GlennF
Senior Forumlid
Mooi ! Zo zie je maar dat DSR wel werkt , misschien een idee om een heel forum op te richten voor DSR![]()
ssssst .... niet te hard gillen
Dit levert heel teveel stof tot verhitte discussies op.
U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.
Mooi ! Zo zie je maar dat DSR wel werkt , misschien een idee om een heel forum op te richten voor DSR![]()
ssssst .... niet te hard gillen
Dit levert heel teveel stof tot verhitte discussies op.
Ziet er wederom gelikt uit Glenn![]()
De nieuwe vulling
m.v.g. GlennF
Bij een tekort uit de reactor moet je zorgen voor een langere verblijf tijd dus meer water dat kan door een bodempje substraat in de reactor of een vaatje erbij aansluiten waardoor er meer verzuurd water in het systeem is en dus een langere verblijf tijd.
de verblijf tijd moet 5 uur zijn voor optimale verzadeging bij dit soort reactoren.
groet
Eric Jan
Bedank voor de tip Eric jan.
wat is in jou ogen een goede output van kh of calcium (maximaal haalbare)
Gelukkkig ben ik niet 100% afhankelijk van de prestaties van kalk reactoren. Het heeft me in het verleden koralen gekost. Nu zal het nooit meer gebeuren door een kalk reactor met kuren.
m.v.g. GlennF
Maximale output is afhankelijk van de soort vulling
Kijk eens op onze site staat een verhaal van Walter Dorrine op waar een schema van oplossing versus tijd op staat.
vandaag was de reactor eindelijk verzadigd en ik heb de doorstroom aangezet met 1,5 liter/uur om te beginnen.
ik heb gelijk de Ca van het rif gemeten en deze begint nu bij 450ppm.
over 3-4 dagen gaan we weer meten en kijken wat de reactor doet.
alles moet weer ingeregeld worden de komende weken.
Hoi Glenn
1.5 liter per uur betekent dat je bij een verblijftijd van 5 uur dus een reactor met een waterinhoud zonder vulling van minimaal 7.5 liter moet hebben.
groet
Eric Jan
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.