Bjorn_S
Senior Forumlid
Ja, dank je wel.heeeeeeel veel succes
Ik ben in ieder geval blij als dat ding staat straks.
U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.
Ja, dank je wel.heeeeeeel veel succes
Ja, dank je wel.
Ik ben in ieder geval blij als dat ding staat straks.![]()
Dat is een hele mooie grote bak zeg.😍
Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Dank je wel.Ziet er goed uit bjorn! ☺ kloppen alle maten?
Dank je.Wow heeeeeeeel mooi, kom snel eens kijken
Hey Bjorn, nu gaat het echte werk beginnen, succes met de vorderingen.
gr. Marcel

Dank je wel.Ziet er goed uit! De 2 weken opstart van KZ is top! Ben ook dood opgestart en heeft ongeveer 5 weken geduurd voordat de water waarden goed waren. Maar als het eenmaal goed draaid is het bij sturen en onderhoud een makkie.
Gr dennis
Dank je wel.
Ik kan je niet helemaal volgen.
Je zegt dat de twee weken KZ opstart top is en dat jij na 5 weken de waterwaarden pas goed had? Had jij dan geen KZ opstart gedaan of wel en heeft het toch 5 weken geduurd?
Bjorn
ga je met zeoliet verder of alleen de opstart bacteriën gebruiken?
An sich ben ik redelijk sceptisch voor Nitrificerende bacterieen in flesjes, zeker als er geen afvuldatum of THT datum op staat.
Staat dat op KZ ?
De opmerking van KZ dat een slijmlaag ontstaat is GEEN indicatie voor nitrificerende bacteriën maar voor heterotrofen die "afval" omzetten naar ammonium/ammoniak. Deze produceren nl slijm ( EPS) waarin zich de andere bacterien wel gaan vestigen en waardoor het proces versneld kan worden.
Maar dat zou je dus ook van bestaand filtermateriaal af kunnen halen...wat ik gedaan heb en dan zal je waarschijnlijk ook nitrificeerders meekrijgen.
Maar ik laat mij graag eens verassen, er zijn nogal wat jaartjes verstreken toen wij een DNA analyse hebben laten uitvoeren aan dit soort producten.
Maar vanuit een 100 liter bak een 700 liter bak enten is een uitdaging.
Dus alle tips/bacteriën zijn welkom.

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.