Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

doseer pomp ali expres wifi

Ik bedoel dit echt niet lullig... Maar waarom bestel je eerst, en vraag je daarna advies?
Dalijk krijg je allemaal negatieve antwoorden, en dan zit je ermee. Terug sturen naar Ali is nou niet echt dat je zegt goed te doen.
(Nog niet eens gesproken over de garantie etc)

Daarnaast zou ik persoonlijk echt nooit apparatuur voor mijn aquarium bestellen bij Ali. Maar dat is mijn keuze natuurlijk.
Of het fatsoenlijk gaat werken zul je straks zelf ondervinden denk ik.
Normaal zijn dit geen verkeerde doseerpompjes.. Maar ja.. ik had het niet bij Ali besteld.

Als je het had omgedraaid, had je met een gerust hart kunnen bestellen.;) Of niet...

kan gewoon terug sturen tegen woordig zit er ook waren hous in belgs van ali expres . ga het gebruiken om automaties water te verversen maar ga er van uit dat het alemaal het zelfde spul is zag die doseer pomp voor dubbelen bij die zeewaterwinkel

Laatst bewerkt:
kan gewoon terug sturen tegen woordig zit er ook waren hous in belgs van ali expres . ga het gebruiken om automaties water te verversen maar ga er van uit dat het alemaal het zelfde spul is zag die doseer pomp voor dubbelen bij die zeewaterwinkel
Dit werkt prima en zijn exact dezelfde als die je in NL voor het dubbele koopt. @JL92 heeft volgens mij dezelfde via Ali gekocht en is er ook tevreden over

Dit werkt prima en zijn exact dezelfde als die je in NL voor het dubbele koopt. @JL92 heeft volgens mij dezelfde via Ali gekocht en is er ook tevreden over
Klopt! Werkt nog steeds erg goed bij een vriend van me op zijn zoetwaterbak.

Zoals bij alles moet je er gewoon geluk mee hebben, zou in het begin wel om de week eens een kalibreertest doen. Maar goed dat deze onze winkelprijzen iets lager houdt, niet iedereen kan duizenden euro’s aan 3 toestellen geven En toch genieten van de hobby, moet kunnen.

Ik bestel regelmatig spullen bij ali x. Exact dezelfde items worden waak door ondernemers op de planken gezet voor een veelvoud aan euro's.
Ik moet daar altijd een beetje om gniffelen als ik ze zie staan.
Het is natuurlijk wel een beetje opletten dat je de juiste artikelen uit China krijgt, je moet er een maandje op kunnen wachten en artikelen van boven de 50 euro worden vaak door de douane belast waardoor je aan de voordeur nog een aardig bedrag moet bijbetalen.

Ik bestel regelmatig spullen bij ali x. Exact dezelfde items worden waak door ondernemers op de planken gezet voor een veelvoud aan euro's.
Ik moet daar altijd een beetje om gniffelen als ik ze zie staan.
Het is natuurlijk wel een beetje opletten dat je de juiste artikelen uit China krijgt, je moet er een maandje op kunnen wachten en artikelen van boven de 50 euro worden vaak door de douane belast waardoor je aan de voordeur nog een aardig bedrag moet bijbetalen.
De keuze is simpel toch bij je lfs krijg je garantie ect ect
Bij ali express kun je daar naar fluiten meestal , dus als je er twee kunt kopen voor de prijs van 1 oke ,meestal zit dat er niet in .
Zelfde verhaal geld ook in nederland koop bij internet shop of bij je lfs ? Je lfs hebt gewoon meer kosten .

ik ga waarschijnelijk met een tc420 daar doseer pompen op aan sluiten als ik het echt goed koop wil

hoezo zijn somige doseer pompen per pompje 100 euro waar kom die debielen prijzen vandaan

Gaat vanaf 1 juli niet meer op , alle spullen die dan binnen komen uit china zijn dan belasting plichtig.
Geen vrijstelling meer voor btw / invoerrechten…
Bij elke zending moet dan een waarde document bijgevoegd worden.
Als de waarde op het document niet klopt krijgt de verzender een behoorlijke boete !!!
Dus je gaat nu overal btw en invoerrechten op betalen en minimaal10 euro voor de afhandeling.

