Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Diamond doorkijkbak 135x65x65

IMG_3315.JPG

IMG_3316.JPG

Een tweetal foto's van zoa's ..... nitraat < 1 ppm ..... wel veel stroming ...... ik ben van mening dat de stelling : "zoa's hebben nitraat nodig" niet correct is ;)

Toch groeien ze er beter mee ...
Daarnaast vinden ze jodium ook bijzonder lekker...
Sorry Jack .... heb ik geprobeerd met hogere nitraatwaarden maar ik haal betere resultaten met de zoa's met bacteriele voeding (en als gevolg lage nitraatwaarden)

IMG_3320.JPG
Mindtrix kolonie

IMG_3544.JPG

Happy Tenuis ...... effe stof afblazen hier in dit hoekje ..... effe wat meer vrije tijd om met de bak bezig te zijn ..... alles gaat goed hier!

IMG_3546.JPGIMG_3547.JPG

Laatst bewerkt:
staat er weer mooi bij

Die is ongeveer 3 jaar maar daar zijn al heel veel stekken van gemaakt …..

IMG_3550.JPG
Acropora Selago

IMG_3551.JPG
Acropora Mango Joe Garden

IMG_3553.JPG
Acropora Mango Joe Garden

IMG_3555.JPG
Montipora Undata

IMG_3556.JPG
Pavona Maldivensis

Laatst bewerkt:
IMG_3557.JPG
Alveopora

Hallo Marc

Ben een nieuwe member en de formaten van uw bak spreken mij aan. Heb even gezocht in je dagboek en kon op pagina 20 ongeveer een foto van het gehele aquarium vinden. Heb je misschien nog een recente foto? Je schreef dat de compositie niet helemaal naar je zin was maar ik vind het er prachtig uit zien! Als je de keuze had en een aquarium zou laten bouwen tot maximale lengte van 130 cm zou je dan weer voor deze verhoudingen gaan? (130x65x65).

Groetjes Pascal

Hallo Marc

Ben een nieuwe member en de formaten van uw bak spreken mij aan. Heb even gezocht in je dagboek en kon op pagina 20 ongeveer een foto van het gehele aquarium vinden. Heb je misschien nog een recente foto? Je schreef dat de compositie niet helemaal naar je zin was maar ik vind het er prachtig uit zien! Als je de keuze had en een aquarium zou laten bouwen tot maximale lengte van 130 cm zou je dan weer voor deze verhoudingen gaan? (130x65x65).

Groetjes Pascal
Tjee ....moeilijke vragen .... ha ha ....voor in een woonkamer zou ik weer voor een doorkijkbak gaan en niets veranderen aan de l/b/h ..... zou alleen mijn scape anders doen ..... maar liever zou ik in de garage een grote bak neerzetten met een hoogte van 35 cm en enkel op nakweek focussen .....

Bedankt voor je antwoord Marc! Dit is in ieder geval voor mij een bevestiging dat je tevreden bent met je aquarium. En zouden we niet allemaal een hele kweekstelling in de garage willen ;)

IMG_3586.JPG

Soms zijn de meest simpele oplossingen het meest efficient. De dastaco moest worden bijgesteld om aan het verbruik/Kh te voldoen. Dastaco omhoog betekent gelijk ph naar beneden in de bak. Om dat te compenseren zou mijn kalkwasser dosering weer omhoog moeten maar ik zit reeds tegen de maximale verdamping compensatie aan. Dan maar een bekertje met een luchtsteentje er in. De vooruitgang was meer dan dat ik verwacht had na plaatsing van de aanvoer buiten ...... Was begonnen op 8,0 en ging binnen 12 uur tijd naar 8,2. Nu is het weer wat kouder aan het worden en gaan de ramen weer wat vaker dicht. Benieuwd of ik dit kan continueren ..... (Een bruissteentje in het overloopvak had geen invloed. Het beluchten van de uitstroom van de dastaco werkt wel)

Laatst bewerkt:
Back
Bovenaan