Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Eindelijk ...

was ik eerst van plan maar ik zie mijn malawitjes toch zo graag
en kon het niet over mijn hart krijgen die beesjes weg te doen :o
dusja kan ik beter nieuw bakje opstarten

Malawi's met Amerikaanse meervallen, ik blijf het een vreemde combi vinden. Wel een mooie bak voor zeewater idd :D !

idd die ancistrus hoort er normaal niet bij maar voor de algen een beetje bij te houden zijn ze veel beter als bv een pleco ofzo
en de afrikaanse meervallen zijn veel duurder en moeilijker te houden en zijn ook niet zo efficient tegen de algen vind ik

volgende week zijn onderstel en sump klaar
ik kijk er al naar uit
de bak zelf kan ik maar eind september verwachten jammer genoeg :(
maar ja ik kan al aan de ombouw van het onderstel beginnen

gebruikt er trouwens iemand het water van het veerse meer in zijn bak?
dit is veel zuiverder dan van de oosterschelde heb ik gehoord

de keuze van de verlichting is ook gevallen

aquamedic aquaspacelight HQI 1 x 250w + 2 X t5 24w
is dit genoeg om eventueel later steenkoraal te gaan houden?

Ik wil deze op rails zetten in mijn ombouw, iemand een paar goeie tips voor lampen op rails te zetten? waar moet ik op letten?

toch nog een kleine aanpassing i.v.m. de verlichting

het wordt niet de aquamedic aquaspacelight HQI 1 x 250w + 2 X t5 24w
maar wel de aquamedic aquaspacelight HQI 1 x 250w + 4 X t5 24w

Zodat ik later als ik de echt lichtbehoevende koralen wil gaan houden geen extra kosten meer moet doen.

Of is dit nog niet genoeg?

vandaag een osmose toestel gaan halen
een aquamedic easy line 90 en aangezien ik +- 50 liter per week ga verversen kom ik daar ruimschoots mee toe

het begint te korten mensen het begint te korten , vanavond eens gaan horen hoe het zit met mijn onderstel

ik heb dan toch besloten om nog iets langer te wachten zodat ik een bubble king kan kopen als afschuimer

dus moet ik nog iets langer geduld hebben

Met een flinke portie geduld zit je avontuur al op het goede spoor:goed:

AquaThomas zei:
ik heb dan toch besloten om nog iets langer te wachten zodat ik een bubble king kan kopen als afschuimer

dus moet ik nog iets langer geduld hebben

inderdaad maar het kleurverschil dat je me gisteren zei heeft me overtuigd van toch voor de bubble te gaan. dus liever nog ff wachten en een goede start dan te overhaasten

Ergens in Dagboeken staat een voorbeeld om met levend steen en dunne PVC-buis met een kruis onderaan een pilaar te maken. Wellicht is dat een methode om een stabiel opbouw vanuit een hoek te maken (wie weet in welk Dagboek????)
In het kort, met een steenboor rustig een gat door een plat stuk levend steen boren en deze over de buis schuiven zodanig dat het ook leuk oogt.

Wil mijn bak niet weer helemaal uit elkaar halen maar zou dit bij een volgende opstart zeker willen toepassen. Moest nu de bak 's ochtens leeghalen, alles in de bekende baken en tonnen, nieuwe bak plaatsen (op dezelfde plek dus) en 's avonds draaide alles weer. Dan ontbreekt de tijd om rustig pilaren te bouwen. Nog altijd jammer!

Het is maar een suggestie en wellicht een overweging, succes verder met je opstart. De techniek zit wel goed en de BK is een goede investering. Veel geld maar doet het bij mij volkomen naar wens.

vg Jan

eindelijk gisteren is mijn onderstel gebracht

zal strak eens een fototje plaatsen
hopelijk kunnen ze vandaag of morgen mijn bak ook brengen :D

zoals je kan zien ziet het er al zeer anders uit dan op de eerste foto van waar het moest komen

heel het huis is overhoop gezet, de woonkamer staat nu op de plaats van het bureau, het bureau staat op de plaats van de eetkamer en de eetkamer staat op de plaats van de woonkamer :D

het moest wel zo anders had ik geen plaats meer voor een nieuw bakje en tja
:p

Hoi,krijg je dan mooier gekleurde koralen met een BB king
AquaThomas zei:
inderdaad maar het kleurverschil dat je me gisteren zei heeft me overtuigd van toch voor de bubble te gaan. dus liever nog ff wachten en een goede start dan te overhaasten

ff update van onderstel :p

heb de houten plaat er al opgezet maar meer kan ik nog niet doen nu :(
voor de gaten te boren moet ik wachten tot de bak er is en het piepschuim snij ik ook pas als de bak er is

ja de electriciteit kan wel wat ordelijker maar dat komt nog wel :D

Back
Bovenaan