Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

DSR mineralen calculator

Top GlennF, bedankt!

Dan stort ik het in het eerste van mijn 3 vaks sump.
Doseerpompen heb ik al wel, maar heb er weinig nut voor nu in de opstart. Vond het jammer om een oplossing te maken voor een bak in opstart.

Nu weet ik dat ik de komende maand nog makkelijk kan storten tot de eerste inzet van koralen eindelijk mijn doseerpomp gaat vereisen.


Ik ben totaal nieuw met zowel zeeaquariums en ik moet zelfs nog beginnen met DSR, maar kan het geen kwaad als je de producten voor de eiwitafschuimer stort?

Ben alles goed aan't doorlezen alvorens aan de slag te gaan met DSR en wil me niet zomaar moeien, maar vroeg me dit toch af en als ik het nu niet vraag, ga ik het misschien achteraf vergeten.
 
Ik ben totaal nieuw met zowel zeeaquariums en ik moet zelfs nog beginnen met DSR, maar kan het geen kwaad als je de producten voor de eiwitafschuimer stort?

Ben alles goed aan't doorlezen alvorens aan de slag te gaan met DSR en wil me niet zomaar moeien, maar vroeg me dit toch af en als ik het nu niet vraag, ga ik het misschien achteraf vergeten.


liever downstream van de afschuimer.
plaatselijk hoge concentratie KH zou b.v. in de afschuimer pomp voor versnelde verkalking kunnen zorgen.
 
na wederom het een en t ander afgewogen en in gelezen te hebben gaat ik het toch nogmaals proberen ik heb hier 2 zo goed als exact de zelfde bakken staan waar van er 1 op dsr gaat alleen nog even wachten op activatie van de website :))
 
na wederom het een en t ander afgewogen en in gelezen te hebben gaat ik het toch nogmaals proberen ik heb hier 2 zo goed als exact de zelfde bakken staan waar van er 1 op dsr gaat alleen nog even wachten op activatie van de website :))
Ben benieuwd naar jou bevindingen
 
na wederom het een en t ander afgewogen en in gelezen te hebben gaat ik het toch nogmaals proberen ik heb hier 2 zo goed als exact de zelfde bakken staan waar van er 1 op dsr gaat alleen nog even wachten op activatie van de website :))

1 bak DSR en de andere...?
Ga je beide bakken dan ook bezetten met dezelfde levende have?
 
Nee ze zijn alleen qua techniek t zelfde behalve de verlichting heb al eerder een poging gedaan wat ik daarna heb op gegeven nu de laatste tijd veel aan het inlezen geweest en nog steeds diverse resultaten gezien hier op het forum ga nu volhouden en door zetten :) zal eerdaags ook een dagboekje gaan bij houden maar eerst maar eens beginnen met het ene wachtend op de bevestings mail :)
 
Ga dit even volgen
 
Hoi ben al een week op zoek naar een werkende link voor de dsr calculator te kunnen dl .... tevergeefs .... glenn waar kan ik deze vinden mvg boris c
 
Hallo GlennF,

De laatste dsr calculator heeft de 2xno3.
Heeft de 2.0 deze ook al, staat er niet bij dus twijfel...

Gr Kevin
 
Dag glen, rare vraag misschien, maar ik gebruik sinds kort ez dsr en kh waarden dalen calcium waarden dalen. Maar magnesium niet.. weet jij waarom dit is?
 
Bovenaan