U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.
En wat voor verlichting gebruik je ?( wij gebruiken nu LED )
Als je met lage waarden blijft "tobben", is het niet veel leuker om een paar vissen bij te plaatsen en deze lekker ruim te voeren, in plaats van nitraat en fosfaat uit een flesje te doseren? :biggrin:
Voordat je begint met nitraat en fosfaat doseren moeten de verwijderaars die je gebruik om deze te bestrijden geheel verwijderd worden.
Er zal op schone oppervlakten een bruine aanslag ontstaan die later overgaat in kalk algen.
Ook bij lage nutrients ontstaat dit , daarom zijn dieren die de stenen reinigen een aanwinst.
Het meer voeren heeft als eind product fosfaat en nitraat in welke verhouding dit oploopt hang van het soort voer en bezetting af.
Het plaatsen van meer vissen en meer voeren is ook wel leuk maar hoeft niet exact het beoogde effect op te leveren.
Daarnaast kan men overenthousiast raken en doorschieten in de aankopen.
Dat zal weer gevolgen hebben voor de waarden. Er zijn meer mensen met overbezetting dan onder bezetting. Hoe zal dat nou weer komen?
Ik denk eerst sturen (dat is direct). Je leert bak eerst kennen hierdoor. Pas met levende dieren gaan werken om bij te sturen als je je bak goed kent. Zo bereik je ook gerichter je doel.
greetings, GlennF
Nog niet echt duidelijk maar in iedergeval al iets :Ik gebruik ook led en volg ook dsr methode. Post eens een foto.
En ja op hoogste deel
Greetz dennis
Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk
Nog niet echt duidelijk maar in iedergeval al iets :
![]()
@Glenn: zijn er van ijzer en bijv Carbon en Iodine ook groot verpakkingen te krijgen ? Elke keer een klein flesje schiet niet op , "verstook" nogal wat de laatste tijd
Ik haal mijn spullen standaard bij (Ad & Harold) reefshop Breda .welke carbon en iodine heb je nu ?
kijk op de website van de verschillende sponsors die DSR aanbieden , alle maten beschikbaar.
je had ook extreem hoge waarden .....
let op dat als je eenmaal de boel onder controle heb het verbruik ook stukken minder is![]()
Ik haal mijn spullen standaard bij (Ad & Harold) reefshop Breda .
De I had ik laatst al een extra flesje gekocht (gok 250ml) het standaard flesje uit het DSR 250 pakket wat echt zo leeg. De overige die nu bijna op zijn : carbon en Fe zijn standaard uit het 250 pakket
Ik zie geen tricolor. Misschien zit die slak ervoor...
Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk
Krijg niet duidelijk op foto nu (wellicht door verlichting)
Doe morgen nieuwe poging .
Wat raden jullie aan voor mijn led verlichting ? Zal morgen het schema plaatsen wat ik nu gebruik
[emoji3]
Hang er maar T5 bij of schakel helemaal over dan zul je zien dat de kleuren terug gaan komen.
Glenn,
Misschien heb ik iets gemist, maar bij het aanvullen van mijn I+ en No3+ zag ik dat de FE trace inmiddels ook bestelbaar is?
Deze is uitsluitend voor groene kleuren neem ik aan?
En gaat hier nog iets voor in de calculator komen?
(p.s. ik heb hem alvast besteld :biggrin![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.