U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.
Gebruik je nog QFI Frank?
Nee niet meer. De flessen zijn op en wil geen risico lopen sinds ik met balling classic begonnen ben.
Ik gebruik nu een aantal oplossingen/toevoegingen waardoor ik weet wat er daadwerkelijk mijn bak in gaat;
- Calciumchloride, natriumbicarbonaat en NACI vrij-zeezout van tropic meeresaquaristik (dosering naar verbruik).
- Jodium en fosfaat oplossing van GlennF (dosering naar inzicht).
- CaNO3 (calciumnitraat) van aquariumbemesting.nl (dosering naar verbruik)
- Strontium oplossing van de apotheek (aanvulling op NACI-vrij ZZ, dosering naar verbruik)
- 96% pure alcohol, dagelijks 1,5ml.
Verder doe ik gewoon aan periodieke waterwisselingen met goed zout. Ik zie en ben daarom ook overtuigd dat dit de bak en de koralen goed doet.
Mooie bak Frank! Goed bezig!![]()
De bak wordt alles maar mooier Frank, de groei zit er goed in!!
Gr,
Martin.
Super gaaf frank erg mooi man gaat hard daar.
Groetjes wesley
Maar je bent wel goed bezig om inzicht te krijgen in het chemische gebeuren in onze bakken.
gr. Marcel
Staat er goed bij frank.
gr
twan
Mooie bak frank kleur zit er zeker wel in 👌

Zo dat is zeker een versschil .
M.v.g henk
Verstuurd van mijn GT-I9505 met Tapatalk
Verschillen is verkrijgbare CaCl2 (Calciumchloride);
Bekijk bijlage 378148
Links (geel/roze kleurig) heb ik destijds eens gekocht voor 10 euro de kg. Tegenwoordig haal ik mijn zouten in Duitsland wat 6,90 per kg kost en wat een veel hoger zuiverheidsgehalte bezit. Dat kun je ook wel duidelijk zien aan de foto rechts. De oplosbaarheid van de CaCl2 rechts is veel beter en volledig zonder restanten.
bak staat er top bij Frank! Hou je deze nu wel minimaal een jaartje of 2?![]()
Hoi Frank.
Dat linkse zout lijkt wel strooizout;
ik weet wat leuks...hang er een aan de muur, boven je bank. Succes gegarandeerdBedankt Miranda!!
Hahaha... deze bak wil ik wel wat langer houden :biggrin:. Deze is niet te klein en niet te groot. Mochten we over een paar jaar verhuizen dan komt er een in-the-wall bak![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.