U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.
Ja dat is wel de bedoeling. Ik heb al een mooi plekje voor de steen. De oren groeien alleen zo erg dat ze de pink sakura zoa's overlappen... Vandaag Bezig met wat SPS stekjes vastzetten met secondelijm. WAT EEN DRAMA... Ik krijg het niet voor elkaar zonder een dikke lijmbal achter te laten. Youtube erbij gehouden maar niets werkte. Nu keek ik weer even naar jouw foto's van je bak en zag zo even geen sps, maar misschien is dat veranderd en heb je wellicht tips?Ja de kleuren komen er nu wel wat beter uit. Jammer dat de rest kapot is gegaan. Wel een mooi geheel zo op die stenen. Ga je het ook zoals geheel overzetten?
Thanks!Waar is je 3de reefled zag dat je er 3 had?
Mooie bak hoor verder
Nee heb nog geen sps. Wil hiermee wachten tot het aquarium een goed jaar gedraaid heeft. Dat is nu dus zo ongeveer. Maar denk dat er genoeg mensen hier op het forum ervaring hebben met stekjes vastzetten.Ja dat is wel de bedoeling. Ik heb al een mooi plekje voor de steen. De oren groeien alleen zo erg dat ze de pink sakura zoa's overlappen... Vandaag Bezig met wat SPS stekjes vastzetten met secondelijm. WAT EEN DRAMA... Ik krijg het niet voor elkaar zonder een dikke lijmbal achter te laten. Youtube erbij gehouden maar niets werkte. Nu keek ik weer even naar jouw foto's van je bak en zag zo even geen sps, maar misschien is dat veranderd en heb je wellicht tips?
Epoxy voor sps en dan kijken of je een mooi gaatje in je steen kan vinden dan propje Epoxy erin dan stekje erin duwenJa dat is wel de bedoeling. Ik heb al een mooi plekje voor de steen. De oren groeien alleen zo erg dat ze de pink sakura zoa's overlappen... Vandaag Bezig met wat SPS stekjes vastzetten met secondelijm. WAT EEN DRAMA... Ik krijg het niet voor elkaar zonder een dikke lijmbal achter te laten. Youtube erbij gehouden maar niets werkte. Nu keek ik weer even naar jouw foto's van je bak en zag zo even geen sps, maar misschien is dat veranderd en heb je wellicht tips?
DankuEpoxy voor sps en dan kijken of je een mooi gaatje in je steen kan vinden dan propje Epoxy erin dan stekje erin duwen
Seconde lijm kan ook maar die gebruik ik icm met een steksteentje sps groeit er toch over heen dus dat zie je later niet meerDankuJa ik zag ze het op youtube met secondelijm in 1 handomdraai doen op sps maar van 1 stek heb ik er alweer 2 gemaakt... blijft weinig over straks
![]()
Ik gebruik de techniek die in dit filmpje op ongeveer 4:40 gebruikt wordt, werkt goed voor mij. Zorg voor lijm die niet te dun is, en voor een enigszins schone ondergrond (even met een tandenborstel er overheen).DankuJa ik zag ze het op youtube met secondelijm in 1 handomdraai doen op sps maar van 1 stek heb ik er alweer 2 gemaakt... blijft weinig over straks
![]()
Seconde lijm kan ook maar die gebruik ik icm met een steksteentje sps groeit er toch over heen dus dat zie je later niet meer
Maar in beide gevallen af en toch echt vervelend
2 stekjes ipv 1 is ook goed toch groeit
Ongelooflijk hoe makkelijk het er uit ziet op het filmpje... Als iemand mij en mijn manier had gefilmd had ik een youtube hit kunnen hebben met het toppunt van koralen klunzigheidIk gebruik de techniek die in dit filmpje op ongeveer 4:40 gebruikt wordt, werkt goed voor mij. Zorg voor lijm die niet te dun is, en voor een enigszins schone ondergrond (even met een tandenborstel er overheen).
Vergeet de vastgeplakte vingers nietIk heb in het begin ook flink lopen prutsen hoor, denk dat het er gewoon bij hoort. Losse klodder lijm die door het aquarium vliegt, klontje lijm vast op de vloer, koralen die niet willen plakken... Feest is het![]()
Haha daar heb ik geen ervaring mee gelukkig, ik gebruik wergwerphandschoenen. Vooral om geen stofjes/vet die aan mijn handen zouden kunnen zitten over te brengen naar het koraal.Vergeet de vastgeplakte vingers niet![]()
![20220125_192212[2338].jpg 20220125_192212[2338].jpg](https://www.zeewaterforum.info/forums/data/attachments/388/388915-1123457da3bc8aaa5c0924f5d8754b9f.jpg?hash=ESNFfaO8iq)

Ja, ik baal er echt van. Had er al een mooie plek voor gereseveerd. Ook baal ik vooral omdat ik bang ben dat de Yuma toch wel een klap heeft gekregen voor m'n gevoel..Jammer dat je niet die complete partij stenen met de oortjes en zoa’s erop heb kunnen overzetten. Vond ik een mooi geheel.
Misschien valt het mee.Ja, ik baal er echt van. Had er al een mooie plek voor gereseveerd. Ook baal ik vooral omdat ik bang ben dat de Yuma toch wel een klap heeft gekregen voor m'n gevoel..
Ja het ''klopt'' nu weer. Was toch vreemd als je er één mist. Volgens Red Sea moet je minimaal 4 Reefleds boven de 750 hangen, maar ze geven ook weer aan dat één unit goed voor 60cm is. Dus die 60cm keer 3 kom je op mijn bakmaat uit. Ik heb nu nog niet zoiets van, ik mis nog 1 unit...Geeft een wereld van verschil die 3de lamp erbij he
mooie scape trouwens
Jij hebt ook 2x reefwave 45
Hoe heb jij je stromingpatroon?
Is trouwens wel even wennen als je gewend bent te richten met de niet-gyre stromingspompen... Wat is jouw patroon?Geeft een wereld van verschil die 3de lamp erbij he
mooie scape trouwens
Jij hebt ook 2x reefwave 45
Hoe heb jij je stromingpatroon?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.