Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

filterkamer maken in de kelder

weet iemand wat deze vis doet in de bakken van ons

Halichoeres lapillus

Bijlagen

• 2120.jpg
    2120.jpg
    47,3 KB · Weergaven: 9
ik denk hetzelfde als de meeste van zijn soortgenoten,zijn kostje bijeenscharrelen in je bak,gewoon proberen en ons laten meegenieten;)
maikel. zei:

Halichoeres lapillus

ik heb wat info gezocht over deze vis en ik heb besloten deze vis niet te koen deze teroriseerd de hele is niet reefsafe duwt grote stenen omver aanfgezien dat deze lipvis niet klijn blijft is het geen aanrader hij veranderd ook nog van tekening en is dan minder mooi
maikel. zei:

Halichoeres lapillus

Hoi,

Prachtige vissen die tuka's....dat ze eten is wel geen garantie dat ze blijven leven hoor!:(
Succes ermee:goed:

Grtz,

Kurt

laten we in ieder geval hopen dat ze het blijven doen

ze worden nu in ieder geval niet op gejaagd

bobo zei:
Hoi,

Prachtige vissen die tuka's....dat ze eten is wel geen garantie dat ze blijven leven hoor!:(
Succes ermee:goed:

Grtz,

Kurt

waar heb je die info gevonden ?de vis wordt in de natuur max 15 dus in de bak max een cm of 10-11,vindt dit zeker geen grote vis voor jou bak,wat bedoel je met niet reefsave,ken geen halichoeres die koralen of vis eet:)
maikel. zei:
ik heb wat info gezocht over deze vis en ik heb besloten deze vis niet te koen deze teroriseerd de hele is niet reefsafe duwt grote stenen omver aanfgezien dat deze lipvis niet klijn blijft is het geen aanrader hij veranderd ook nog van tekening en is dan minder mooi

Laatst bewerkt:
maikel. zei:
vandaag 6 http://www.zeewaterforum.org/database/index.php?DierID=113&taal=ned&GroepID=10&HoofdgroepID=1
gekocht
hij had ze al drie weken in de bakken zitten en ik heb ze zien eten
dus ik hoop dat ze nu voorlopig in de filter goed dik eten dan kunnen ze over
een maandje in het aqaurium rond zwemmen

Maikel,als ik jou was zou ik die platvis er maar uithalen,anders hou je je binnen niet al te lange tijd niet veel Anthiassen meer over.....Het zijn echte rovers.
Alles onder de vijf centimeter verdwijnt in die grote bek.Hier in Vlaardingen hebben er een aantal ingezeten en hebben een aardige schade aangericht,zelfs een nieuw ingebrachte lipvis werd na 5 sec. uit het water geplukt door de bothussen.....

Pieter

is dit echt waar :( zeker weten dat het de zelfde vissoort is ik weet dat het aaseters zijn maar alleen als ze dood zijn toch :confused:

naso zei:
Maikel,als ik jou was zou ik die platvis er maar uithalen,anders hou je je binnen niet al te lange tijd niet veel Anthiassen meer over.....Het zijn echte rovers.
Alles onder de vijf centimeter verdwijnt in die grote bek.Hier in Vlaardingen hebben er een aantal ingezeten en hebben een aardige schade aangericht,zelfs een nieuw ingebrachte lipvis werd na 5 sec. uit het water geplukt door de bothussen.....

Pieter

maikel. zei:
is dit echt waar :( zeker weten dat het de zelfde vissoort is ik weet dat het aaseters zijn maar alleen als ze dood zijn toch :confused:
De Bothus potas,rover eerste klas.....Zaten er hier 6 in ,diepvries garnalen......een stuk of vier per platvis .....binnen 5 sec.verdwenen.....probeer maar...

ik ga proberen bedankt ;) ik heb de antiassen gelukkig nog in de filter zitten
naso zei:
De Bothus potas,rover eerste klas.....Zaten er hier 6 in ,diepvries garnalen......een stuk of vier per platvis .....binnen 5 sec.verdwenen.....probeer maar...

Laatst bewerkt:
maikel. zei:
ik heb de info op de data base van de forum gelezen

alleen hier staat een foto die er veel op lijkt
zitten bij de siervis
mooie vis met een stekels (lijkt het wel )op zijn rug
hij lijkt hier het meest op http://www.zeewaterforum.org/database/index.php?DierID=465&taal=ned&GroepID=23&HoofdgroepID=1

dit is hem zeker
hoi maikel, je hebt het eerst over een Halichoeres lapillus. die vissen die bij de siervis zitten zijn idd rendiervissen, maar helemaal niet de soort die je eerst vernoemd. deze lipvis is ook een borstelworm-eter. zou zeker de 2 nog eens vergelijken. het zijn absoluut niet dezelfde vissen.

klopt ik had het verkeerde plaatje genomen deze vis leek er op ik koop de vis niet is niet geschikt in een koralen bak

de boys (aka ratke) zei:
hoi maikel, je hebt het eerst over een Halichoeres lapillus. die vissen die bij de siervis zitten zijn idd rendiervissen, maar helemaal niet de soort die je eerst vernoemd. deze lipvis is ook een borstelworm-eter. zou zeker de 2 nog eens vergelijken. het zijn absoluut niet dezelfde vissen.

Moet zeggen een zeer leuk en kleurrijk aquarium. Hoop over geruime tijd ook zo een mooi aquarium te hebben staan.

dat al zeker lukken je kan altijd eens langs komen he'
ideen wisselen

vandaag bij kurt geweest (bobo) en zeer genoten van zijn uitleg en zijn mooie aqaurium ik heb bij hem een zebrasoma veliferium
gekocht voor een zacht prijsje ook heb ik dit mooi koraaltje mee genomen

Bijlagen

• DSC00559.JPG
    DSC00559.JPG
    266,2 KB · Weergaven: 30
hey maikel,

weer heb je het klaar gespeelt om niet met lege handen thuis te komen hé;)
mooi stukje heb je weer :goed: tot woensdag zeker bij theo?

he boys woensdag zal het niet gaan donderdag wel

willen jullie ook zo'n stekje hebben ik heb er nog een
ruilen tegen eentje van jullie :D
hier gelijk wat fotokes
de bak staar er nu drie maanden en krijg al verschillende groeipunten

Bijlagen

• DSC00567.JPG
    DSC00567.JPG
    286,5 KB · Weergaven: 31
  • DSC00568.JPG
    DSC00568.JPG
    293,2 KB · Weergaven: 13