Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Glenn's Aquaria Verzameling

Heey glenn ziet er fantastisch uit.

Heb het van de week in het echt kunne bewondere elke keer als je kijkt zie je ergens anders weer wat prachtigst.
Hoop dat men koralen ooit net zo gaan staan als de jouwe.
Groetjes wesley

Prachtig Glenn, ik ben na 3 dagen lezen door je log/dagboek heen erg leerzaam.
En dan deze film er achteraan........ is super genieten van al dat moois topjes

Ziet er wederom gelikt uit Glenn:cool::cool:

dank je stuifbol.

Vandaag heb ik mij kalk reactor weer volledig geleegd, omdat ik wekelijks teveel calcium chloride handmatig moest bij doseren. heb er nieuwe vulling in gedaan en laat het draaien. De komende week ga ik alles goed in de gaten houden en met intervallen van 3 dagen meten.
het tekort kan ook de groei zijn die nu aardig inzet. maar ik doe het gewoon voor de zekerheid.
ik heb net weer een correctie van 165 gram CaCl2 moeten doen op 5 dagen. waarde was 410 en opgewaardeeerd naar 440
l

De nieuwe vulling

m.v.g. GlennF

Bij een tekort uit de reactor moet je zorgen voor een langere verblijf tijd dus meer water dat kan door een bodempje substraat in de reactor of een vaatje erbij aansluiten waardoor er meer verzuurd water in het systeem is en dus een langere verblijf tijd.
de verblijf tijd moet 5 uur zijn voor optimale verzadeging bij dit soort reactoren.
groet
Eric Jan

Bij een tekort uit de reactor moet je zorgen voor een langere verblijf tijd dus meer water dat kan door een bodempje substraat in de reactor of een vaatje erbij aansluiten waardoor er meer verzuurd water in het systeem is en dus een langere verblijf tijd.
de verblijf tijd moet 5 uur zijn voor optimale verzadeging bij dit soort reactoren.
groet
Eric Jan

Bedank voor de tip Eric jan.
wat is in jou ogen een goede output van kh of calcium (maximaal haalbare)

Gelukkkig ben ik niet 100% afhankelijk van de prestaties van kalk reactoren. Het heeft me in het verleden koralen gekost. Nu zal het nooit meer gebeuren door een kalk reactor met kuren.

m.v.g. GlennF

Laatst bewerkt:
Maximale output is afhankelijk van de soort vulling
Kijk eens op onze site staat een verhaal van Walter Dorrine op waar een schema van oplossing versus tijd op staat.

Bedank voor de tip Eric jan.
wat is in jou ogen een goede output van kh of calcium (maximaal haalbare)

Gelukkkig ben ik niet 100% afhankelijk van de prestaties van kalk reactoren. Het heeft me in het verleden koralen gekost. Nu zal het nooit meer gebeuren door een kalk reactor met kuren.

m.v.g. GlennF

vandaag was de reactor eindelijk verzadigd en ik heb de doorstroom aangezet met 1,5 liter/uur om te beginnen.
ik heb gelijk de Ca van het rif gemeten en deze begint nu bij 450ppm.
over 3-4 dagen gaan we weer meten en kijken wat de reactor doet.
alles moet weer ingeregeld worden de komende weken.

Glenn,

We hebben gisteravond een gezellige en indrukwekkende avond gehad bij je.
Je verteld het met zoveel passie er zijn geen woorden voor;)

De methode spreekt ons voor het grote deel aan, en je ziet ons zeker terug in de toekomst en anders alleen al om de schitterende bak met mooie koralen te bewonderen.

Groeten Feije

vandaag was de reactor eindelijk verzadigd en ik heb de doorstroom aangezet met 1,5 liter/uur om te beginnen.
ik heb gelijk de Ca van het rif gemeten en deze begint nu bij 450ppm.
over 3-4 dagen gaan we weer meten en kijken wat de reactor doet.
alles moet weer ingeregeld worden de komende weken.

Hoi Glenn

1.5 liter per uur betekent dat je bij een verblijftijd van 5 uur dus een reactor met een waterinhoud zonder vulling van minimaal 7.5 liter moet hebben.
groet
Eric Jan

Hoi Glenn

1.5 liter per uur betekent dat je bij een verblijftijd van 5 uur dus een reactor met een waterinhoud zonder vulling van minimaal 7.5 liter moet hebben.
groet

Eric Jan

ik schat dat er nu effectief 6 water liter in zit (was 7 maar ik heb iets meer koraal breuk gevuld)
de ph in de reactor is nu 6,35. en het water is melkachtig

voor het reinigen stond de ph op 5,95 en was het water helder.

Dit zijn typische kalk reactor perikelen, elke keer weer als je hervult. Je kan alles weer gaan inregelen.

ik zet hem nu eens naar 1 liter per uur.

momenteel staat van de basis, alleen de KH op de doseer pomp (geen Ca en geen Mg)
omdat de kalk reactor hervuld is, ga ik nu "de grote drie" om de 3-4 dagen volgen

Laatst bewerkt:
Glen bedankt voor de kennismaking
Met dsr gister avond bij jou schitterende bak!!
Echt super om te zien hoeveel verschillende sps
Lps en leders zo mooi op kleur bij elkaar in 1 aquarium staan!
D.m.v jou methode
Denk er zeker aan om de dsr methode te gaan proberen
Nogmaals bedankt
En als je een stek van je groene leders
Hebt graag!!!!

Gr. Hans

Back
Bovenaan