Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

filterkamer maken in de kelder

Marcel zei:
zit er geen vuiltje tussen

mooi project trouwens gr marcel
ik heb hem al open gehaald en de oorzaak is dat de pomp waarschijnlijk droog heeft gedraaid
zodat er speling op de roter is gekomen
losse onderdelen zijn net zo duur als een nieuwe pomp
dus ik heb wel een probleem
als iemand een pomp heeft liggen dan hoor ik het graag
ik was toch opzoek naar een reserve pomp
dan wel een atk mp 10044

Je hebt hem via dit forum gekocht. Ik zou toch eens terug naar die man mailen en verhaal halen. Want er hangt een luchtje aan.
Maar kort in een emmer testen, dat is geen garantie dat de pomp onder druk werkt.
Ik wil hier maar een balletje opgooien en hopen dat de man in kwestie jouw dagboek leest en tot een oplossing komt.
Wat een tegenvaller zeg!

John van Eksel zei:
Je hebt hem via dit forum gekocht. Ik zou toch eens terug naar die man mailen en verhaal halen. Want er hangt een luchtje aan.
Maar kort in een emmer testen, dat is geen garantie dat de pomp onder druk werkt.
Ik wil hier maar een balletje opgooien en hopen dat de man in kwestie jouw dagboek leest en tot een oplossing komt.
Wat een tegenvaller zeg!
bedankt john ik hoop ook dat ie met een oplossing komt

Beste Maikel
Toen wij de pomp op vraag van jou ter controle hebben open gemaakt vonden wij het al vreemd dat er geen dichtingsring meer in zat en dat hij bij het testdraaien een vreemd geluid maakte. Ons inziens heeft deze pomp een valpartij of een andere mishandeling moeten doorstaan.
Normaliter zijn deze pompen oersterk en uit eigen ervaring kunnen wij jou zeggen dat deze pompen met amper onderhoud een tiental jaren moeiteloos dag in en dag uit dienst doen.

Het advies van John is correct, reclameren daar waar je hem tweede-hands gekocht hebt.
Wij geven bij de aankoop van een nieuwe ATK-pomp 5 jaar garantie.

Het Reef-Corner team
maikel. zei:
ik heb hem al open gehaald en de oorzaak is dat de pomp waarschijnlijk droog heeft gedraaid
zodat er speling op de roter is gekomen
losse onderdelen zijn net zo duur als een nieuwe pomp
dus ik heb wel een probleem
als iemand een pomp heeft liggen dan hoor ik het graag
ik was toch opzoek naar een reserve pomp
dan wel een atk mp 10044

Reef-Corner zei:
Beste Maikel
Toen wij de pomp op vraag van jou ter controle hebben open gemaakt vonden wij het al vreemd dat er geen dichtingsring meer in zat en dat hij bij het testdraaien een vreemd geluid maakte. Ons inziens heeft deze pomp een valpartij of een andere mishandeling moeten doorstaan.
Normaliter zijn deze pompen oersterk en uit eigen ervaring kunnen wij jou zeggen dat deze pompen met amper onderhoud een tiental jaren moeiteloos dag in en dag uit dienst doen.

Het advies van John is correct, reclameren daar waar je hem tweede-hands gekocht hebt.
Wij geven bij de aankoop van een nieuwe ATK-pomp 5 jaar garantie.

Het Reef-Corner team
bedankt reefcorner team
ik kan beter een nieuwe kopen dan

even laten weten hoe ver ik ben
ik ben nog steeds aan het klooien met de opvoerpomp
ik denk dat ik een nieuwe moet gaan kopen
ik hem gebruikt gekocht aan gezien dat ik hen op de forum heb gekocht heb heb ik toch geen goede koop gedaan

verder ben ik aan het denken om mijn nieuwe filtersysteem nog een tijdje niet te gaan gebruiken
de reden is dat ik een middenrif wil gaan bouwen en dan vers levend steen te gaan gebruiken
en dan kan ik dit gelijk aan mijn nieuwe systeem koppelen
kan ik dit drie maanden laten draaien zonder problemen
(dit zit nog wel te draaien in mijn brein )

