U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.
John van Eksel zei:De bak is een week geleden gekit dus denk dat het nu al wel kan.Trouwens die kit die gebruikt is zal nu zeker al wel uitgehard zijn.
Als ik tijd heb kom ik even langs. Ik heb gisteren de mijne volledig kalkalgenvrij gemaakt. Doorvoer is gemaakt en waterdicht "nog". Vanavond nog eens alles nakijken.
Erik's Reef zei:Het ziet er erg goed uit Maikel, maar ik zou de kit nog enkele dagen geven om volledig uitteharden. Ik vind het een beetje te vroeg om er al water in te laten.
1 dag per mm kit dikte. Gr. Erik
Erik's Reef zei:John, als ik het goed begrijp ga je weer opstarten ???
En wat het uitharden betreft, kan ik je aanraden te wachten, bij 12mm glas dikte 12 dagen en bij 15 mm 15 dagen. Op advice van mijn bakkenbouwer.
Gr. Erik
maikel. zei:de kit is wel uitgehard de fabrikant adviseerd 2mm per 24 uur uithardtijd
Erik's Reef zei:Ja bij een normale bak van 60 diep, maar niet bij een bak van over 1 mtr diepte, wat denk je wat er voor druk komt op te staan. Ik wens je veel succes met het vullen. We zien ons morgen. Gr. Erik
maikel. zei:het water zit er in nu een paar dagen laten staan om het uit te laten zuren
John van Eksel zei:Hé Marcel hij heeft hem toch erop gezet.![]()
Als de bak terug leeg is nog enkele kleine aanpassingen en dan kan het inrichten beginnen. Spannend...
Hoop dat ik dan weer van de partij kan/mag zijn.
maikel. zei:slapen is geen probleem geweest en de volgende morgen was nog alles zoals verwacht intakt wachten tot zaterdag en dan leeghalen en het systeem reinigen en een paar leidingen afkitten
maikel. zei:bedankt eric voor de leuke reactie
ik was gisteren nog wat vergeten te betalen(komt de volgende keer wel he')
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.