U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.
Is het misschien niet teveel moeite om hier een precies getal voor te krijgen? (x kg/ x liter?)TRITON recommends an appropriate quantity of live rock in the tank in order for the TRITON method and
the associated system to function as optimally as possible.
The TRITON team is happy to provide advice on the precise use of live rock in your aquarium.
Hoi,
Dit vind ik een zeer goed argument en zal deze vraag ook stellen, zou dit ook de reden kunnen zijn dat hun preventief het actief kool en de fosfaat killer inzetten![]()
Je bent goed bezig Ray!!! topjes
Eigenlijk zou Triton jou korting moeten geven, immers ben je nu aan het zorgen voor beleg op z'n boterham :biggrin:
Ik blijf dit topic wel volgen, maar zeg er wel bij, dat ik er zelf nooit aan zal beginnen. Ik volg momenteel de McGyver Methodiek waarbij voornamelijk wetenschappelijke kennis in combinatie wordt gebracht met inventief gebruik van huis-, tuin- en keukenspullen![]()
Kool zou bij gebruik van bijv. C Prolifera toch niet nodig hoeven zijn.
Fosfaat killer is natuurlijk weer afhankelijk van het voederregime, visbezetting en de grootte van het algenvak.
Hallo,
Bedankt voor de antwoorden (wier, kool, fosfaat). Ben ook benieuwd naar de keuze van Caulerpa, lijkt mij ook gevaarlijk en met het weglaten van deze soort zou je ook de fosfaatfilter weg kunnen laten. Of misschien dat zij de voordelen van Caulerpa belangrijker vinden dan de nadelen.
Het kool, bedenk ik net, kan ik begrijpen. Het water zal (sneller) verkleuren als er geen waterwissels meer worden uitgevoerd en dan is kool wel fijn om het water helder te houden.
Dan nog een vraagje, of twee, het algen/steen vak word aangeraden om 10-20% van je bakinhoud te zijn. Zit hier ook nog een bepaalde verhouding van steen/alg in? Ik denk dat je steen gewoon als basis dient om je alg op te laten groeien toch? Op het hele systeem zal die paar kilo`s niet veel uitmaken en dan zou een laagje al voldoende zijn zodat je meer ruimte overhoud voor algen en dus meer ruimte om nitraat/fosfaat op te namen. (Levend steen: eiwitten -> nitraat/fosfaat -> opname algen -> algengroei -> algen oogsten)
Is het misschien niet teveel moeite om hier een precies getal voor te krijgen? (x kg/ x liter?)
Heb eigenlijk ook nog wat vraagtekens bij de precieze toevoegingen (precieze inhoud, verbruik wel nauwkeurig gemeten word bijv), maar daar kan ik zelf misschien ook nog wel wat over vinden. Want het DSR systeem lijkt mij daar nauwkeuriger in te zijn met het apart meten van elke stof en apart corrigeren.
Mvg,
Roy
Hoi Frank,
dankje, en tja kortingDat zal alleen voor bepaalde mensen zijn weggelegd die goed kunnen onderhandelen.
gr Ray
Kool zou bij gebruik van bijv. C Prolifera toch niet nodig hoeven zijn.
Fosfaat killer is natuurlijk weer afhankelijk van het voederregime, visbezetting en de grootte van het algenvak.
In re. 68 wordt gerept over 'gele stoffen'. Voor het verloop van dit onderwerp niet van groot belang, maar ik zou zelf graag weten waar dit door wordt veroorzaakt? Door de toevoegingen van Triton?
In re. 68 wordt gerept over 'gele stoffen'. Voor het verloop van dit onderwerp niet van groot belang, maar ik zou zelf graag weten waar dit door wordt veroorzaakt? Door de toevoegingen van Triton?
Allereerst de (vooral geel) kleuring van water. Dit kennen de meeste aquarianen. Het water word belast met organische stoffen door onder andere urine van vissen. Dit bevat zogenaamde fenolen. Dit zijn lichtabsorberende moleculen die voor ons het water minder helder en optisch wat geel maken. De meest gebruikte remedie hiertegen is gebruik maken van een goede hoogaktieve filterkool. Deze bind de organische stoffen en deze worden daarmee bij het verwijderen van de kool fysiek uit het aquarium gehaald.
Hier worden waarschijnlijk "fenolen" mee bedoeld.In re. 68 wordt gerept over 'gele stoffen'. Voor het verloop van dit onderwerp niet van groot belang, maar ik zou zelf graag weten waar dit door wordt veroorzaakt? Door de toevoegingen van Triton?
Waarom zie ik hier geen foto's van je aquarium en alleen maar cijfertjes en tekst ?
graag had ik hier wat foto's van goed groeiende en mooi gekleurde koralen gezien of voor uitgang door de triton methode.
Je bent goed bezig Ray!!! topjes
Eigenlijk zou Triton jou korting moeten geven, immers ben je nu aan het zorgen voor beleg op z'n boterham :biggrin:
Ik blijf dit topic wel volgen, maar zeg er wel bij, dat ik er zelf nooit aan zal beginnen. Ik volg momenteel de McGyver Methodiek waarbij voornamelijk wetenschappelijke kennis in combinatie wordt gebracht met inventief gebruik van huis-, tuin- en keukenspullen![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.