Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Ed's eerste zee-aquarium!

jeetjuh mina zeg das een gorgoon die ook op mijn lijstje staat... waar heb je die gescoord edwin???

heb hem toen enige tijd geleden bij Picasso in Cruqius zien staan heb spijt dat ik hem destijds niet mee heb genomen maar in me nieuwe bakkie komt ie zeker...

hoop dat je de gorgoon goed houdt!!!

enne ik als ik ooit bij je kom kijken neem ik bij jou geen koffie... doe mij dan maar een beetje fris als dat mag:D

maarjah goed aanwinst die schuimer enne misschien komt dat ook wel een beetje van het '' te veel voeren'' maargoed

succes

Jorva zei:
Hoi Edwin

Pracht van een bak heb je hier. Vond ook vooral dat aardbei koraal adembenemend. Ik hoop dat ook die van mij er eens zo mooi bij zal staan.
Voor het ogenblik staat die nog niet volledig open.
Echt prachtig van u.
Ook schitterende foto's.
Proficiat en doe zo verder.:goed:
Jorva, Sorry voor mijn late reactie maar had er even overheen gelezen. Dank je voor uw compliment. Het aardbei koraal is dan ook mijn favoriet. Het is een lust voor het oog dat bolleke vol geel/oranje kroontjes. Iedere dag voeren is het devies en het zal ook bij u zijn volle pracht laten zien. Ik heb hiervoor een speciaal voeder apparaatje gemaakt. Met een doorgesneden 2 L frisdrank fles, (ik denk) 3 mm Ø luchtbuis en een 10 ml spuit kom je een eind. Gaatje in de dop boren en eventueel verzwaren met wat reefcontruct of zo. Zie foto:

Bijlagen

• PICT2391.JPG
    PICT2391.JPG
    199,3 KB · Weergaven: 24
Zazu zei:
jeetjuh mina zeg das een gorgoon die ook op mijn lijstje staat... waar heb je die gescoord edwin???

heb hem toen enige tijd geleden bij Picasso in Cruqius zien staan heb spijt dat ik hem destijds niet mee heb genomen maar in me nieuwe bakkie komt ie zeker...

hoop dat je de gorgoon goed houdt!!!
Hoi Zazu,
Ik heb hem meegenomen bij Waterweelde. Het schijnt echt een hele moeilijke te zijn, maar dat wist ik. Stiekem hoop ik dat ik er nog lang plezier van heb. Voorlopig staat ie nog helemaal dicht.
V.w.b. de koffie, ik heb nog wel een ander apparaat die zet hele verse :D .

Mooie aankopen maar waar is de krab goed voor ??

davidoff1979 zei:
Mooie aankopen maar waar is de krab goed voor ??
Is een echte algen eter. Zit de hele dag aan de stenen te plukken. Ik kan hem aanraden. Kost ook niet veel, en is een leuke en nuttige aanvullig op mijn bestand.

Laatst bewerkt:
Even nog een paar foto's van de gorgoon nu ie openstaat. Fraai, heel fraai!

Bijlagen

• PICT2392-1.JPG
    PICT2392-1.JPG
    607,4 KB · Weergaven: 19
  • PICT2395.JPG
    PICT2395.JPG
    613,9 KB · Weergaven: 18
Laatst bewerkt:
haha ok een langer berichtje van mij dan :) jij jaloers op mijn ombouw...halloooooooo weet je hoe jaloers ik ben op jouw bakkie!!! vind je koralen er echt heel mooi uitzien en hoop dat het over een half jaartje bij mij ook wat gevulder is haha. Wat zijn die krengen allemaal duur zeg ;)

Ontsnapt aan een ramp

Toen mijn vrouw vannacht naar het toilet moest, bemerkte ze dat we zonder electra zaten :eek: . Ik was gelijk klaar wakker en spurte naar beneden. Omdat ik drie apparte aardlekschakelaars heb, bemerkte ik dat er slechts 1 was afgeslagen. Dit was uiteraard de aardlek waarop mijn aquarium staat. Mijn DIEREN !!!! STRESS!!!! :eek: :eek:. Vlug overal alle stekkers verwijderd, aardlek weer om en één voor één de stekkers er weer in. Na enige tijd ontdekte ik dat de vrieskast die in de trapkast staat de boosdoener was. Nu de vraag hoelang heeft mijn bak zonder stroom gestaan.....? Aan de hand van mijn mechanische schakelklokjes kon ik zien dat het maximaal 30 minuten tot 3 kwartier moet zijn geweest.
Alles draait nu weer, en zie nu nog niets aan mijn dieren. Dus hopelijk valt het mee.
Ik ga wel op hele korte termijn een UPS aanschaffen en kijken of ik op één of andere manier één stromingspomp op een andere aardlek kan zetten....

Edwin , dat is gelukkig goed afgelopen . Je mag je vrouw dankbaar zijn dat ze af en toe plast s'nachts . Gelukkig dat je dieren er geen schade van opgelopen hebben. Een ups is zeker geen slecht idee, ik denk er ook wel eens aan om er 1 aan te schaffen .

Groet marco

marco-w zei:
Edwin , dat is gelukkig goed afgelopen . Je mag je vrouw dankbaar zijn dat ze af en toe plast s'nachts . Gelukkig dat je dieren er geen schade van opgelopen hebben. Een ups is zeker geen slecht idee, ik denk er ook wel eens aan om er 1 aan te schaffen .

Groet marco
Het is inderdaad met een sisser afgelopen. Die UPS gaat er zeker komen! maar eerst een nieuwe vriezer... Je ziet het, een kleine kortsluiting of overbelasting kan grote gevolgen hebben. Ik moet er niet aan denken dat het aan het begin van de nacht had gebeurt en de stroomstoring niet was ontdekt...

Stefan Aa zei:
Edwin pracht bak..
Hoe gaat het met jou Juffers in de bak vechten ze niet naar anderen vissen
gr,
Stefan
Hallo Stefan, dank je voor het compliment. De juffers krijgen eerder op hun donder dan dat ze aan het vechten gaan. Regelmatig krijgen ze het van mijn Ocellaris als ze in de buurt van zijn stekkie komen.

noels zei:
die prachtige gorgoon waarmee word deze gevoerd of is dat niet nodig?
grt dave

Hoi Dave, die gorgoon krijgt 2x per week vloeibare plankton. Tijdens het voeren zet ik alles uit. Dus stroming, schuimer en opvoerpomp. Ik voer door met een spuit een wolk van de vloeibare plankton om de gorgoon heen te spuiten.
Na een kwartier zet ik alles weer aan.

Hey Edwin, wat een prachtige bak joh:D

Doet de Acro het nog goed? We moeten snel maar is langskomen!!!

Heel veel succes het ziet er echt mooi uit!

Groetjes Willemijn

Trouwens geweldige beestjes he die Percnon gibbesis, wij hebben er vorige week ook 2 gekocht bij Waterweelde:)

Edwin.Dekker zei:
Hallo Stefan, dank je voor het compliment. De juffers krijgen eerder op hun donder dan dat ze aan het vechten gaan. Regelmatig krijgen ze het van mijn Ocellaris als ze in de buurt van zijn stekkie komen.

Hoi Dave, die gorgoon krijgt 2x per week vloeibare plankton. Tijdens het voeren zet ik alles uit. Dus stroming, schuimer en opvoerpomp. Ik voer door met een spuit een wolk van de vloeibare plankton om de gorgoon heen te spuiten.
Na een kwartier zet ik alles weer aan.
Edwin maar heb jij die annemoonvissen eerder of later erin gedaan dan de Juffers

Back
Bovenaan