Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Diamond doorkijkbak 135x65x65

IMG_2860.JPG

Acropora Carduus PacMan

IMG_2863.JPG

Montipora Cherry Three

IMG_2864.JPG

Favia

IMG_2865.JPG

Montipora Melonberry

Laatst bewerkt:
343576301_191184359979893_8481808441215188998_n.jpg

Zo .... de laatste euphylia kolonie is er ook uit ..... volgens mij ben ik nu het enige aquarium zonder hamers en torches .....ha ha ha .....
Plaats voor wat zoa stekken.

Kleine update over de Blade Glows : Kh is met 0,5 omlaag gegaan. Er ontstaat behoorlijk wat extra groei door de actinic lampen. Dastaco + kalkwasser kan weer omhoog ..... Het is niet enkel visueel een upgrade maar ook qua bruikbaar spectrum voor de koralen een upgrade ....

uh ..... nee niet echt ..... als je de handtekeningen aanzet, kan je lezen dat ik T5 draai .... en dat blijf ik ook doen ..... 2 glows zijn enkel ter aanvulling en vervanging van de pulzars van Giesemann ;)
Voor zolang als dat nog kan. Ik las laatst dat dit jaar de tl buizen ook in de ban gaan door regels uit Brussel. Ze mogen niet meer gemaakt en geïmporteerd worden. Er zal zeker nog wel een voorraad zijn, maar ook het tijdperk van bakken op t5 is eindig lijkt het. Draai zelf ook op t5 en zit nu wel een beetje rond te kijken naar een vervanger. Gr peter

Voor zolang als dat nog kan. Ik las laatst dat dit jaar de tl buizen ook in de ban gaan door regels uit Brussel. Ze mogen niet meer gemaakt en geïmporteerd worden. Er zal zeker nog wel een voorraad zijn, maar ook het tijdperk van bakken op t5 is eindig lijkt het. Draai zelf ook op t5 en zit nu wel een beetje rond te kijken naar een vervanger. Gr peter
Ik hoorde ook zo iets "waaien" ......zou erg jammer zijn ..... helaas blijft de "groene Paus" zoals ze hier die man in Vlaanderen noemen maar doordenderen met zijn groene golf ..... vaak met doelstellingen zonder oplossingen .....

Gelukkig geen schade voor de hobby!

Montipora The Grinch

Cypastrea Deacadia

Scolly

Een van de cypatrea stekken wachtend op een nieuwe eigenaar

Montipora Setosa

Met meer actinic light word het nemen van foto's wel iets lastiger helaas .....

Carduus Pac Man en Red Dragon

Strawberry Shortcake

Blastomussa

Sarmentosa

Terug van een rondje NL ..... ben weer in Weesp terecht gekomen ..... thanx voor de gezellgheid @Wouter 5th en @basonder14 !

Mooie ruil met Bas gedaan ..... hij weer sps in huis en ik weer nieuwe zoa's ..... foto's van het internet voor mezelf en de altijd vergetende namen :

awesome blossom.png
Awesome Blossom

koala-eye.jpg
Koala Eye

candy apple.png
Candy Apple Red

Thanx nog voor de kadotjes! Hopelijk gaan ze open die bijzondere Gonio's ......

Een paar zoa pictures :

IMG_2932.JPG
Blue Hornets

IMG_2926.JPG
Awesome Blossom

IMG_2927.JPG
Candy Apple Red

IMG_2928.JPG
Sonic Flare

IMG_2936.JPG
Utter Chaos

IMG_2934.JPG
Amor of God

Laatst bewerkt:
IMG_2938.JPG
Seductions

IMG_2939.JPG
Walters

IMG_2940.JPG
Oompa Loompa

IMG_2941.JPG
Fire and Ice

Ha ha ha .... het heeft iets verslavends ja ..... maar ruimte geeft me gelukkig een beperking ;)

Laatst bewerkt:
Zet ze op gepaste afstand van je sps marc , ze kunnen in die richting nogal hufterig zijn...

Laatst bewerkt:
Zet ze op gepaste afstand ban je sps marc , ze kunnen in die richting nogal hufterig zijn...
Merci voor de tip .... ze staan allemaal geisoleerd op een apart steentje ..... niet het mooiste qua plaatsing in het rif maar voorkomt narigheid zoals je beschrijft ..... zo doe ik het met montipora soorten ook als oplossing ..... kunnen anders het gehele rif overnemen ;) .... en het word behoorlijk makkelijker om een stekje te nemen ....

Laatst bewerkt:

Montipora Undata

Gonipora Gold Ember (@basonder14 : hopelijk word het wat)

PC Rainbow

Loripes

Space Invader

Fox

Frogskin

Alveopora

Crazy T

Laatst bewerkt:
Zoals altijd weer prachtige portretten (y) persoonlijk de laatste Monti (Crazy T) vind ik helemaal gek😝 Stond ook gisteren in de winkel weer geplakt tegen een stuk van deze maar 120 eu voor 5cm .......😖 los niet gegaan😁

Zoals altijd weer prachtige portretten (y) persoonlijk de laatste Monti (Crazy T) vind ik helemaal gek😝 Stond ook gisteren in de winkel weer geplakt tegen een stuk van deze maar 120 eu voor 5cm .......😖 los niet gegaan😁
Lala, jij weet ook wel wat je moet vragen toch?
een paar stek verkoopjes en je hebt deze mooie Crazy T….
hobby mag geld kosten zeggen ze…..

Hier wekt het niet zo! Ik vraag altijd leuke hobby prijzen voor mijn stekken/koralen en als het niks wordt verkocht (zoals altijd stil in de zomer😁) dan kan je niet alle kanten op he;)

Back
Bovenaan