Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

EDDY,S laatste

aangename kennismaking was het :) hopelijk beleef je veel plezier aan je stekjes en blijven ze een beetje op kleur of kleuren ze nog veel mooier

Bedankt voor het hartelijk ontvangst en de mooie stekken.Heb ze al gefotografeerd,nog wel niet op kleur,maar ik hoop dat ze zo mooi als bij u mogen worden.Je hebt trouwens een mooie bak waar je terecht fier mag op zijn.

Gr,Eddy

Bijlagen

• nieuw 014.jpg
    nieuw 014.jpg
    376,7 KB · Weergaven: 13
  • nieuw 015.jpg
    nieuw 015.jpg
    299,1 KB · Weergaven: 9
Hier nog een foto van een koraaltje welke ik verleden week meebracht.

Bijlagen

• nieuw 022.jpg
    nieuw 022.jpg
    440,6 KB · Weergaven: 19
Eddy zei:
Vandaag nog eens in de buidel getast en een koppel manderijnpitvissen aangeschaft.
http://www.zeewaterforum.org/database/index.php?DierID=132&taal=ned&GroepID=59&HoofdgroepID=1

Rudi van de Zanclus heeft ze gevoerd,en beiden kwamen ze gretig de aangeboden artemia oppikken.Dus goede hoop dat ze in mijn bak zullen overleven.Het vrouwtje is wel klein,maar ze zijn zo zeldzaam tov de aangeboden mannen.Later zal ik ze eens op mijn geheugenkaart vastleggen.( was vroeger dus de gevoelige plaat).

Gr,Eddy

Mijn hoop was ongegrond.Het mannelijk exemplaar heb ik maar 1 dag waargenomen en het vrouwelijke 3 dagen.
Les: Ik koop geen manderijnpitvissen meer.

Gr,Eddy

Nog wat inkopen gedaan.Ik wil al lang een blauwe acro,monti of wat dan ook,en heb er 2 op de kop kunnen tikken.Stuuifbol heeft er mij eentje geleverd,waarvoor dank Joeri,maar die heb ik nog niet scherp op de foto gekregen.De acropora wel, al is ie ietsje te blauw weergegeven door de verlichting.Maar blauw zal hij zeker wezen,voorlopig altans.
Mijn oude Hystrix is op 1 week tijd volledig afgestorven,waar ik ook de reden niet voor kan aangeven.Intussen heb ik van dezelfde stamvader wel een nieuw stuk gekregen.Afwachten wat hij nu van plan is.
Ook een nieuw visje aangeschaft bij MWS.Niet goedkoop,maar toch wel speciaal.Ik had niets rood meer in men bak,en deze is wel degelijk rood.Ik hoop dat die het beter doet dan men 2 pitvissen.Hij zat wel sinds half december bij MWS,dus eten mag geen probleem zijn.

Gr,Eddy

Bijlagen

• aqua1 019.jpg
    aqua1 019.jpg
    313,3 KB · Weergaven: 13
  • aqua1 008.jpg
    aqua1 008.jpg
    371,8 KB · Weergaven: 13
  • aqua1 009.jpg
    aqua1 009.jpg
    478,6 KB · Weergaven: 12
  • aqua1 005.jpg
    aqua1 005.jpg
    572,4 KB · Weergaven: 16
Even een opdata.
De lipvis is nog in goede gezondheid,na een bijna doodservaring.Hij was door de overloopkam gezwommen en heeft een tijd? op de overloopwatte gelegen.Enkel zen staart heeft het niet gered,maar die zal wel terug aangroeien.

Verder vandaag nog eens langs MWS in Putte geweest en een klein betaalbaar doopvondje meegebracht.

Gr,Eddy

Bijlagen

• aqua1 006.jpg
    aqua1 006.jpg
    332,8 KB · Weergaven: 11
Het wil maar niet lukken.Heb hem daarstraks leeg uit het aquarium gehaald.:mad:

Gr,Eddy

Ook van mij een dikke proficiat Eddy.

Maak er een fijne dag van.

Groetjes Erik

Bedankt Thomas en Eric voor jullie wensen. Ik zal in de toekomst nog beter moeten doen,want nu ben ik van men bakje niet zo erg tevreden.Sommige zaken doen het zeer goed en heb ik moeten delen omdat ze te groot worden, en andere heb ik moeten verwijderen.Dat zal wel in ieder zen bak al wel eens gebeuren,maar bij mij vind ik het toch wat teveel.
Een dezer dagen nog eens een grondige meting laten uitvoeren van het water.Ik hoop dat het me wat zal bijbrengen.

Gr,Eddy

Eddy, ook "vanachter den hoek" een gelukkige verjaardag en hopelijk veel plezier van je aqua ipv ergernis.

Met dit regenweer nog maar eens achter de camera gekropen,en men nieuwe blennie , Ecsenius midas laten poseren.

Gr,Eddy

Bijlagen

• Vissen 030.jpg
    Vissen 030.jpg
    84,9 KB · Weergaven: 300
  • Vissen 021.jpg
    Vissen 021.jpg
    90,7 KB · Weergaven: 7
  • Vissen 017.jpg
    Vissen 017.jpg
    112 KB · Weergaven: 301
  • Vissen 004.jpg
    Vissen 004.jpg
    107,5 KB · Weergaven: 8
Gisterennamiddag men kalkreactor helemaal uitgekuist en terug gevuld met nieuw substraat.Nu heb ik kleine en wat grotere koraalbreuk gebruikt.Ik moet het verschil met het Calcit eens testen,of het calciumgehalte niet wat naar boven gaat,omdat koraalbreuk wat iets gemakkelijker oplost.
De gemeten waarden deze morgen waren de volgende:
In het aquarium: pH 7.8
PO4 0,03mg/L
NO3 < 5mg/L
Kh 7.7
CA 410mg/L
In de reactor: Ph 6.23
KH 48
Ca 680mg/L

Tegelijk nog enkele beelden meegeven.

Gr,Eddy

Bijlagen