Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Ed's eerste zee-aquarium!

Goh Edwin, dat is een nare toestand, ik wens je dan ook alle sterkte toe.

Voor wat betreft de link met Mycosidol ben ik wat sceptisch, daar ik zo'n 9 jaar geleden nog geen zeewater had, geen Mycosidol gebruikte, maar toch ook aquariumgranuloom heb opgelopen aan de rechterbovenzijde van mijn rechterhand. Bij mij was de eerste oorzaak een beet van een Frontosa die ik toendertijd veelvuldig kweekte. Het werd erger naar gelang ik vaker de bakken schoonmaakte.
Uiteindelijk was ik toch wel tijdig bij een dermatoloog (het was toen nog niet meer dan een rode lichte zwelling en bleef bij een kleine huidinfectie) en hebben de medicijnen vrij snel en goed geholpen (weet helaas de naam van de medicatie niet meer). Maar al met al heeft er toch een ruim half jaar een nare plek gezeten en heb ik er ook een litteken aan overgehouden.
 
Vervelend wat je overkomt Edwin!
Bedankt voor het plaatsen van de link; altijd interessant om te lezen en het wijst je weer eens met de neus op de feiten. Of het veel gaat helpen qua gedragsverandering bij mede aquarianen betwijfel ik (ook als ik het op mezelf betrek) daar ik mezelf echt niet bij elk wissewasje handschoenen zie aantrekken.
Toch schrok ik van de foto's en verhalen maar de meeste zullen wel iets hebben van dat "gebeurt mij niet".....

Beterschap man!!
 
Even een korte update van mij. We zijn inmiddels weer een maand verder, en zit nog steeds(wederom) aan de antibioticum. Mocht een week geleden stoppen, maar na 3 dagen zat ik er wederom onder, dus per direct weer gestart. Uitslag van de laatste kweek laat ook nog op zich wachten. Voorlopig dus genoeg reden om met mijn handen uit de bak te blijven. Wordt vervolgt.
 
Beterschap Edwin....hopen dat je er snel vanaf komt 199544 !! Klees het nu pas !!
 
Balen! Haal net m'n triostegus van m'n Tunze af. Ben bang dat ie het niet gaat redden... Hij was de laatste tijd erg mager geworden :-( Jammer want het was mijn meest tamme vis. Prachtig hoe hij rond mijn hand zwom als ik aan het algenkrabben was.
 
Hoi Miranda,

het is inderdaad wel weer een negatief bericht. Ondertussen is hij/zij niet meer mecry
Jammer genoeg hoort het er een beetje bij. Ik had deze vis sinds 05-07-2007 in mijn bezit.
V.w.b. de gezondheid, schiet het nog niet erg op. Zit nog volop aan de antibiotica en moet dinsdag weer naar de dermatoloog. Ik zou blij zijn als ik weer zonder problemen in mijn bak kan werken zonder al te veel problemen. Ik had wel lange plastig handschoenen gevonden, maar dat werkt ook niet. Bij het minste of geringste prik je ze lek en lopen ze vol en komen mijn handen wederom in aanraking met het water. Ik heb wel een flink aantal van deze handschoenen versleten, om maar weer eens lekker de bak te kunnen reinigen. Wel wordt het dringend tijd dat er drastisch gesnoeid gaat worden in de Ricordea oren, anders gaat een van de weinig overgebleven acro´s er ook nog aan.
Ik moet daar maar eens wat hulp voor inroepen en afspraken over gaan maken.
Verder draait de bak opzich heel aardig met het minimale onderhoud wat ik er aan doe op het moment.
 
Schandalig van velen van ons :eek:, we hebben je verjaardag helemaal over het hoofd gezien.

Het is wel een beetje laat dus, maar evengoed nog van harte gefeliciteerd!

Vwb de hoge zwarte handschoenen: ze werken in dusverre prettig dat ze inderdaad tot hoog op de arm zitten en er bij 'normale' werkzaamheden geen water in loopt. Ik heb ze nu tweemaal gebruikt, maar het gevoel in de vingers valt me wat tegen. Je voelt niet direct wat je doet zeg maar als het om vasthouden van de koralen gaat.
 
Hi Edwin,
Blijf je toch zo af en toe stalken hoor in je dagboek; hoe staat het nu met de bak en more importantly, hoe'st met jou?
 
Hé Hans!

een beetje late reactie, maar dan toch. Geen probleem hoor, blijf me maar stalken! Met mij gaat het net als de bak weer langzaam de goede kant op. Ben wel weer terug aan de antibiotica (helaas) maar het wordt steeds een stukje beter. De bak staat er ook wel redelijk bij. Ik ga vandaag maar voor de gein weer eens wat testjes doen. Ben benieuwd hoever ik er naast zit. Afgelopen weken redelijk veel water ververst en een deel van de bodem afgeheveld. Daar moet binnenkort weer wat nieuws voor komen. Daarnaast veel terugkerend rode flap afgezogen, maar met 2 dagen zag ik al weer de eerste luchtbelletjes zitten op waar het zat. Vorige week raakte ik op de chat met Marco aan de praat en die zij dat hij nog wat chemiclean had staan. Dit ben ik wezen halen en heb ik toegepast. Wat een super spul zeg! alle flap is weg een zie ik op dit moment ook niet terug komen. Ik heb er verder ook geen nadelen van ondervonden. Ik heb zelfs het idee dat het de bak wezenlijk ten goede is gekomen. Sommige dieren staan beter op kleur en laten meer poliep expansie zien. Morgen maar wel weer de waterwissel uitvoeren.
Ik kom net bij verloop vandaan en ben wat nuttige bewoners wezen halen. Omdat mijn Triostegus dood is gegaan, was de Picasso de enig overgebleven algeneter in de bak. Nu is hij liever lui dan moe en ik zag de laatste tijd steeds meer algjes de kop op steken, wat ik bij de Triostegus nooit had. Ik heb daarom maar weer eens een Salarias en een Percnon Gibbesi gehaald. Tezamen mogen zijn de algjes aanpakken. Nu alleen nog de glasanemonen te lijf en is mijn bak weer plaagdier vrij hoop ik.

Zullen we binnenkort eens afspreken? Kom ik graag eens naar jou bak kijken en neem ik mijn (nieuwe) fotocamera mee.
 
Laatst bewerkt:
Goed weer van je te horen Edwin!

Leest alsof je weer wat zin hervonden hebt en je bak terug is op de weg naar boven. De triostegus is inderdaad een magnifieke algeneter, bijna op het ADHD-achtige af. Vind het ook nog steeds zonde dat ik die kwijt ben, maar er komt er nog wel eens ééntje (of twee) voor terug.

Leuk om weer eens wat af te spreken; kan je mooi combineren met een bezoekje bij Gerard; daar is meer te fotograferen denk ik. De bak loopt op zich aardig (op een stipaanval na) maar er staat nog niet teveel in...

Hoor je wel...
 
Edwin!!!!!!! hoe is het met je?! hoe is het met de bak, met je gezondheid, met alles?? ben je nog niet vergeten hoor ;)

Hééééé Miranda!!!
thumbs up
wat ben je toch ook een tof wijf!!! Ben jou ook niet vergeten hoor ;)
Nog steeds gezondheids problemen hier, maar de bak draait nog steeds.
Ben gisteren nog weer even bezig geweest, maar alles wel op een laag pitje.
Bij jou ook alles goed? Jij blijft lekker bezig zie ik.... Petje af hoor!
Ga weer ff bijlezen hier....
 
Bovenaan