Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

filterkamer maken in de kelder

Ben benieuwd Maikel...................:) !!

Hallo Maikel,

ziet er allemaal prachtig uit. Ben benieuwd naar de opbouw van het rif. Ik heb bij mij rond de opvoerbuis een buis van diam. 110 geplaatst zodat het levend steen niet rechtstreeks tegen de opvoerbuis leunt. Dit in verband met trillen van de opvoerbuis. Aan de onderzijde heb ik een opening in deze buis gemaakt. Mocht hier een garnaal of iets anders in deze buis terecht komen, dan kan ze er via de onderkant nog altijd uit. Weet niet als het echt nodig was maar je weet nooit.

Groeten,
Marco

bedankt zal dit zeker uitvoeren op de opbouw ben ik nog aan het nadenken
ik heb al genoeg ideeen maar weet niet welke het word
ik heb veel platte stenen

hey Maikel,

nou dat ziet er goed uit.Petje af.Met zo'n bak kijk ik al uit naar de opbouw en blijf je volgen .Echt knap man

vandaag de stenen in de aqaurium opgebouwd

zie hier de fotos
morgen als de mist is opgeklaard maak ik wat meer foto's

Bijlagen

• aqaurium 179.jpg
    aqaurium 179.jpg
    231,1 KB · Weergaven: 19
  • aqaurium 183.jpg
    aqaurium 183.jpg
    248 KB · Weergaven: 15
  • aqaurium 178.jpg
    aqaurium 178.jpg
    247,6 KB · Weergaven: 26
  • aqaurium 181.jpg
    aqaurium 181.jpg
    277 KB · Weergaven: 26
en toen het water er in

Bijlagen

• aqaurium 173.jpg
    aqaurium 173.jpg
    200,8 KB · Weergaven: 11
  • aqaurium 187.jpg
    aqaurium 187.jpg
    159,3 KB · Weergaven: 8
  • aqaurium 186.jpg
    aqaurium 186.jpg
    159,1 KB · Weergaven: 8
He Maikel je verricht echt super werk, het is een genot de bouw van je bak en filter te volgen.

Op naar de inrichting van je bak, Ik blijf je volgen.

bedankt ik ga vandaag nog wat foto's maken als de mist is op geklaard

de mist bijna opgeklaard dus ik heb wat foto's gemaakt

Bijlagen

• aqaurium 190.jpg
    aqaurium 190.jpg
    224,2 KB · Weergaven: 23
  • aqaurium 189.jpg
    aqaurium 189.jpg
    218,4 KB · Weergaven: 26
  • aqaurium 188.jpg
    aqaurium 188.jpg
    236,5 KB · Weergaven: 31
de bak is nog altijd mistig maar dat komt omdat de tunze's teveel over de bodem stromen ik ben dit nu aan het af stellen en ik denk dat ik wat watten ga halen om het zweef vuil er uit te filteren

maikel. zei:
de bak is nog altijd mistig maar dat komt omdat de tunze's teveel over de bodem stromen ik ben dit nu aan het af stellen en ik denk dat ik wat watten ga halen om het zweef vuil er uit te filteren
De Tunze pompen laag in de bak omhoog richten, wil dit probleem wel eens verhelpen.

De opbouw ziet er erg mooi uit overigens.

Gr. Roy

een grote ramp heeft zich plaats gevonden in mijn bak er is meer dan 50% karalen dood gegaan en de mooiste het eerts ik denk dat alles te snel gegaan is en dat er bacterie te kort en een nitriet ophoping van het over plaatsen van de stenen

het is nu alleen nog hopen dat de rest blijft leven en straks als alles weer in orde is nieuwe koralen aan schaffen
ik kan wel janken ik baal als een stekker
en net toen alles in mijn oude bak mooi op kleur begon te komen

Sterkte Maikel zwaar klote,komt vaak voor bij opstart van un nieuwe bak :mad: !! Hopen dat je de rest kunt redden!! Je vissen hebben zekers nergens last van?! Kdenk dat je nieuwe bak nog wat stofjes afgeeft en het biologisch evenwicht verstoord is!! De zachte koralen en lps zullen weinig problemen hebben maar de moeilijkere tafels en acro's gaan om zeep :mad: !! Of zit ik er naast?! Nogmaals sterkte!!mvg Manuel!!

je hebt helemaal gelijk manuel zelfs de histrix is kapot terwijl dit een sterke koraal is
ik wil niet gaan bereken wat ik allemaal in de emmer heb gegooit
veel meer dan ik in een maand verdien aangezien ik dure koralen had :(

Dat is wel erg jammer dat je met zo een tegenslag een nieuwe bak gaat beginnen. In ieder geval veel sterkte Maikel, en je weet hier is altijd wel een stekje tevinden wat je gratis kunt mee nemen. gr. Erik

dat vind fijn om te horen eric ik heb wel een oppepper nodig na al deze tegen slag
ik ga eerst naar spanje daarna spreken we wel af eric

ik heb wat foto's gemaakt

Bijlagen

• aqaurium 196.jpg
    aqaurium 196.jpg
    261,9 KB · Weergaven: 29
  • aqaurium 195.jpg
    aqaurium 195.jpg
    207,2 KB · Weergaven: 23
  • aqaurium 193.jpg
    aqaurium 193.jpg
    233,2 KB · Weergaven: 14