Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Glenn's Aquaria Verzameling

dat is een paarse stylopora.
bij te lage fosfaat kleurt het paars/bruin/beige/wit.
bij fosfaat 0,08, nitraat 2, en kalium 390 krijg je deze kleuren. ik zal de actuele waarden vand e week posten
morgen moet ik meten. dan is de week om. ik vermoed dat er flink wat verbruikt is, want ik zie groei.

Die blauw/paarse SPS bovenaan is zo prachtig van kleur!!

Hoi Glen, heb jij voor al deze elementen testsetjes?
Grtjs Dominique

Yes

Hiermee test ik

Saliniteit: een Milwauke Refracto meter, geijkt op 35ppt met salifert Refractocheck
[/COLOR]
KH: Salifert
Ca: Salifert
Mg: Salifert
Kalium: Redsea ReefCare Potasium test
Strontium: Salifert
Boor: Salifert
Jodide: Salifert
= Fosfaat: Redsea Reefcare PO4 test
Nitraat: Salifert
= Ijzer: Sera Fe (zoetwater test, werkt prima, is door mij geijkt met een zelf aangemaakte ijkoplossing op zoet en zout)
Silicaat: Salifert, doe ik verder niks me dan testen dat het niet te hoog wordt. ik maak vooralsnog geen toevoegingen voor silicaat

m.v.g. GlennF[/FONT]

Laatst bewerkt:
vandaag weer een 2 aantal lampen vervangen
3 uit het schema vervangen voor een 10000K (was15k maar heel oud)
6.1 uit schema vervangen voor een KZ Corallight 15000K, was een AM 15000K die zichtbaar minder licht gaf.

Heey glenn het zag er vandaag onwijs mooi uit.
Bedankt voor het ontvangst weer was wel een bliksem bezoek volgende keer hebben we de tijd.
Benieuwd wat de koralen met het nieuwe licht gaan doen.
Groetjes wesley

Goedeavond Glenn,

Ook namens mij onwijs bedankt voor je heldere uitleg voor alle vragen die ik had vanmiddag.
Ook ik kan aan de slag met je DSR methode echter eerst hopen dat ik de bak stabiel krijg met de juiste toevoeging.
Of anders die enorme waterwissel...(voor mijn aquarium dan) echter dat gaan we na het weekend bekijken.
Hopelijk in de toekomst dat we waterwissels tot het minimum gaan beperken.

Nogmaals bedankt!

Goedeavond Glenn,

Ook namens mij onwijs bedankt voor je heldere uitleg voor alle vragen die ik had vanmiddag.
Ook ik kan aan de slag met je DSR methode echter eerst hopen dat ik de bak stabiel krijg met de juiste toevoeging.
Of anders die enorme waterwissel...(voor mijn aquarium dan) echter dat gaan we na het weekend bekijken.
Hopelijk in de toekomst dat we waterwissels tot het minimum gaan beperken.

Nogmaals bedankt!
Geen dank davany,
Begin een dagboek en we gaan je volgen.

m.v.g. GlennF

Glenn waarmee heb je deze "kooi" gemaakt ?

Zit nu rustig je hele dagboek door te lezen..... erg leerzaam en de stijl van schrijven is ook erg leuk :biggrin: ben al op pagina 55.

http://zeewaterforum.info/forums/attachment.php?attachmentid=265436&stc=1&thumb=1&d=1325278620

dank je wel peanut.
veel plezier verder met lezen.

de kooi is gemaakt van gepastifticeerd kippengaas, komt bij gamma vandaan
de front is van plexiglas ook bij de gamma,
het verstevigings frame voor de hoeken kom bij hornbach vandaan. is geplastificeerd draad van 3mm. Deze wordt gebruik bij afzettingen in de tuin.

Mooi ! Zo zie je maar dat DSR wel werkt , misschien een idee om een heel forum op te richten voor DSR;)

Back
Bovenaan