Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

de overstap naar de trigon 350

Hoi Leon en Nicole, nanootje van mij is al weer door het ergste heen, hoe gaat het met de Indische oortjes en de pompendexenia ?

Mocht je weer gaan stekken en wat mini stekjes hebt hou ik me aanbevolen en wil wel wat stekjes kopen,

Groetjes Ferry

Gisteren de t5 verlichting toch maar vervangen door led balken, was niet normaal hoevaak de koeler aansloeg omdat het water zo warm werdt.
Ben benieuwt hoe de koralen zich nu gaan gedragen, moet wel zeggen dat de kleuren nu veel mooier overkomen, en we hebben nu een mooie glinstering in de bak.
De temperatuur loopt nu beduidend minder op, is nog niet aan de 26 gekomen, dus de koeler is nog niet aangeweest.

Bij mij werd de trigon destijds niet warer dan 23.5 en 24.5 in de avond met led.
Met de t5 sloeg bij mij ook iedere keer de koeler aan

En hoe gaat het met de overschakeling naar led ?

Groetjes Ferry

Tot op heden gaat het heel goed, de koeler slaat nog maar zelden, aan de koralen staan mooi open en de kleuren komen veel meer en mooier over, komt nog eens bij dat we nu de schittering hebben wat we onder de t5 niet hadden.
Maar we moeten nog niet te vroeg juigen effe afwachten hoe de koralen zich gaan gedragen na verloop van tijd, alhoewel ze best wat minder hardt mogen groeien, vindt het altijd jammer als ik de koralen moet snoeien.

Ps hoe gaat het met de koraaltjes daar??

Gr. Leon

Fijn te horen dat het goed gaat led, tis toch een flinke investering die jullie hebben gedaan, helaas hebben weer de steenkoraalstekjes het niet overleefd, ditmaal door de heremietkreeft, die ze met steentje en al omgeduwd heeft, heb nu de roodpoot heremietkreeft terug naar de winkel gebracht omdat hij de hele nano op zijn kop zet en zelfs de oppervlakte skimmer niet met rust laat.

Voorlopig wil ik alleen maar koraaltjes en wat garnaaltjes erin houden omdat ik nog aan het vechten ben tegen de alg en glas anemonen, wel heb ik om te testen een Berghia Nudibranchus, een glas anomoon etende slak ingebracht en verwacht dat hij voorlopig niet verhongerd bij mij,

Kom wel een keertje je aquarium met led bewonderen,

Groetjes Ferry

Vannacht is ons mandarijn pitvisje uit de bak gesprongen, hij lag vanmorgen voor de bak, hadden het visje al drie jaar.
Wist niet dat een pitvisje in staat was uit een bak te springen.

Hoi Nicole en Leon,

Hoe is het daar ? Tevreden over de ledverlichting, we zij inderdaad weer een stapje hoger gegaan, gisteren een tijdelijke aquarium gehaald, een zelfbouw, ziet er nog niet uit dus moet nog veel veranderen, hoort natuurlijk ook een nieuw dagboek bij, ga deze snel aanmaken en ga ermee aan de slag,

Groetjes Ferry

Hoi Leon en Nicole,

Ben wel is benieuwd naar een foto update! ;)
Doet de afschuimer al goed zijn werk? Succes met jullie aquarium!

hoi Ferdy
Heb de afschuimer vanmorgen geinstalleerd, hij schuimt al als de beste maar ben nog aan uitgoochelen hoe hoog ik hem moet instellen.
De foto's komen nog maar wil eerst de grote caliendrum ( waarvan ik dacht dat het een histryx was) op de een of andere mannier kleiner hebben wat ik best jammer vind, ben bang dat hij er na het snoei werk niet meer uitziet,dus ik denk dat ik hem beter in zijn geheel kan verwijderen en proberen iemand anders gelukkig te maken met de caliendrum.
En dan heb ik weer plek om de stekjes te plaatsen en dan volgen de foto's

Gr. Leon en Nicole

hoi Ferdy
Heb de afschuimer vanmorgen geinstalleerd, hij schuimt al als de beste maar ben nog aan uitgoochelen hoe hoog ik hem moet instellen.
De foto's komen nog maar wil eerst de grote caliendrum ( waarvan ik dacht dat het een histryx was) op de een of andere mannier kleiner hebben wat ik best jammer vind, ben bang dat hij er na het snoei werk niet meer uitziet,dus ik denk dat ik hem beter in zijn geheel kan verwijderen en proberen iemand anders gelukkig te maken met de caliendrum.
En dan heb ik weer plek om de stekjes te plaatsen en dan volgen de foto's

Gr. Leon en Nicole

De stekjes Caliendrum groen en bruin doen het goed bij mij, laat maar weten als je het grote stuk weg wilt doen, heb dan wel interesse, je kan dan evt zelf een mooi stuk ervan afknippen die je wilt houden, en de de rest wil ik dan wel overnemen,

Groetjes Ferry

Send from my iPhone 5 using Tapatalk

Hoi Ferry

Fijn dat de stekjes het goed doen, wat betreft overname van het moeder dier vind ik oke dan kun je ook een stuk van de leder meenemen

gr. Leon

Hoi Leon en Nicole, hoe is ie daar ? Raad eens wat ik vandaag gekocht heb ? Yep, een Jewel Trigon 350

We vinden de 150x65x60 toch te groot voor onze huiskamer, ik moet hem nog wel aanpassen, doorvoergat boren en overloop en sump maken, dus duurt nog even voordat alles overgeheveld wordt.
Misschien dat ik binnenkort langs mag komen om te kijken hoe die van jullie gemaakt is ? En de stekjes groeien inmiddels al ondanks de doorstart,

Groetjes Ferry
ImageUploadedByTapatalk1364762064.282635.jpg

Send from my iPhone 5 using Tapatalk

:biggrin: mooie bak , heb dezelfde gehad en kan er veel plezier aan beleven suc6 gr jaap

Das de bedoeling om er veel plezier aan te beleven ;) ik bel je in de loop van volgende week wel even op Leon,

Groetjes Ferry

Sent from my iPad using Tapatalk

En we zijn van start :) alles overgeheveld maar moet nog netjes ingedeeld worden, eerst een hoop pompende Xenia kwijt zien te raken, helaas nog geen tijd gehad om bij jullie te komen kijken,

Groetjes Ferry

Sent from my iPad using Tapatalk

Back
Bovenaan