Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Diamond doorkijkbak 135x65x65

IMG_3589.JPG
Blastomussa Merletti

IMG_3590.JPG
Blastomussa Wellsi

IMG_3596.JPG

IMG_3597.JPG

IMG_3598.JPG

IMG_3599.JPG

Is het koraal van de lastste foto een echinata?
Ik vind het heel mooi.
Nee dat is een acropora Carduus soort ..... de basiskleur ben ik nog niet zeker over .... maar de puntjes zijn knalgeel.

IMG_3600.JPG

Zelfde foto maar dan bij "daglicht" ..... het heeft de schijn dan het niet goud kleurig word maar dat het naar rood zal gaan ...... we wachten rustig af .... de paarse plekken zijn afwijkingen in de camera icm het blauwe licht ..... dan zou het een acropora red Ferrari zijn zoals deze fancy word genoemd en gaat er dan ongeveer zo uitzien:

LRF.jpg

Het was sowieso een gokje want in de winkel waar ik deze gekocht heb stond hij er belabberd bij. Een aantal frags waren zelfs op hun kop geplakt.

Laatst bewerkt:
IMG_3602.JPG

Een bestelling gedaan bij de Jong Marinelife via een winkel van een enkele blastomussa kop:

Schermafbeelding 2024-09-25 om 09.52.57.png

Gisteravond naar de winkel gereden om deze bestelling op te halen. Krijg ik dit :

IMG_3618.JPG

Gelukkig heeft de winkel zijn verantwoordelijkheid genomen en heeft met diepe schaamte mij dit voor aankoopprijs meegegeven. Ik had ook de optie om dit stuk te laten liggen maar ik voelde mij zelf verantwoordelijk dat ik dit wilde bestellen en hun hebben die moeite gedaan. Voor alle duidelijkheid : dit is zo aangekomen bij hun .....

Ik vind het in ieder geval zeer triest en arrogant van deze groothandel om dit zo te leveren. En voor mij de laatste keer dat ik daar iets bestel via een winkel ..... Monopoly is enkel een spel welke via de intertoys verkocht zou mogen worden .....

Ik kon het niet laten om te reageren, want ik begrijp de frustratie volledig.
Er is duidelijk veel moeite gedaan om dit specifieke koraal te bemachtigen.

Het is echter belangrijk om te benadrukken dat de winkel verantwoordelijk is voor de bestelling en verkoop van het koraal aan jou. Tussen de winkel en de groothandel bestaan er afspraken over aansprakelijkheid. Als er een probleem optreedt, is het aan deze twee partijen om dat onderling op te lossen. Hoe de winkelier dit vervolgens met jou als klant regelt, is hun verantwoordelijkheid.

Ik begrijp je antwoord volledig en ik heb enkel lof over de winkelier. Maar mijn punt is dat deze firma een dode kop opstuurt met een klein uitschietertje onder de vlag premium. Je had dit ook kunnen oplossen door dit niet te versturen naar de winkel of een twee kops oplossing voor te stellen. Nop er word gekozen om dan toch maar te cashen ..... we komen er toch wel weg mee ..... en anders moet de winkelier heel veel moeite gaan doen om een ander stuk te bemachtigen of het geld terug te krijgen ..... je kan er ook voor kiezen om je zaakjes zelf netjes te regelen en niet de kommer en kwel bij een ander te leggen .....

Ik kon het niet laten om te reageren, want ik begrijp de frustratie volledig.
Er is duidelijk veel moeite gedaan om dit specifieke koraal te bemachtigen.

Het is echter belangrijk om te benadrukken dat de winkel verantwoordelijk is voor de bestelling en verkoop van het koraal aan jou. Tussen de winkel en de groothandel bestaan er afspraken over aansprakelijkheid. Als er een probleem optreedt, is het aan deze twee partijen om dat onderling op te lossen. Hoe de winkelier dit vervolgens met jou als klant regelt, is hun verantwoordelijkheid.
Die onderlinge afspraken tussen winkelier en groothandel worden door hun machtspositie nog wel eens aan een laars gelapt.

Die onderlinge afspraken tussen winkelier en groothandel worden door hun machtspositie nog wel eens aan een laars gelapt.
Correct Jack .... reeds menig winkelier hier over horen klagen ...... vandaar ook deze zin in de aanvangspost : Monopoly is enkel een spel welke via de intertoys verkocht zou mogen worden .....

Correct Jack .... reeds menig winkelier hier over horen klagen ...... vandaar ook deze zin in de aanvangspost : Monopoly is enkel een spel welke via de intertoys verkocht zou mogen worden .....
Ook een mooie plaats in zuid italie

IMG_3623.JPG
Montipora Kung Pao (word een beetje te groot en zal een knipbeurt moeten krijgen)

IMG_3624.JPG

IMG_3632.JPG
Oompa Loompa (filter shot)

IMG_3631.JPG
Sonic Flare (filter shot)

IMG_3636.JPG
Joker Favia (filter shot)

IMG_3637.JPG
Chalice (filter shot)

IMG_3630.JPG
Rainbow Hornets (filter shot)....@jensvh : thanx voor de ruil

IMG_3626.JPG
Blastomussa (filtershot)

IMG_3646.JPG
Grappig verschijnsel ..... deze montipora Setosa begint spontaan een tweede kleur te vertonen ..... de poliepen blijven wel oranje.

IMG_3645.JPG
En dan wil je een stukje knippen van deze montipora Kung Pao en dan breekt deze gewoon in twee ......een groot stuk terug geplakt en groeit vast wel weer aan elkaar ;)

IMG_3647.JPG
In ieder geval wel een paar hele mooie stekken kunnen maken ......

IMG_3659.JPG

Acropora Selago

IMG_3658.JPG

Staat er weer mooi bij Marc

Back
Bovenaan