Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Eindelijk ...

Ik weet zo gauw niet waar het staat, maar op mijn bak gebruik ik een overloopkamer met twee boringen. Eentje fungeert als noodoverloop, de andere knijp ik met een kogelkraan. In het begin is het even lastig met afregelen, maar daarna heb je een 100% betrouwbare geheel stille overloop zonder bioballen of andere vieze nitraatfabriek. Ik heb in het verleden met een durso gewerkt (ik had maar 1 boring in de bak...) maar de overloop zoals ik nu heb is STUKKEN beter: veel minder vaak bijstellen en stukken betrouwbaarder.

Royal Exclusiv gebruikt het zelfde systeem en dat zegt wat mij betreft genoeg.

mooie maat van aquarium,ik had zelf ook 80x80 in gedachten voor een volgende bak maar is dit genoeg voor een gele dokter?
want dat vind ik een karaktervolle vis die ik zeker wil houden.
succes bjorn

Leuk leuk Leuk! Mooie maat:) ( heb ik zelf ook! ) Zal je geen spijt van krijgen. Ik ben benieuwd naar de inrichting!

Bubble king is een goede investering, zeker als je nog een keer groter wil gaan.

succes en groetjes Wouter

Mooi Bakje,

Ziet er mooi afgewerkt uit.
Ook een nette pomp heb je daar.

succes

gr

Bart

paar foto'tjes van het leidingwerk

heb lang aan de afvoer ligge prutsen om hem stil te krijgen aangezien er nogal een zware pomp opstaat ( 8,3m³ voor een bakje van 500l ) maar nu hoor je hem zo goed als niet meer en dan moet de ombouw er nog rond dus dit komt zeker in orde

de watten die je op de foto ziet moeten ook nog vervangen worden door pvc maar dit was maar een voorlopige oplossing

:D net terug van coral cave

heb mijn bbk 200 en mijn verlichting gaan halen
nu de kast nog in elkaar timmeren en ik kan starten

de bbk staat al te blinken op zijn plaatsje in de sump
en de verlichting licht voorlopig op 2 balken bovenop de bak

foto's volgen zo snel mogelijk

Back
Bovenaan