Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Frank's Skimmerless Reef

een mini reactor buisje;)

Heel erg mooi gemaakt.

Lijkt zo simpel als je weet wat je moet doen.

Zit er in elke reactorbuis dezelfde vulling?

Heel erg mooi gemaakt.

Lijkt zo simpel als je weet wat je moet doen.

Zit er in elke reactorbuis dezelfde vulling?

Dat is met alles, zo was dat vroeger ook met fietsen, zwemmen en autorijden.

In beide buizen zit koraalbreuk. De rechter buis wat grover als links. In principe kun je in beide buizen hetzelfde doen, alleen ik had nog wat fijn koraalbreuk liggen dus dat heb ik in de rechter kamer gedaan.

een mini reactor buisje;)

Best stoer hé... :biggrin:

Meer dan zat voor mijn 385 liter bakkie topjes. Dat krijgen mijn koralen in een dag niet op wat deze kan produceren :p...

Mooi gedaan,

Frank waar vind je die kleine doorvoeren om die slangen aan te sluiten?

En dan hebben we het nog niet over de prijs gehad topjes erg mooi gedaan Frank .....

Idd...

Deze kost nieuw om te maken nog minder als waarvoor de dastaco's tweedehands voor weg gaan. Veel geld voor een hoop PVC :rolleyes:.

Mooi gedaan,

Frank waar vind je die kleine doorvoeren om die slangen aan te sluiten?

Thanks!!!

Bij osmoseapparaat.nl, onderdelen, quick connect fittingen.

Als je het gat iets kleiner boort dan kun je deze fittingen er met een waterpomptang indraaien. Voordat je hem vastdraait doe je wat lijm op de schroefdraad en draai je hem vast waardoor de lijm ertussen zit. Aan de andere kant of binnenkant laat ik ook altijd wat pvc lijm vloeien rondom de schroefdraad zodat de afdichting uiteindelijk is gewaarborgd, hier kan je ook goede kit voor gebruiken.

Vandaag heb ik een andere opvoerpomp besteld; de ECOMAX DM 3500, verbruik slechts 25w. Deze pomp gaat mijn ocean runner 2500 vervangen.

images

De pomp heb ik overigens niet bij een zeeaquarium winkel gekocht want daar was deze duurder als bij een koi winkel :confused:. Bijzonder maar helaas weer waar....

Heb ook een tijdje geleden wat rond gezocht naar de ecomax idd een beetje rond zoeken scheelt al snel tientallen €€€

Snap jij dat, ik niet....

Dus jij hebt ook zo'n pomp? Bevalt die?

Vandaag heb ik een andere opvoerpomp besteld; de ECOMAX DM 3500, verbruik slechts 25w. Deze pomp gaat mijn ocean runner 2500 vervangen.

images

De pomp heb ik overigens niet bij een zeeaquarium winkel gekocht want daar was deze duurder als bij een koi winkel :confused:. Bijzonder maar helaas weer waar....

Hoe kom je er op :confused: :p

Tja, die zeewaterwinkels moeten dit forum sponseren...en dat kost ook wat ;)

Zoooowww.. Easy does it... Nieuwe reactor is weer klaar :cool:

Twee buizen met een totale hoogte van 55cm en een diameter van 160mm.
Liter inhoud per buis 10,5 liter.

Bekijk bijlage 320861

Zo zo weer een echte dasfranco
Ziet er goed uit hoor Frank en je bak stond er ook goed op
Het stekje tafel acro heeft hier een mooie plek gekregen en staat al mooi open dus laat nu maar flink groeien
In ieder geval bedankt nog hier voor

Zo zo weer een echte dasfranco
Ziet er goed uit hoor Frank en je bak stond er ook goed op
Het stekje tafel acro heeft hier een mooie plek gekregen en staat al mooi open dus laat nu maar flink groeien
In ieder geval bedankt nog hier voor

Thanks Eddy :).

Ik ben zelf ook wel tevreden hoe het nu is. Ben vooral eindelijk tevreden met het licht :biggrin:...

Mijn hystrix was wel wat van kleur af, maar wordt al weer met de dag donkerder. Denk dat dit aan nitraat gebrek ligt. Dat kan gebeuren met zeo :).

Goed om te horen dat de stek het goed doet. Was ook goed op kleur moet ik zeggen. Mooi donkerblauw/paars met groene poliepen. De sinularia zal wel even duren voordat die open gaat, dat heb je met leders.

Vandaag mijn Ecomax dm 3500 ontvangen :cool:.

Ik was al na enkele seconden tevreden :).

De pomp is op zichzelf al stil zonder dat hij eerst een paar dagen dient te draaien om een film laag rondom de as te krijgen topjes. De pomp is zo stil dat de luchtaanzuiging van mijn afschuimer er bovenuit komt...

Ik ben er nu ook achter dat ik rotors dien te vervangen van mijn tunze pompen:(. Ik vond de laatste tijd de pompen al veel resoneren. Wat blijkt, van beide rotors is een stuk van de schoep af :mad:. Dat gaat weer een paar euro's kosten...

Maar, een ding is zeker, het zal binnenkort heerlijk stil gaan worden in de huiskamer :cool:...

Back
Bovenaan