Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Doorkijker 500 liter DSR

Hee,

@Glenn, Heb een meting van mij ph gedaan van een aantal dagen. Zal je pben voor een afspraak want na de metingen blijft hij onder de 7.94 hoger komt die niet lager wel.

Verder wel wat nieuws te melden. De koralen die aan het bleken waren heb ik de goede punten gestekt en deze zijn inmiddels mooi aan de steen vast gegroeid. Verder een upgrade van techniek.

Eheim compact 3000 is vervangen voor een ecomax 5000 alleen twijfel ik om de opvoer leiding te vergroten aangezien deze nu 20mm is? Tips? 32mm of 25mm ? of zo laten. Maakt nu een iets piepend geluid weet niet of dit komt door de dunne leiding.

Verder alle tunze uit de bak en 2 vortech mp40es erin. Wat een tering herrie!! maar nieuwe lagers besteld dus ff knutselen. Wel een mooie stroming. Bodem is al een stuk schoner en dode hoeken zie ik niet echt. Dus qua stroming een upgrade.
Flap ook al een tijd niet gezien.
Gaat langzaam maar zeker de goede kant op.

MvG Maikel

Iemand een idee over op opvoer? Buis verbreden of zo laten

Maar had een 3000 nu een 5000 op 20 mm

25 is groot zat voor een 5000, ik heb een 12.000 op 32 mm gehad en was eigenlijk al niet nodig.

20 mm zal ook wel goed gaan hoor, als je twijfelt verander je hem naar 25 mits dat mogenlijk is.

Lange tijd niks laten horen. Veel koraal erbij verzameld. Alles groeit goed en kleur mooi fel en licht.

Alleen 1 paarse Acro met gele/groene poliepen bleekt vanaf de voet en staat er niet zo fel bij.
Terwijl de rest juist allemaal mooi door groeit en kleur heeft.

Iemand idee?hetlicht misschien

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Plaats hier eens je wsterwaardes anders is het koffiedik kijken.

Ik heb het vermoeden dat je fosfaat erg laag is.

Groet
Adri

Rest ga ik zo meten fosfaat 2 dagen geleden gemeten en zat op 0,06 lijkt me mooie waarde en rest van de acros niks aan de hand ? Daarom vind ik het zo vreemd

Draai overig op Aqua forest lijn tegenwoordig behalve de zeomix van hun

Even een groot deel gemeten
Po4. 0,06
No3. 3
Kh. 7,5
Mg. 1430
Ca. 460
Ph. 7,73
K. 450

Alleen de paarse bleekt en een blauwe formosa. De rest groeit goed en niks van bleek.

Zal ik po4 toevoegen of lan het iets anders zijn ?

ph is laag
po4 lijkt mits goed gemeten prima
kh mag hoger
verlichting type en leeftijd?
foto/overzicht?

verder ben ik niet bekend met aqua forest producten dus kan er weinig over zeggen en zal het ook niet proberen. het zijn teveel onbekende variabelen om daarover te adviseren.
meeste merken werken met complexen en mixen dus is het onmogelijk te weten wat je extra bijstuurt tenzij je een paar labtesten laat uitvoeren.
beter is ff met andere AF gebruikers hierover brainstormen, misschien dat je dan beter relaties kan leggen.

Even een groot deel gemeten
Po4. 0,06
No3. 3
Kh. 7,5
Mg. 1430
Ca. 460
Ph. 7,73
K. 450

Alleen de paarse bleekt en een blauwe formosa. De rest groeit goed en niks van bleek.

Zal ik po4 toevoegen of lan het iets anders zijn ?

Dankje voor je reactie,
Qua verlichting heb ik nu 10x 24 watt en 4 aquaray reef white erop liggen.

De t5
5x bleu plus ( 5 mnd )
2x artic ( 1 mnd )
3x coral plus ( 3 mnd )

Ph ben ik al een tijd mee aan het stoeien maar krijg deze niet omhoog.
Zelfs met meer oppervlakte stroming en beter ventileren komt die nauwelijks boven de 8

Mvg Maikel

Ik doe aan waterwissels, soms natuurlijk en soms met osmose en Aquaforest zout. Ph meter is ook gekalibreerd.

Ik heb ongeveer een liter water met een luchtpomp belucht! Ph stond op 7,74 en na een uur was die 7,60

Mvg Maikel

Ik meet met een Tunze meter en electrone van Aqua media. Kalibreren doe ik met de vloeistof van hs

Maikel

Back
Bovenaan