Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

EDDY,S laatste

STUIFBOL zei:
Eddy,

ik heb weer genoten van de foto's van je bak in Dream Reef 3 proficiat.... en eindelijk zeker????
grtz Joeri
De opnames zijn alweer zo lang geleden dat ze inderdaad achterhaald zijn.De op to date info staat hier wel in dit dagboek,of toch bijna alles.

Gr,Eddy

juichen ook van mij een dikke proficiat Eddy.
Alweer een jaartje wijzer geworden.

Groetjes Erik

Bedankt voor het medeleven.Ik heb vandaag besloten er nog 30jaar bij te doen.

Gr,Eddy

Bedankt voor het medeleven.Ik heb vandaag besloten er nog 30jaar bij te doen.

Gr,Eddy

Proficiat Eddy,drinken

zo wordt het toch nog de laatste niet. juichen

Gisteren enkele nieuwe dieren aangeschaft bij Rudi ( Zanclus) waaronder 2 vissen.Eentje heb ik al kunnen fotograferen,de andere laat zich nog niet goed zien.
Aan de Acantastreas kon ik weer niet voorbij,en heb er dan ook maar eentje meegebracht.Eindelijk eens aan een zeer aanvaardbare prijs,al blijven ze alsnog duur te noemen.

Gr,Eddy

Bijlagen

• Nieuwe dieren 020.JPG
    Nieuwe dieren 020.JPG
    82 KB · Weergaven: 6
  • Nieuwe dieren 018.JPG
    Nieuwe dieren 018.JPG
    158,9 KB · Weergaven: 7
mooi kleurtje :)

mooi visje ook héhé :)

Acantastrea's mjammie moooi.........-excuus
Gisteren enkele nieuwe dieren aangeschaft bij Rudi ( Zanclus) waaronder 2 vissen.Eentje heb ik al kunnen fotograferen,de andere laat zich nog niet goed zien.
Aan de Acantastreas kon ik weer niet voorbij,en heb er dan ook maar eentje meegebracht.Eindelijk eens aan een zeer aanvaardbare prijs,al blijven ze alsnog duur te noemen.

Gr,Eddy

Zondag laatstleden heb ik effe geluk gehad.Na een etentje kwam ik thuis en men hele elektrische installatie lag plat.De reden liet zich voor mij snel raden.Er was een zwaar onweer geweest,en de bliksem had de lekstroomschakelaar doen uitspringen.Is trouwens de 3é maal op 35jaar.Op zich niet erg,knop omdraaien en alles wordt terug wakker.
Het geluk dat ik had was dat ik door de verkiezingen niet naar de Belgische kust was afgezakt,anders had ik men aquarium kunnen vergeten,en was waarschijnlijk alles dood geweest.
De eerste aktie welke ik nu ondernomen heb is een batterijpak gaan kopen voor men VorTech mp20,zodat die toch al een tijdje de stroming op gang kan houden.De 2é aktie is dat ik via een schakelaar de stroomkring van men aquarium ga overbruggen van de lekstroomschakelaar.Als ik dan voor enkele dagen weg ben,kan de bliksem doen wat hij wil,maar van men bak moet hij afblijven.

Gr,Eddy

Mooie dieren gekocht Eddy!:eek:
Weet je de naam van de lipvisjes?
Dat was nog iets voor mijn bakje.

Groetjes Erik

Ik zal het voor de zekerheid nog eens vragen aan Rudi ( Zanclus).Ik moet wel zeggen dat hij iets van kleur veranderd is.Probeer morgen nog eens een foto te maken.

Gr,Eddy

Mooie dieren gekocht Eddy!:eek:
Weet je de naam van de lipvisjes?
Dat was nog iets voor mijn bakje.

Groetjes Erik

Eddy,

bij IKS bvb hebben ze een telefoonmodule die je verwittigt wanneer er een stroompanne is. Misschien bestaat het apart bij een ander merk en hoef je je geen aquarium computer aan te schaffen. Zo ga je geruster op vakantie.;)

Eddy,

bij IKS bvb hebben ze een telefoonmodule die je verwittigt wanneer er een stroompanne is. Misschien bestaat het apart bij een ander merk en hoef je je geen aquarium computer aan te schaffen. Zo ga je geruster op vakantie.;)

Bart,

Ik heb al eens rondgekeken,en de prijzen liggen toch tussen de 800€ en 1000€ voor een goed systeem.Ik denk het voorlopig maar bij de schakelaar te houden.De Vortech baterijpac is al in werking,dus een minimum aan stroming hebben we toch al.

Gr,Eddy

Heb net een kiekje gemaakt van mijn Apogon cyanosoma en ik denk dat het mannetje eieren of jong in de bek heeft.Je kan duidelijk het verschil zien bij dit echtpaar.

Gr,Eddy

Bijlagen

• koppel 008.JPG
    koppel 008.JPG
    108,9 KB · Weergaven: 3
  • koppel 009.JPG
    koppel 009.JPG
    94,5 KB · Weergaven: 3
Kleurverandering komt ook vooral als een dominant mannetje(zoals deze veronderstel ik)niet kan regeren over een harem vrouwtjes....dus indien je enkele vrouwtjes van deze soort bijzet zal hij zen kleuren normaal gezien fel terugkrijgen.....
grtz Joeri
Ik zal het voor de zekerheid nog eens vragen aan Rudi ( Zanclus).Ik moet wel zeggen dat hij iets van kleur veranderd is.Probeer morgen nog eens een foto te maken.

Gr,Eddy

Joeri,

Je zal wel gelijk hebben.Bij Rudi zat er minstens nog eentje en die kleurde zoals de mijne nu,dus iets fletser.
Fotograferen gaat wat moeilijk.Hij is nogal schrikachtig,en krijg hem daarom moeilijk scherp voor de lens.

Gr,Eddy

Gr,Eddy

Back
Bovenaan