Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Frank's Skimmerless Reef

ik weet wat leuks...hang er een aan de muur, boven je bank. Succes gegarandeerd ;) Mocht ik je niet meer spreken...het ga je goed in ieder geval!

Hahaha... beter in de muur met een mooie rvs lijst eromheen. Het levend schilderij effect :cool:. Maar dit is toekomst muziek, eerst een andere woning over een paar jaar met een schuur aan de woonkamer. Dan kan de techniek de schuur in, heb ik voldoende werkruimte en de vrouw hoeft ook niet meer te munken als ik met water oid door de hut heen moet of dat ik ben aan het vetzakken of rommel ben aan het maken :biggrin:.

Re: Frank's Reef Tank

Haha frank dat soort argumenten klinkt mij zo bekend in de oren en ik maar denken wat zeurt mn moeder toch maar das dus een vrouwen kwaal haha .
M.v.g henk

Verstuurd van mijn GT-I9505 met Tapatalk

Haha frank dat soort argumenten klinkt mij zo bekend in de oren en ik maar denken wat zeurt mn moeder toch maar das dus een vrouwen kwaal haha .
M.v.g henk

:biggrin:

Laatst was er een soort quiz op tv, de vraag was "hoeveel uur besteedt een man gemiddeld aan het huishouden". Het antwoord was gem. 13 uur per week. Ik weet niet hoe het zit bij andere mannen, maar ik heb die 13 uur per week alleen nodig om mijn eigen veroorzaakte rommel op te ruimen. Als ik daarmee de vrouw het gevoel geef dat ik daarmee een bijdrage lever aan het huishouden dan is het mij al goed :p.

Laatst bewerkt:
Die 13 uur haal ik makkelijk per jaar:cool:

wel echt super de sump in de garage, ik zou mijn zeehok niet meer kunnen missen;)

en dat is nou precies de reden dat ik geen tijd meer heb voor mn bak....die overige tig uren maak ik in huis ;)

Dat pak je dan niet zo best aan :p
Mij prioriteit ligt bij de bak .
Heb al tegen mn vriendin gezegt dat er pas een trouwdatum komt als mn nieuwe bakje in draait.
En ze ging nog akkoord ook haha .
:D:thumbup:

Zoo.. nu ligt het terrasdak ook vol met panelen. 5 zijn er nu bijgekomen bovenop de 11 die we al hadden :)

CAM00012.jpg

CAM00011.jpg

Dat pak je dan niet zo best aan :p
Mij prioriteit ligt bij de bak .
Heb al tegen mn vriendin gezegt dat er pas een trouwdatum komt als mn nieuwe bakje in draait.
En ze ging nog akkoord ook haha .
:D:thumbup:

Hahahahaaa doe je goed Frank, wanneer verwacht je je nieuwe bak:p je houd wel geld over voor je bruiloft zo met je panelen:cool:

Hij houdt denk ik niet meer over maar geeft wel minder uit voor energie, nu weer 230 euro besparing!
Sent from my iPhone using Tapatalk

Hahaha... het merendeel van de mensen leeft naar wat hij heeft. Ik bespaar op energie, maar die besparing gaat toch wel weer op aan iets anders. En op dit moment is dat aan luiers :biggrin:

Zie je wel.....

Het is in ieder geval een goede investering, wij verkopen ze met een minimaal rendement van meer dan 10% op het geïnvesteerde bedrag.....vergelijk maar met de de rente die je vangt bij een bank!

:cool::cool:Let the sun shine:cool::cool:

goed bezig Frank.

Yep!!! Laat maar komen. Dan hoef ik me alleen nog maar druk te maken om mijn gasrekening.

Tis jammer dat hier in venray geen gas in de grond zit, zoals in Groningen. Anders had ik op de een of andere manier wel gezorgd dat er een buis de grond in kwam :biggrin:

Het is in ieder geval een goede investering, wij verkopen ze met een minimaal rendement van meer dan 10% op het geïnvesteerde bedrag.....vergelijk maar met de de rente die je vangt bij een bank!

Op de bank verlies je op dit moment alleen maar geld. De rente is lager als de inflatie. Op elke 1000 euro verlies je jaarlijks gemiddeld zo'n 30 euro (bij een hele goeie spaarrente).

Veel mensen op het forum zijn over aan het gaan op andere verlichting om hun energie kosten te drukken. Geven dan 1000-1500 euro uit aan een armatuur(en) waarvan de beoogde levensverwachting van 10 jaar niet realistisch is. En wat bespaar je nu werkelijk? Als je van 400 watt naar 200 watt zou gaan praat je over slechts 200 watt op je verlichting. Fair is Fair, je energiekosten zijn dan wel lager, maar niet weg. En hoe zit het dan met je randapparatuur? Owja, die staat 24 uur per dag aan!! Deze kostenpost is net zo zwaar of nog zwaarder wegend als je verlichting. Dus als je werkelijk energie wilt besparen, dan kun je beter van die 1000-1500 euro een paar panelen op je dak gooien, en daarmee neem je alle kosten van je bak weg en het verminderd dan ook nog eens je jaarlijkse energie rekening.

En als het dak te klein is?

ahahah LOL, geweldige opmerking! Dito!
of met al onze restjes batterijen in het donker op de zonnepanelen schijnen...woihahah :)

Goede zet Frank, volgend jaar weer 2kwslimmetje er bij leggen! Die leds komen over een aantal jaren wel :)

--------------
Yep!!! Laat maar komen. Dan hoef ik me alleen nog maar druk te maken om mijn gasrekening.

Tis jammer dat hier in venray geen gas in de grond zit, zoals in Groningen. Anders had ik op de een of andere manier wel gezorgd dat er een buis de grond in kwam :biggrin:

Back
Bovenaan