Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

filterkamer maken in de kelder

Een goede UV lamp (36w) of met een beetje ozon (25mg) op de bak helpt ook wel eens.

Gr. Erik

maikel. zei:
even nog een update date

er zijn in totaal in drietal weken
7 vissen overleden alleemaal door dat er de witte stip in de bak zit
ik denk dat er nog vissen volgen :mad:
ik weet niet wat ik nog kan doen buiten goed voeren en vitamines toevoegen :confused:

Hoi Maikel,

leuke bak heb je ,gaat ook helemaal goed komen.is de vossekop al aan het grazen??? als ik in de buurt ben wil ik hem graag eens live zien ,als het mag
gr Aad

beste aad bedankt voor de reactie de vossekop is nog niet aan het grazen
misschien dat ie nog niet gewend is
iik hoop dat het goed komt :(

Wat jammer allemaal van je vissen Maikel. Het is niet leuk om mee te maken en al zeker niet in zo een jonge bak waar je alles wilt zien evolueren.
Maar denk er aan, boven de wolken schijnt altijd de zon.
Mooie bak man. Op tijd en stond kom ik eens een kijke nemen.:goed:
Groetjes
Dominique

Laatst bewerkt:
bedankt voor de lovende woorden
altijd welkom he
Dominique zei:
Wat jammer allemaal van je vissen Maikel. Het is niet leuk om mee te maken en al zeker niet in zo een jonge bak waar je alles wilt zien evoluren.
Maar denk er aan, boven de wolken schijnt altijd de zon.
Mooie bak man. Op tijd en stond kom ik eens een kijke nemen.:goed:
Groetjes
Dominique

maikel. zei:
even nog een update date

er zijn in totaal in drietal weken
7 vissen overleden alleemaal door dat er de witte stip in de bak zit
ik denk dat er nog vissen volgen :mad:
ik weet niet wat ik nog kan doen buiten goed voeren en vitamines toevoegen :confused:
Maikel,

heb het ook al een paar keer meegemaakt. Steeds was een stressdokter de oorzaak. Daarom dat die voortaan hier definitief buiten blijven. :mad:
Het is triest te zien hoe sommige dieren lijden maar er is weinig tot niets aan te doen. Het enige is ze goed voeren en zoveel mogelijk met rust laten...alle andere middeltjes zijn lapmiddeltjes voor een dier die wel eens een stipje vertoont maar niet voor een sterk geinfecteerde bak.

Hoi Maikel,

Hoe is het met de vossekop,is hij al gewend? en graast hij al

En de stip ben je die al teboven,ik heb het zelf ook gehad,ik bedoel mijn vissen en het is kl.te.
Mijn vissen bestand werd gelijk met meer als de helft verminderd

Het beste met bakkie,en als ik in de buurt ben wil ik je bak wel in het echt zien

Grtzzz Aad

he aad de vis leeft nog ik ben de stip bijna de baas ik hoop het in ieder geval ik moet volgend week de uv lamp ophalen en hoop het dan te stabiliseren

de vis begint te eten maar nog niet naar mijn zin ik hoop dat het goed komt

Bij mij at hij de hele dag door,niet teveel voeren,hij is echt een veelvraat.

grtzz aad

zojuist terug gekomen van re reefcorner en heb drie zakjes leefend zand gekocht zo'n 6 kilo
ik ben benieuwd wat de resultaten zijn alvast een foto van hoe de bak er nu uit ziet net dat ik het zand er in hen gedaan heb

Bijlagen

• DSC00702.JPG
    DSC00702.JPG
    171,5 KB · Weergaven: 14
Duidelijk mistig:D

maikel. zei:
zojuist terug gekomen van re reefcorner en heb drie zakjes leefend zand gekocht zo'n 6 kilo
ik ben benieuwd wat de resultaten zijn alvast een foto van hoe de bak er nu uit ziet net dat ik het zand er in hen gedaan heb

Hey Maikel,

waar zijn die preikruinen goed voor??? :D

ha ha dit is zeegras maar dat wist je wel haha

is zo uit de grasvelden gepakt vandaar :p

Hoi Maikel,dat zeegras is zo op met un paar dokters......ik voer dit ook vers maar dan diepgevroren :D is echt un lekkernij voor ze :) !! Ben benieuwd wat jou bevindingen zijn van dit verser dan verser zand......zie je echt vanalles en nog wat rondkruipen in het zand?!

Ps.heb jij ook un stuk van de blauwe formosa uit australie uit Theo zn showbak?!

manuel69 zei:
Ps.heb jij ook un stuk van de blauwe formosa uit australie uit Theo zn showbak?!
Ik heb er een stuk van:D . Alleen is ie niet meer blauw maar rood-bruin. Staat zelfs een foto van in mijn dagboek maar je hebt hem niet herkend waarschijnlijk;)

Mikel, ik ben benieuwd wat je bevindingen gaan zijn over het zand.

neen manuel heb ook niet zien staan misschien was het al weg heb je hier wel wat van gekocht ;)

trouwens wanneer ga je naar piet ik hoorde dat je camera daar ligt ik ben er volgend week weer om de uv lamp op te halen miishien dat ik de camera mee kan nemen voor je :)

manuel69 zei:
Hoi Maikel,dat zeegras is zo op met un paar dokters......ik voer dit ook vers maar dan diepgevroren :D is echt un lekkernij voor ze :) !! Ben benieuwd wat jou bevindingen zijn van dit verser dan verser zand......zie je echt vanalles en nog wat rondkruipen in het zand?!

even een opdate over de bevindingen van het levende zand

het is prachtig om te zien dat het water nog helderder is als van te voren
verder doen de vissen zicht te goed aan het zeegras .
zeker een aanrader om dit om het jaar te doen goed voor de bacterie enting

verder is er de vis die ik gekocht had bij aad uit de stekken bak geprongen
en lag dood op de grond :mad: :(

Laatst bewerkt:
zie hier een foto van de grasvelden van mij na het toevoegen van het levend zand

niet naar de pluisalgen kijken ik ben ze nog aan het bestrijden aldus de siganus hoort dit te doen :o

Bijlagen

• DSC00703.JPG
    DSC00703.JPG
    270,5 KB · Weergaven: 111
hey maikel,

dat ziet er goed uit ,helder water.wij gaan ook als alles klaar is levend zand halen,hopelijk krijgen we ook helder water:D

jullie hebben straks het schoonste water van omstreken :p

bedankt voor het compliment

de boys zei:
hey maikel,

dat ziet er goed uit ,helder water.wij gaan ook als alles klaar is levend zand halen,hopelijk krijgen we ook helder water:D

Back
Bovenaan