U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.
Mooi goed bezig Bjorn, wat een klus maar gaat vast wel goedkomen....
gr. Marcel
Dank je wel.Succes Bjorn. Een mooi project dat ik ga volgen.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Inmiddels verder gegaan met de LEDs op de heatsinks zetten, wat een werk, druppeltje koelpasta, twee schroefjes met twee ringetjes erop, twee moertjes in de heatsink schuiven, juiste plaats uitmeten, LED vast zetten, en nog zo'n dikke 400 te gaan. Om gek van te worden, wat een werk 199544.
En als je denkt dat je alles gehad hebt komt het solderen nog. Lekker fijn werken is het om iets warm proberen te krijgen wat ergens op vast zit wat ervoor gemaakt is om warmte af te voeren.
Uiteindelijk is het gelukt en als je eenmaal door hebt hoe het moet is het goed te doen, maar blijft veel werk.
Ledjes heb ik nu op 4 heatsinks zitten waarvan er 1 al bedraad is. Alleen de aansluitkabel zelf moet er nog aan maar dat komt later.
Bekijk bijlage 445922

Super uitgewerkt dit lichtconcept !
Ik heb nog nooit zoveel waarheid over LED's in 2 posts bij elkaar gezien.
Ik ben ervan overtuigd dat je hier geen spijt van gaat krijgen.

Dank je wel, vind het zelf ook een mooi lijstje.Mooi lijstje met techniek :biggrin:.
Die Teco TK1000 hebben wij ook staan, mooi en stil apparaat en ideaal dat hij zowel verwarmen als koelen. M'n vriend vindt wel dat hij langzaam koelt. Duurt nu ongeveer anderhalf uur om de temperatuur in de bak een halve graag te laten dalen. Moet daarbij wel zeggen dat het hoekje waar hij nu staat erg "knus" is, vermoedelijk heeft dit wel invloed op de snelheid van koelen. Als de bestaande bak uiteindelijk weg kan kunnen we de subwoofer verplaatsen waardoor de koeler weer wat beter de warmte kwijt kan.
Ga je de UV filter constant gebruiken of een paar uurtjes per dag?
Zoals je wellicht wel weet heb ik hier ook de Uv 36 watt 24/7 meedraaien op een 800 liter pompje, en heb altijd UV gehad en nooit iets met de vissen gehad, denk toch dat het zeker wel helpt.
gr.Marcel
Over de techniek die ik ga gebruiken heb ik nog niet zo veel verteld, deze info dan ook even bijwerken.
Stroming:
4 x Jebao RW8 pompen. 2 x RW15 had ook gekund maar ben flexibeler met 4x RW8.
Opvoer:
Jebao DCS9000 de nieuwe stiller en efficiëntere pomp van Jebao gebaseerd op de DCT
Koeler en verwarming:
Teco TK1000, kan koelen en verwarmen voor aquarium tot 1000 liter. Mooie aan het nieuwe ontwerp van Teco is dat deze ook gelijk een te sturen afvoerkanaal heeft zodat de warme lucht niet bij het aquarium blijft hangen.
Bekijk bijlage 446014
UV filter:
Aqua Medic Helix 36 Watt.
Skimmer:
ATB small deluxe kleur wit.
Bekijk bijlage 446015
Techniek heb ik samen met de bak van Aqualife bij Reefcompany besteld.
Ik denk dat ik hiermee een heel eind kom.
Ja, klopt Marcel.
Ik ga het risico ook niet nemen. Ik zie er ook niet echt het nadeel van in om 24/7 aan te laten een een beetje kosten die niet eens noemenswaardig zijn na dan. 1 x problemen in de bak gaat hoogst waarschijnlijk meer kosten, dus het zekere voor het onzekere inderdaad.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.