Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Ed's eerste zee-aquarium!

Vandaag even aan het stoeien geweest met mijn nieuwe spiegel reflex :D. Hierbij wat plaatjes vanavond geschoten.

Bijlagen

• IMG_0001.JPG
    IMG_0001.JPG
    555 KB · Weergaven: 18
  • IMG_0033.JPG
    IMG_0033.JPG
    468,4 KB · Weergaven: 18
  • IMG_0041.JPG
    IMG_0041.JPG
    711,8 KB · Weergaven: 23
Superfoto's Edwin.....welk merk en type camera heb je aangeschaft?? mvg Manuel!!

manuel69 zei:
Superfoto's Edwin.....welk merk en type camera heb je aangeschaft?? mvg Manuel!!
Dank je Manuel. Ik heb nu een Canon EOS 350D kit. Het is nog wel even wennen qua instellen, maar de plaatjes die je er mee schiet, mogen gezien worden.

Laatst bewerkt:
Vrijdagavond wederom een paar stekjes van Marco-W overgenomen :D. Nog bedankt voor de gastvrijheid, het was weer gezellig :goed: :goed:.

Bijlagen

• IMG_0240.JPG
    IMG_0240.JPG
    542,7 KB · Weergaven: 33
  • IMG_0242.JPG
    IMG_0242.JPG
    514,6 KB · Weergaven: 25
Leder probleem

Afgelopen donderdag heb ik dit dier verwijderd uit één van mijn leders. Het lijkt een Bornella te zijn. Deze vrat het desbetrefende leder van binnenuit op. Ik heb het aangetaste/afgestorven weefsel weggesneden, en de leder wat meer in de stroming gezet. Ik hoop dat ie er nog bovenop komt...

Bijlagen

• IMG_0106.JPG
    IMG_0106.JPG
    496,8 KB · Weergaven: 21
Laatst bewerkt:
Nog even door mijn dagboek heen gelopen en zag dat er nog geen foto in stond van de paarse montipora. Bij deze en nog wat andere (gemaakt met mijn oude camera):

Bijlagen

• IMG_0256.JPG
    IMG_0256.JPG
    672,9 KB · Weergaven: 17
  • PICT2554.JPG
    PICT2554.JPG
    265,9 KB · Weergaven: 27
  • Pict2481.jpg
    Pict2481.jpg
    180,9 KB · Weergaven: 18
Ziet er mooi uit Edwin, ge zijt lekker bezig.

Vind de oren achter Henkie ook mooi trouwens;)

Anton - AVO zei:
Ziet er mooi uit Edwin, ge zijt lekker bezig.

Vind de oren achter Henkie ook mooi trouwens;)
Dank je Anton, long time no speak. Hoe gaat het met je nieuwe project? Heb je de draad alweer opgepakt? Ik spreek je gauw weer.

Mooie foto's edwin...

wbt die leder etende rotslak, ik mag hopen dat ze geen eitjes heeft gelegd... ik heb ooit de witte variant gehad die op een gegeven moment dus in m'n hele bak zaten:mad: ik heb vanalles geprobeerd maar niets hielp! de enige optie is wachten totdat je zo'n rotbeest tegen komt en met een pincet eruithalen en vermoorden nou ik kan je zeggen dat het een rotwerk is:mad:

nou iig succes en ga zo door met je mooie bak:goed:

Mooi edwin , ik zie dat je mooie foto's hebt gemaakt van de pocci's !!:goed:

Het lijkt me leuk weer een x :p een overzichtje te zien van je bak !!!

Groet marco

marco-w zei:
Mooi edwin , ik zie dat je mooie foto's hebt gemaakt van de pocci's !!:goed:

Het lijkt me leuk weer een x :p een overzichtje te zien van je bak !!!

Groet marco
Hoi Marco,
Wordt inderdaad wel weer eens tijd :D . Ik zal eens kijken of ik vanavond wat plaatjes kan schieten. Je ziet ze wel verschijnen.

Maar weer eens tijd voor een update. Ben momenteel wel druk met 2500 liter zoet in mijn achtertuin. Vandaag tijd moeten maken om de waterwissel te doen. Gelijk nog getracht wat plaatjes te schieten. Ik heb er de afgelopen tijd de volgende dieren bij gekregen:
- 1 rode dwergkeizer (deze stond al een hele tijd op het verlanglijstje)
- 2 dansgarnalen
- 1 paarse kokerworm

Edwin.Dekker zei:
Hoi Marco,
Wordt inderdaad wel weer eens tijd :D . Ik zal eens kijken of ik vanavond wat plaatjes kan schieten. Je ziet ze wel verschijnen.
Maar allereerst deze. Zoals belooft een overzicht foto van mijn bakkie:

Bijlagen

• IMG_1047.jpg
    IMG_1047.jpg
    127,4 KB · Weergaven: 44
  • PICT2820.JPG
    PICT2820.JPG
    111,5 KB · Weergaven: 19
  • PICT2836.JPG
    PICT2836.JPG
    101,9 KB · Weergaven: 19
Laatst bewerkt:
Even een korte update. Het gaat goed met de Loricula. Na de eerste dagen alleen levend en/of diepvries voer werd geaccepteerd, eet hij nu gewoon met de droge-pot mee :D. Helaas gaat het met de blauwe gorgoon stukken minder. Zoals velen al voorspelde zie ik de blauwe gorgoon langzaam wegkwijnen. Erg jammer, ik had er toch stiekem een beetje op gehoopt dit dier in goede gezondheid te houden. Het gericht voeren met vloeibare plankton is kennelijk niet afdoende geweest :(...

Bijlagen

• IMG_1124.JPG
    IMG_1124.JPG
    476,9 KB · Weergaven: 15
Hé Miranda! Goed om je weer te zien :):goed: en bedankt voor je compliment. Ik zal zo eens je dagboekie doorspitten. Ben zelf ook een poosje weg geweest. Leuk dat je er weer bent.

Edwin , mooie loricula :goed: !!! Ben benieuwd naar weer eens een overzichtje:) !!!

Groet marco

Omdat ik vandaag de 36 jaar aantik, vond ik het nodig om mezelf een cadeau te doen. Ik was vanmiddag :D toevallig in de buurt van Vijfhuizen en dacht laat ik mezelf eens trakteren. Even bij Michel van Seven Seas langs geweest. Deze was net bezig zijn nieuwe handel uit te pakken. Mooie stukken toverde hij uit de Air Cargo dozen vandaan. Als een kind in de snoepwinkel lopen likkenbaarden en mezelf uiteindelijk een mooie Acro cadeau gedaan :). De foto is kort genomen na het inzetten. Hij staat dus nog wat te slijmen.

Bijlagen

• IMG_2766.JPG
    IMG_2766.JPG
    365 KB · Weergaven: 18
Toen ik thuis kwam hadden mijn Ocellarisen ook nog een verrassing in petto. Nadat ik vorig weekend gezworen had mijn tepelanemoon dit weekend te verwijderen, besluit uitgerekend vandaag de man van het stel dat die anemoon toch ook wel interessant is.....
Ik had de moed allang opgegeven :confused:. Dit heeft bijna een half jaar geduurt.... Misschien had ik het eerder moeten roepen. Toch wel leuk een cadeautje :).

Bijlagen

• IMG_2751.JPG
    IMG_2751.JPG
    291,8 KB · Weergaven: 18
  • IMG_2739.JPG
    IMG_2739.JPG
    207,7 KB · Weergaven: 16
Back
Bovenaan