Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Diamond doorkijkbak 135x65x65

Zoals altijd weer prachtige portretten (y) persoonlijk de laatste Monti (Crazy T) vind ik helemaal gek😝 Stond ook gisteren in de winkel weer geplakt tegen een stuk van deze maar 120 eu voor 5cm .......😖 los niet gegaan😁
Merci!

De prijzen voor deze monti soorten zijn behoorlijk gedaald het laatste jaar vanwege groot aanbod .... met een beetje zoeken ga je een betere deal kunnen doen ..... als ik iets zie of hoor qua stekken laat ik het je weten ;)

Grazy T, Kung Pao en SK Lake zijn idd niet zo moeilijk. Het duurt een hele lange tijd voordat ze zich aangepast hebben en daarna groeien ze redelijk snel. De mooiste kleuren krijg je al je ze niet teveel licht geeft. Wat lager in de bak en dan wel voorzien van veel stroming. Bij mij staan ze in de stream van de Panta Rhei en daar krijgen ze een stevige puls. Mocht ik ooit stekken zou mijn vraagprijs ergens tussen de 30 en 40 euro zijn, rekening houdend met de aanschafprijs en tijdsduur van aanpassing en groei .....

De space invader bij mij staat in de schaduw. Dat zou de groeivorm wel eens kunnen verklaren. Maak eens een foto van die van jou als je wil? Volgens mij is er maar 1 space invader ;)

We hebben in ieder geval niet dezelfde soort. Ik denk ook dat licht hier de dominante factor gaat zijn qua groeivorm.

Lichtintensiteit kan idd de factor zijn, die krijgt hier redelijk wat licht terwijl ik een andere chalice heb in de hoofdbak die in de schaduw staat en wel in plateau groeit.

Hier de "space invader"
Bekijk bijlage 615872

Grtz,
Matthijs
Ik heb hier 2 stekjes op 2 verschillende plekken staan, deze lijken ook allebei een wat ander groei patroon te hebben. De een groeit meer omlaag terwijl de andere meer omhoog lijkt te gaan
IMG_0220.jpegIMG_0221.jpeg

Heel interessant gesprek met Craig Bingman met veel extra info over kalkwasser en ook over ICP testing .....

IMG_3012.JPG

Strawberry Sortcake in eetmodus na dosis mysis .... hoezo mysis uitspoelen en filteren?

IMG_3013.JPG
Acropora Hyancinthus Green table

IMG_3016.JPG
Montipora Setosa

IMG_3014.JPG
IMG_3015.JPG
Acropora Red Dragon

Laatst bewerkt:
IMG_3028.JPG
Acropora Tenuis

Weer eens tijd gemaakt om een aantal mooie stekken te maken. Een aspect van de hobby welke ik zeer leuk vind en kan gnieten van de recovery en groei. Deze keer allemaal stukken met naam en faam maar die helaas niet zo snel groeien. Daarom is het aanbod vaak van deze stukken laag en de prijs wat hoger. Ze staan allemaal in de grow out en het zal een tijdje duren voordat ze allemaal een voetje hebben gemaakt. Een opsomming:

- Acropora Latistella Candyland
- Acropora Strawberry Shortcake
- Acropora Mango Joe Garden
- Acropora Pikachu
- Acropora Millipora
- Acropora Carduus PacMan
- Acropora Tenuis Heart of the Ocean
- Acropora PC Rainbow
- Acropora Tiego del Fuego
- Montipora Setosa
- Acropora Yellow Tip
- Space Invader Chalice
- Cypastrea Decadia

IMG_3111.JPG

Acropora PC Rainbow frag is zich heel mooi aan het ontwikkelen.

Er zijn al vele frags verhuisd naar een nieuwe eigenaar. Zal binnenkort weer eens een openbare advertentie maken. In de grow out staan :

- Acropora Latistella Candyland
- Acropora Mango Joe Garden
- Acropora Millipora
- Acropora Carduus PacMan
- Acropora PC Rainbow
- Acropora Tiego del Fuego
- Montipora Setosa
- Acropora Yellow Tip
- Goldmeister Chalice
- Cypastrea Decadia

IMG_3134.JPG

Een heleboel Acropora "Heart of the Ocean" stekken in de grow out fase ......

IMG_3139.JPG

Ook Acropra Carduus Pac Man

IMG_3138.JPG

Montipora Setosa

IMG_3140.JPG

Gold Meister Chalice

Laatst bewerkt:
@wezeltje95 : uw PC Rainbow bestelling is mooi aan het herstellen van de knipbeurt!

IMG_3153.JPG

acropora Selago.JPG
Acropora Selago is een mooie kolonie aan het worden. Vooral de rode poliepen zorgen voor een mooi contrast.

IMG_3169.JPG
Acropora Mango Joe Garden

IMG_3168.JPG

Acropora Frogskin

IMG_3170.JPG
Kung Pao

IMG_3171.JPG

IMG_3172.JPG
Acropora en zoa's : vaak een moeizame combi maar soms lukt het

IMG_3174.JPG
Seductions hebben eindelijk zich vermeerderd ;)

Laatst bewerkt:
Back
Bovenaan