Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Davids zeewater avontuur

Met dit soort continue ongefundeerde input (in ongeveer alle topics) draag je niets bij aan dit forum. Face-book lijkt mij meer jouw terrein.
Jij bent precies de alwetende, nog niet anders tegengekomen dan aquarianen die klagen na 3 maanden dat de bak te klein is dus als je mensen op voorhand kan behoeden hiervoor Vind ik dat zeer belangrijke info natuurlijk verkopen sommigen liever 2 systemen op 6 maanden dan 1x het juiste! Als het je niet aanstaat lees dan naast me door, bedankt voor de moeite!!! Waar is jou gefundeerde input hier hahaha! Per geluk heb ik hier maar naar 2 max 3 mensen hun info geluisterd want anders was ik allang gestopt zo een zever schrijft men hier op dit forum (Door zogezegde kenners) maar wel mij even komen afzeiken. Alle gekheid op een stokje, op facebook zijn betere forums dan dit hoor, misschien ook eens gaan kijken, leer je nog iets van

Laatst bewerkt:
Jij bent precies de alwetende, nog niet anders tegengekomen dan aquarianen die klagen na 3 maanden dat de bak te klein is dus als je mensen op voorhand kan behoeden hiervoor Vind ik dat zeer belangrijke info natuurlijk verkopen sommigen liever 2 systemen op 6 maanden dan 1x het juiste! Als het je niet aanstaat lees dan naast me door, bedankt voor de moeite!!! Waar is jou gefundeerde input hier hahaha! Per geluk heb ik hier maar naar 2 max 3 mensen hun info geluisterd want anders was ik allang gestopt zo een zever schrijft men hier op dit forum (Door zogezegde kenners) maar wel mij even komen afzeiken. Alle gekheid op een stokje, op facebook zijn betere forums dan dit hoor, misschien ook eens gaan kijken, leer je nog iets van
Ga dan. Je hebt precies 3 maanden een bak staan en denkt alles beter te weten.
Daarnaast heb je een steeds grotere brutale mond tegen beheer en mensen die al 15+ jaar in dit vakgebied zitten.
Als er iemand dit forum verziekt met z'n gezever, dan ben jij het wel.

Met de hittegolf is het nu 27 graden op zolder. Als ik dat met een ventilator aan kan lijkt me dat de goedkoopste oplossing.

Ik heb een 250l bak met 2 14cm fans er boven. Deze fans worden aangezet door een temperatuur sensor. Op dit moment is het 27,5 graden in de woonkamer en de bak blijft net op 25,5 graden staan. Gisteren heeft hij 25,8 aangetikt.

Koelen met fans gaat dus best en kost een paar tientjes en maximaal 1w aan energieverbruik.

Ik houd de temperatuur wel goed in de gaten maar op deze manier gaat het al meer dan 4 jaar heel goed. Een airco voor de gehele woonkamer is natuurlijk veel beter, daar heb je zelf ook nog iets aan.

Ga dan. Je hebt precies 3 maanden een bak staan en denkt alles beter te weten.
Daarnaast heb je een steeds grotere brutale mond tegen beheer en mensen die al 15+ jaar in dit vakgebied zitten.
Als er iemand dit forum verziekt met z'n gezever, dan ben jij het wel.
Dank u, mijn stelling nog maar eens bewezen. Mijn bak draait perfect zonder ook maar 1 “goede raad” van hier. Eigenlijk interesseert enkel de aanbiedingen me. Fijn leven nog en please ignore me, thanks. Hier zijn per geluk ook mensen die geen 15+ jaren ervaring hebben en zich ook niet gedragen als god almachtig, ze kunnen zelfs tegen kritiek hahaha! Hierbij ga ik het laten want heeft echt nul komma nul nut om mijn tijd erin te steken om op sommigen te reageren dus neem van me aan, schrijf wat je wil, ik klik het nog niet meer open. Doe aub hetzelfde

Dank u, mijn stelling nog maar eens bewezen. Mijn bak draait perfect zonder ook maar 1 “goede raad” van hier. Eigenlijk interesseert enkel de aanbiedingen me. Fijn leven nog en please ignore me, thanks. Hier zijn per geluk ook mensen die geen 15+ jaren ervaring hebben en zich ook niet gedragen als god almachtig, ze kunnen zelfs tegen kritiek hahaha
Stop aub met het vervuilen van dit topic met onzinnige reacties en nutteloze info want daar heeft helemaal niemand wat aan. De eigenaar van de bak zit te wachten op advies en niet op al het gezeur op iedereen en de hele korte antwoorden die totaal geen meer waarde hebben voor de eigenaar van de bak. Als hij klein wilt beginnen dan is dat zo en je kunt dat niet handig vinden maar je hoeft toch niet te zeggen dat het een grote fout is???