Gaat vanaf 1 juli niet meer op , alle spullen die dan binnen komen uit china zijn dan belasting plichtig.
Geen vrijstelling meer voor btw / invoerrechten…
Bij elke zending moet dan een waarde document bijgevoegd worden.
Als de waarde op het document niet klopt krijgt de verzender een behoorlijke boete !!!
Dus je gaat nu overal btw en invoerrechten op betalen en minimaal10 euro voor de afhandeling.
10 euro afhandeling niks van me gekregen we gaan het zien

ik ga waarschijnelijk met een tc420 daar doseer pompen op aan sluiten als ik het echt goed koop wil

hoezo zijn somige doseer pompen per pompje 100 euro waar kom die debielen prijzen vandaan
TC420 : PWM LED controller. Dat is niet echt iets om doseerpompen mee te sturen. Resolutie is 1 minuut...wellicht niet eens op de seconde nauwkeurig! De PWM frequentie is NIET goed geschikt om motoren te regelen (te hoog).

Doseerpompen, waar zitten de verschillen in:
- Slijtvastheid materialen (lagers / rollen)
- kwaliteit slangen
- grootte
- hoeveelheid rollen
- tijdsturing (x seconden aan) of stappen motoren (x graden beweging)
- support / ondersteuning
- garantie beleid
- productie locatie / transport kosten

TC420 : PWM LED controller. Dat is niet echt iets om doseerpompen mee te sturen. Resolutie is 1 minuut...wellicht niet eens op de seconde nauwkeurig! De PWM frequentie is NIET goed geschikt om motoren te regelen (te hoog).
bedankt voor de tip had jij dan meshien iets wat wel werkt in gedachten ?

bedankt voor de tip had jij dan meshien iets wat wel werkt in gedacht ?
Voor de kosten van een eenvoudige doseerpomp kun je zelf niks knutselen (100-200 Euro). Dat is mijn mening, geen feit ;-)

Als je wilt besparen, zoek een jong- gebruikte doseerpomp.

Eigenlijk ga je jezelf toch in de vingers snijden, het moet geen duizenden euro’s kosten (zoals ik eerder zei) maar techniek moet echt wel superdegelijk zijn. Als je na verloop van tijd je bak vol mooie koralen en vissen hebt en de ali express techniek crasht dan heb je echt voor duizenden euro’s verloren, nog te zwijgen van de diertjes die sterven. Beter beetje doorsparen en later een opstartmoment kiezen dan grote risico’s gaan lopen ten koste van je dieren. Nu alle techniek kan crashen natuurlijk!

heb hem net binne moest mij wifi terug zetten naar 2.4ghz dus dat is wel een dingetje werkt voor de rest wel goed

heb hem net binne moest mij wifi terug zetten naar 2.4ghz dus dat is wel een dingetje werkt voor de rest wel goed
Heb een jebao werkt als een tierelier al jaren terugslag klepjes op de slangetjes voor de zekerheid. Toen gekocht van een aquariaan die ging stoppen voor 50 euro om te proberen , draait nog steeds

Heb een jebao werkt als een tierelier al jaren terugslag klepjes op de slangetjes voor de zekerheid. Toen gekocht van een aquariaan die ging stoppen voor 50 euro om te proberen , draait nog steeds
das goed om te horen:) ze maken wel wat geluid een draaie aardig warm ik doe er water mee verversen zou het dan meschien verstandig zijn die motortjes breaks te geven ?

das goed om te horen:) ze maken wel wat geluid een draaie aardig warm ik doe er water mee verversen zou het dan meschien verstandig zijn die motortjes breaks te geven ?
Daar zijn ze niet voor gemaakt denk ik doseren is hun ding , of je moet een nanotje hebben

Back
Bovenaan