ik weet het zeker de middenrif gaat er komen

dan ben ik in een keer klaar

het word een bak van 130 130 70
ik kan de bak samen met nieuw levend steen laten rijpen in combinatie met de nieuwe filtersysteem
ik ga nog wat foto's maken waar de bak komt staan

op de plaats waar nu het kacheltje staat komt mijn middenrif

Bijlagen

• aqaurium 043.jpg
    aqaurium 043.jpg
    291,4 KB · Weergaven: 19
Echt spijtig voor het kacheltje Maikel, Maar een middenrif zal wel een stuk beter uit zien. ik zie je vrijdag, en breng gerust je vrouw ook maar mee dat ze een voorstelling krijgt wat er bij jou gaat gebeuren. Gr. Erik
maikel. zei:
op de plaats waar nu het kacheltje staat komt mijn middenrif

Kun je het kacheltje niet integreren of gebruiken als thermostaat om je water op te warmen?:D
De schouw kun je wel eventueel gebruiken om je warmte via ventilatie af te voeren als je ombouw gesloten is:goed:

BEDANKT MENSEN VOOR DE LEUKE REACTIE,S

het zal wel nog even duren voor dat alles klaar is
ik denk dat ik eerst mijn levend steen aanschaf en dit in mijn filter laat rijpen .
daarna ben ik verzekerd dat er geen vervelende dieren mee de aqaurium in gaan

zo even weer wat nieuws betreft de aqaurium

na een drukke tijd ga ik me nu weer bezig houden met de aqaurium
er is intussen veel gebeurt ik heb een lekkage gehad in de kelder (oorzaak een gebroken waterklok )deze was van de kraan afgebroken
waardoor er 50 cm water in de kelder stond
geluk bij het ongeluk was er geen schade aan de bak

ik heb inmiddels een nieuwe atk pomp besteld type mp 10062 deze heeft een grotere opvoerhoogte dan de 10041
het is bij deze een goede les om nooit meer een gebruikte pomp te kopen zonder hem goed getest te hebben
verder koop ik een bbk300 intern waardoor ik de filtersysteem moet aanpassen omdat deze in de filterbak komt te staan
tot zover vandaag

Bijlagen

• aqaurium 046.jpg
    aqaurium 046.jpg
    146,7 KB · Weergaven: 37
  • aqaurium 057.jpg
    aqaurium 057.jpg
    148,2 KB · Weergaven: 15
ik heb verder 75 kilo nieuw levend steen gekocht om strak ook helemaal opniew te beginnen.
Zoals je al weet heb ik veel last van kogelalgen waardoor er te veel nitraat word geabsorbeerd en ik moet iets hebben om de koralen te kunnen voeden.
De kogelalgen nemen eerder voeding op dan de rest
vandaar de nieuwe stenen .

Bijlagen

• aqaurium 055.jpg
    aqaurium 055.jpg
    209,4 KB · Weergaven: 14
  • aqaurium 056.jpg
    aqaurium 056.jpg
    192,4 KB · Weergaven: 18
even nog wat foto's (goedkope camera )van de koraaltje's

Bijlagen

• aqaurium 058.jpg
    aqaurium 058.jpg
    101,8 KB · Weergaven: 13
  • aqaurium 059.jpg
    aqaurium 059.jpg
    50,7 KB · Weergaven: 13
heb vandaag een bbk 300 besteld
dan is mijn systeem toch in goede handen

Met deze krachtpatser ga je veel plezier beleven......

dankjewel jan ze zeggen wel eens een goede start is het halve werk
Jan_C. zei:
Met deze krachtpatser ga je veel plezier beleven......

vandaag bbk en de atk pomp opgehaald

nu alleeeeeen het water nog +de bak waar het in zit hahaha

Bijlagen

• aqaurium 072.jpg
    aqaurium 072.jpg
    40 KB · Weergaven: 11
  • aqaurium 073.jpg
    aqaurium 073.jpg
    39,3 KB · Weergaven: 12
Back
Bovenaan