Thaibokser
ZeewaterForum lid
Re: Frank's Reef Tank
Zeker daar hou ik je aan ben benieuwd
Zeker daar hou ik je aan ben benieuwd
U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Lijp frank zijn nu alleen de leds aan of ook de hqi
Wel helder blauw zo te zien op foto
Top om te horen dat die goed draait de bak en nog steeds op de balling of ook reactor?
Mooi licht Frank!![]()
Nog een paar foto's maar dan met volle verlichting; 250w HQI en 90w led.
Bekijk bijlage 396291
Bekijk bijlage 396294
Bekijk bijlage 396290
Alle electra van de verlichting zit tegenwoordig bovenop. Dat scheelt weer een bult bekabeling in de kast;
Bekijk bijlage 396296
dat is een puist met licht frank !
hoe reageren de koralen hierop ? heb je dit langzaam opgegebouwd ?
Goed hé. Maar dat moet ook!! De reflector verspreidt het licht prima over de gehele bak
.
De koralen reageren goed op de verlichting. Geen verbranding waargenomen als je daarop doelt. Kleuren van de koralen zijn onder HQI optisch beter en natuurlijker en gaan er met de week op vooruit. Wat dat betreft kunnen ze schrijven en beweren wat ze willen; BUT NOTHING BEATS METAL HALIDE!!!![]()
Nog een paar foto's maar dan met volle verlichting; 250w HQI en 90w led.
Bekijk bijlage 396291
Bekijk bijlage 396294
Bekijk bijlage 396290
Alle electra van de verlichting zit tegenwoordig bovenop. Dat scheelt weer een bult bekabeling in de kast;
Bekijk bijlage 396296
Leuk .... verschillende aquarianen , verschillende meningen.
Ik zou weer zeggen T5 rules!!!...
Maar juist door verschillende inzichten komen we steeds een stapje verder...
greetings, GlennF
Echt een prachtige opzet van de verlichting. Ik ben altijd fan van open bakken, alleen door het strooilicht vind ik de bak er wat minder uitspringen af en toe.
Misschien een domme vraag, maar zit de middelste ledchip niet recht achter de HQI lamp en heeft deze dan niet veel verlies omdat deze door de lamp heen moet schijnen?
Groetjes
Wow dat ziet er goed uit, zeer natuurlijke kleuren, dat is met alleen T5 of led toch moeilijk te krijgen zo !
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.