Ponky83
Instagram: amsterdam_reefstarter
Mooie crucifer zo 1 hebben we ook in de bakEven een kleine update
Ik kon mezelf natuurlijk weer niet inhouden. Aangezien ik toch iets mocht ruilen in de LFS, kon ik simpelweg de laatste doktersvis van mijn lijst daar niet laten zitten. Ik wilde in eerste instantie een hele grote maat om de Zebrasoma Xanthurum op z'n plaats te zetten en zo een knokpartij voorkomen, maar deze was wel zo mini dat ik het wel aandurfde. Ik vroeg het nog even na, want zo klein lijkt hij erg veel op de Veliferum. Maar onze nieuwste aanwinst is de Zebrasoma Desjardinii.
Bekijk bijlage 581020
Ik moet dit baasje nageven dat ie best sterk in zijn schoenen staat. Tijdens introductie werd er toch natuurlijk afgetast, maar niet schrikbarend erg, Hij was meteen al lekker aan het grazen en als iemand hem even zijn plek wees ging hij iets opzij en daarna vrolijk verder grazen. Ik zag wel een klein stukje uit zijn vin gebeten. Misschien kwam ie te dichtbij iemands slaapplekje... Nu gaat alles prima en zoekt hij zelfs de grote jongens graag op.
Betreft de koraalduivel:
Ik heb de verhongeringsmethode doorbroken aangezien ik altijd levend voer aanbied om bijna zeker te weten dat nieuwelingen eten tijdens stress periodes. Ik heb wel de stroming van het pompje in het wenbakje omhoog geschroefd, waardoor diepvries voer sneller rond circuleert. In de hoop dat de duivel denkt dat het levend voer is. Voor het slapen een beetje Mysis ingebracht en merkte de volgende ochtend dat het was verdwenen. Succes? Geen idee. Vanavond poging 2. Wel van de visboer verse garnalen in kleine stukjes toegevoegd voor de aroma's. Echter liggen die nog steeds op de bodem. Meneer zal wel alleen kaviaar willen...
Hieronder nog wat random shots.
Bovenaanzicht van mijn geliefde Crucifer
Bekijk bijlage 581025
Ik keek even met een zaklampje in de refugium. Wat een leven al
Bekijk bijlage 581026Bekijk bijlage 581027
Met de laatste foto van mijn paddenstoelleder vraag ik me meteen af of iemand weet waardoor die kleurverandering kan komen. Dit is al gebeurd in de oude Lido 200 bak. Na wat opzoeken kwam ik de volgende redenen tegen: Te hoge nitraat/fosfaat, te veel/lang licht, te weinig licht, IJzer te kort etc. In de oude bak had ik een keer een vrij hoge fosfaat (0.25 Salifert), alleen dacht ik dat deze leders wat vergevingsgezinder waren voor dit soort hogere waardes. Ook heb ik nooit echt in al mijn andere koralen die doffe kleur gekregen met die fosfaat waarden. Wel even bij vermelden dat PO4 echt ruk aflezen is voor mij met Salifert. Het kan dus lager of nog hoger zijn geweest. Heb toen met Rowaphos de waarden naar beneden gehaald. Nu in de Reefer zit PO4 op 0.07 (Hanna). Ik vraag me dus af waar die doffe kleur vandaan komt en of dit nog ooit kan herstellen? De paddenstoel heeft trouwens wel veel meer open gestaan met die doffe kleur. Ik dacht nog heel even dat het misschien hierdoor kwam.
Die duivel nog niet aan het eten gekregen met diepvries gaat vast nog wel komen
Was van het weekend bij aquasan daar hadden ze een frogfish in zitten dat zijn ook erg intresante vissen
Wij hebben ook 2 leders die doen wat ze willen behalve mooi uitstaan waar het aan ligt geen idee