Stop aub met het vervuilen van dit topic met onzinnige reacties en nutteloze info want daar heeft helemaal niemand wat aan. De eigenaar van de bak zit te wachten op advies en niet op al het gezeur op iedereen en de hele korte antwoorden die totaal geen meer waarde hebben voor de eigenaar van de bak. Als hij klein wilt beginnen dan is dat zo en je kunt dat niet handig vinden maar je hoeft toch niet te zeggen dat het een grote fout is???
Is en blijft een grote fout (manier van spreken), 9 van de 10 wil groter of heeft spijt dat het niet meer kan binnen de 12 maanden. Voila, mijn stelling. Ik vind nog altijd dat je een mens hiervoor mag verwittigen zonder de azijnpissers die er weer opvliegen

Is en blijft een grote fout (manier van spreken), 9 van de 10 wil groter of heeft spijt dat het niet meer kan binnen de 12 maanden. Voila, mijn stelling. Ik vind nog altijd dat je een mens hiervoor mag verwittigen zonder de azijnpissers die er weer opvliegen
Als hij toch niet groter kan dan is het toch klaar of niet? Als je het nou gewoon eens wat normaler brengt ipv dat je gelijk zegt dat het een grote fout is. Tevens is je eigen bak ook maar 200 liter dus niet veel groter toch. Ik zou zeggen een hele grote fout want iedereen wil toch groter uiteindelijk 🤣

Loopt het nou lekker, met zo'n grote plaat voor je kop? Of wordt die gedragen door je narcisme en veel te groot ego?

Als hij toch niet groter kan dan is het toch klaar of niet? Als je het nou gewoon eens wat normaler brengt ipv dat je gelijk zegt dat het een grote fout is. Tevens is je eigen bak ook maar 200 liter dus niet veel groter toch. Ik zou zeggen een hele grote fout want iedereen wil toch groter uiteindelijk 🤣
Vandaar mijn reactie maar is moeilijk te snappen blijkbaar 😂😂😂😂😂 man man

Dankzij alle input ben ik afgestapt van het idee om echt een mini nanobakje te nemen van 60 a 70 liter met interne sump. Ik heb nu gekozen voor een 125 liter bakje met onderliggende sump dus ik denk samen goed voor 140 liter. Het is een begin en als het goed bevalt ga ik zeker groter maar eerst maar es zien of ik dit aan de praat krijg. Met opbouwende kritiek en tips hoop ik dat dit zeker gaat lukken. Zullen we verder on topic gaan? Belangrijk vraag die nu voor me ligt is of ik ga opstarten met leven steen en /of dood steen zoals real reef rock. Ik lees veel verschillende verhalen hierover en vraag me af wat nu hierover de meest recente inzichten zijn.

360.jpg

Levend steen is en blijft het beste, maar wel met goede kwaliteit. En dat is op het moment lastig te vinden.
Met dood steen heb je een heel ander traject te doorlopen.
Persoonlijk zou ik nooit real reef rocks gebruiken, daar lees ik veel te veel onverklaarbare problemen mee. Kan toeval zijn, maar bij mij komt het er niet in..

Ik onderstreep levend steen.
Zelf ben ik opgestart met rrr, maar na mijn ervaringen zou ik dat een volgende keer niet weer doen. De echte verbeteringen kwamen pas toen ik stukken levend steen begon bij te plaatsen.

Jammer dat je van een nano bent afgestapt, maar wel begrijpelijk. Ik heb zelf een 60 liter draaien en het begint nu na nog geen jaar wel te kriebelen. Maar ik kon toen ook niet meer kwijt.

Ik had je trouwens ook aangeraden om naar een bak met sump te kijken. Niet zozeer vanwege schomelingen enz. (Zelf nog geen last van gehad) maar meer vanwege het geluid. Een bak met interne sump krijg je echt nooit stil. Het went wel maar je hoort alles.

Ikzelf ben gestart met dood steen omdat ze met destijds hebben gezegd dat je op die manier zo schoon mogelijk start. Ik heb er nog geen enkel nadelig effect van ervaren behalve dat het steen wel erg lang de tijd nodig heeft eer het mooi kleurt (6 maanden). Maar het is m’n eerste bak, dus kan je weinig anders vertellen...

Je hebt iig een gave bak uitgezocht :).

Dankzij alle input ben ik afgestapt van het idee om echt een mini nanobakje te nemen van 60 a 70 liter met interne sump. Ik heb nu gekozen voor een 125 liter bakje met onderliggende sump dus ik denk samen goed voor 140 liter. Het is een begin en als het goed bevalt ga ik zeker groter maar eerst maar es zien of ik dit aan de praat krijg. Met opbouwende kritiek en tips hoop ik dat dit zeker gaat lukken. Zullen we verder on topic gaan? Belangrijk vraag die nu voor me ligt is of ik ga opstarten met leven steen en /of dood steen zoals real reef rock. Ik lees veel verschillende verhalen hierover en vraag me af wat nu hierover de meest recente inzichten zijn.

360.jpg
Ik zelf ben opgestart met dood steen CarbiSea, je moet er rekening mee houden dat de opstart wat langer duurt het voordeel is wel dat je geen pestdieren mee binnen krijgt.
Deze video is zeker een aanrader als je kiest voor dood steen.

Veel succes met de prachtige hobby.

Back
Bovenaan