U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.
Ok das interessant. Dat wist ik niet dat deze hoge waardes mogelijk zijn bij normale pH. Weer wat geleerd
Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk
De vraag die je moet stellen is: Hoe heb je die info verkregen dat het niet mogelijk zou zijn ?
greetings, GlennF
Aanname gedaan door het herhaaldelijk hetzelfde aanhoren van hetzelfde uit verschillende bronnen. Nooit zelf getest
Ik draai nu een kleine maand met DSR en er is mij 1 ding opgevallen waarvan ik niet weet of dit met DSR te maken heeft.
Eerder als ik mijn afschuimer schoonmaakte kwam er een putlucht uit (rotte eieren), die zelfs even in de kamer bleef hangen.
Als ik de afschuimer nu schoonmaak ziet de inhoud er het zelfde uit, lekkere groen/bruine smurrie, ECHTER de lucht is niet meer zo stinkend als dat het eerder was.
Mijn afschuimer heeft een paar weken geleden niet zo goed gewerkt door een verstopping maar dit zou nu opgelost moeten zijn, dus ik vraag me af of door de toevoegingen er iets veranderd waardoor dit veranderd kan zijn, of dat ik misschien toch nog wel een probleem heb met mijn afschuimer.
Ik vrees dat de lab niet ingericht is testen van zeewater.
De salifert testjes komen aardig in de range van de werkelijke waarden.
Ik heb mijn water voor de grap ook een keer laten testen bij triton.
greetings, GlennF
Ja zou best kunnen idd dat een lab dat niet kan en heb pas na 2 weken antwoord gehad dus stond er misschien ook al tijdje misschien dat we dan ook hele vreemde waarden krijgen
Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
De waarden die gemeten zijn door je kennis zijn niet onderhevig aan verval of bederf. Het zijn pure elementen en geen organische verbindingen.
Een verklaring zou zijn dat hij het potje een week open heeft laten staan, waardoor veel water verdampt is . In dat geval is je concentratie ook hoger.
greetings, GlennF

Beste mede-DSR gebruikers.
ik heb een vraag over het magnesium verbruik.
Om het makkelijker te maken hierbij mijn waardes gemeten op 17-01-2014
Bekijk bijlage 373130Bekijk bijlage 373131
Op 11-01-2014 heb ik de laatste meting gedaan en alle elementen aangevuld naar de juiste waarden.
Ik heb in de tussen periode niks meer toegevoegd om zo de dagelijkse verbruik te kunnen berekenen.
Volgens de calculator is er in 6 dagen 506 gr. magnesium verbruikt. Dat is 84 gr. per dag, Bijna 31kg magnesium per jaar!!
Klopt dit of zijn er meerdere factoren waar ik rekening mee moet houden?
Definieer "normale" pHOk das interessant. Dat wist ik niet dat deze hoge waardes mogelijk zijn bij normale pH. Weer wat geleerd
Dat zou heel goed kinnen ja
Trouwens probeerde je een pb te sturen maar je inbox is vol
Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Maak je er niet druk om, eenmaal stabiel word magnesium amper verbruikt.
Dat geld voor bijna alle waarden die of key zijn.
Daarom is het bij een bak die totaal "gestoord" is handig te wachten met het bepalen van het gebruik maar gewoon te blijven meten en aanvullen.
greetings, GlennF
OK, ik hou het nog in de gaten.
KH, MG, Strontium en Carbon gaan nu via de doseer. De rest doe ik handmatig.
Ik heb nog wel een een vraag over de stamoplossingen.
1. Calcium: is het normaal dat de oplossing super warm wordt na toevoeging van osmose water bij de calcium?
2. Magnesium: ik krijg het niet voor elkaar om 1,5kg magnesium en deze dan afgevuld tot 1 liter met osmose water volledig opgelost te krijgen. Ik heb het uiteindelijk tot 2 liter moeten afvullen. Hoe doen jullie dit?
1. De Calcium oplossing wordt inderdaad erg warm na het toevoegen van de Calcium Chloride, dit is normaal!
2. Is je osmosewater wel op temperatuur, 25 graden. Hoe lager de temperatuur hoe minder er opgelost kan worden.
Hoe los jij de stoffen op, ik heb het vermoeden dat je de stoffen afweegt en hier vervolgens het osmosewater aan toevoegd???
Ik doe het andersom, ik voeg langzaam de stoffen toe aan het osmosewater en wacht totdat die dosering is opgelost, dus in gedeeltes toevoegen van de stoffen.
Glenn, correct me if i'm wrong, wil je een klein beetje helpen waar ik kan om de druk een beetje voor je te verminderen.
groet
Adri
HET WERKEN MET DE PB IS NIET MEER TE DOEN.
IK MOET ELK DAG WISSEN EN VERLIES ZO ELKE OVERZICHT, OMDAT IK DE HISTORIE NIET MEER KAN VOLGEN.
GRAAG ALLE PRIVE VRAGEN VANAF HEDEN VIA MIJN EMAIL.
Glennfdsr@gmail.com
Degene die nog geen antwoord op hun vraag hebben graag de vraag herhalen via email. Door het wissen van pb kunnen ook niet beantwoorde pb's gewist zijn.
Bovendien loopt de reactie tijd op , dus heb ff geduld.
Het is voor mij een balans tussen plezier hebben en mensen helpen.
Helaas gaat dit nu op werk lijken, dat is niet de bedoeling.
Als het zo doorgaat overweeg ik een (tijdelijke) stop op de toelating van nieuwe gebruikers.
Sommige gebruikers zijn voorbeeldig en lezen alles, als ze een vraag stellen dan hebben ze een punt en kom ik met een oplossing ( dat is de leuke kant). Anderen stellen vragen waar reeds meermaals in dit topic het antwoord gegeven is. (Dat is zo saai en vermoeiend)
Ik moet hier ff goed over gaan nadenken. het is een hobby project die uit de hand gaat lopen.
Dit is ff iets teveel van het goede aan het worden.
==========================
Graag steeds 1 vraag tegelijk vragen.
Mails met hele verhalen kosten enorm veel tijd om te lezen en zijn vaak niet in 1 keer te beantwoorden. Daarvoor moet ik achter de computer.
Ik zit zelden achter de computer, 99% van mijn reacties komen van mijn mobiel. Die mails blijven dus ff staan tot ik achter de computer gaat.
Gebruik ook de dsr protocol, die kan ik in een keer overzien. Dat scheelt hele verhalen intikken (en lezen)
http://www.zeewaterforum.info/forums/showthread.php?p=1059521
Algemene vragen kunnen ook in de DSR topic gesteld worden, maar maak er geen extensie van je eigen dagboek van.
Het voordeel is dat ik hier een historie heb en kan terugkijken en andere DSR gebruikers die al langer meedraaien het antwoord vaak weten en ook kunnen reageren. klopt het niet dan corrigeer ik het of zoek ik het uit.
greetings, GlennF
1. Calcium is dus normaal, gelukkig maar. Ik schrok me een hoedje gister, ik dacht, mijn spa flesje die gaat straks nog smelten
2. Magnesium: Temperatuur heb ik niet gemeten. Ik schat kamertemperatuur 20-21 graden. Ik weeg inderdaad 1.5KG magnesium in een maatbeker en voeg daar dan osmose water aan toe tot het 1 liter streepje. Als je het andersom doet, dus de stoffen toevoegt aan osmosewater, dan klopt de verhouding toch niet meer? Er vanuitgaand dat je meteen met 1 liter water begint. Of begin je eerst met minder water, 0,5 liter bijvoorbeeld en dan daarna afvullen tot 1 liter?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.