Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Crabcity Reef

Hoi Stefan,

Ziet er allemaal goed uit, ik hoop dat die van mij ook zo mooi mag gaan worden !

Hoi Stefan,

Ziet er allemaal goed uit, ik hoop dat die van mij ook zo mooi mag gaan worden !

Hans het kan natuurlijk altijd beter;), en anders hebben we ook geen doel meer éh. Ik ben op het moment redelijk tevreden, de bak staat er beter bij dan ooit, progressie is goed.:)
Bij jou gaat het helemaal goed komen.

Luc ik kan niet tippen aan jou bak maar ben voor mezelf tevreden en blijf natuurlijk streven naar verbetering. Borrel staat koud hoor.:goed:

Hey Stefaan; :goed:knap word mooier met de dag re 758 vierde foto als je daar een stekje binnen een maand of 2 van moest hebben:) en sucses met deze prachtvissen:goed: groetjes Mark

Roykuh1982 bedankt voor het compliment en de interesse.

Ik filterde altijd 24/7 over fosfaatkiller en kool, daarnaast gebruikte ik ook nog wodka. Daar bleek een maand of 6 geleden dat mijn fosfaat met een Merck-test niet was te meten, heb ik de fofaatkiller toen verwijderd en tot op heden is fosfaat nog steeds niet meetbaar.
Doordat ik me altijd heb geergerd aan de koolfilter die ik gebruikte(niet netjes) heb ik deze 4 maanden geleden verwijderd en ook hier geen nadelige gevolgen van ondervonden, sterker nog de groei is na die periode toegenomen.Daar ik ook ozon gebruik is er ook geen gele verkleuring van het water. Met het oog op de crisis is dit ook erg wenselijk want dit scheelt toch weer 2 pompen + bijkomende warmte die weer gekoeld moet worden.
Nu 2 maanden geleden ben ik ook gestopt met wodka ik zie nu wel enigsinds teruggang in kleur maar dit kan ook komen doordat mijn verlichting wat verouderd was, deze is nu vervangen dus ik wacht nog even af hoe de kleuren gaan ontwikkelen. Mocht er geen verbetering zijn zal ik herstarten met wodka.
Als er dingen zouden zijn die ik over het hoofd heb gezien met deze veranderingen dan hoor ik dat graag.

Bak is goed vooruit gegaan Stefan :goed: !! Zelf tevreden nu over het geheel?!

Bak is goed vooruit gegaan Stefan :goed: !! Zelf tevreden nu over het geheel?!
We zijn zeker op de goede weg Manuel en dat allemaal door jou tips.Nogmaals bedankt hiervoor.:goed:
Tevreden zijn we natuurlijk nog niet: de kleuren kunnen nog beter en er is nog veel teveel steen te zien:p, dus daar moet nodig wat aan gedaan worden. Ook de opbouw wil ik nog wat aanvullen. Dus we blijven nog wel even werk houden, gelukkig maar anders is het geen hobby meer éh.;)

Ziet er nu al erg mooi uit, het resultaat mag er wezen

Ziet er weer goed uit Stefan ben blij dat je bakkie weer op de goede is :goed:

ben nu ook weet een beetje in de stijgende lijn alleen heb nog een lange weg te gaan ;)Hello

Jan,Kaynick en Bulé bedankt voor de positieve reacties.
Arjen klagen mogen we niet maar top is het nog niet, maar we komen er wel. Goed te horen dat je ook weer aan het opbouwen bent, wat bij mij wonderen heeft verricht is rust en regelmaat.

Jan,Kaynick en Bulé bedankt voor de positieve reacties.
Arjen klagen mogen we niet maar top is het nog niet, maar we komen er wel. Goed te horen dat je ook weer aan het opbouwen bent, wat bij mij wonderen heeft verricht is rust en regelmaat.

bij mij ook niet te gek en elke week verversen binnenkort komt hier een dastaco dan word alles zeker stabiel.

hoeveel heb je nu verloren? ik denk hier 5 a 600 euro aan koraal :o:mad:

bij mij ook niet te gek en elke week verversen binnenkort komt hier een dastaco dan word alles zeker stabiel.

hoeveel heb je nu verloren? ik denk hier 5 a 600 euro aan koraal :o:mad:
De meeste verliezen die ik heb geleden is door toedoen van de verschillende krabben geweest. Voor de rest ging het niet dood maar het groeide ook helemaal niet. Ik wil er ook geen schatting van maken wat de verliezen waren anders zou ik waarschijnlijk accuut stoppen. Is allemaal verledentijd en we hebben er lessen uit geleerd dus nu gaan we er met positieve moed weer tegenaan.:)

Wat aan het spelen geweest met nieuwe telefoon, toch wel vreemd dat ik hier betere foto's uit krijg dan mijn redelijk dure camera.:o

Bijlagen

• DSC00022.JPG
    DSC00022.JPG
    194,2 KB · Weergaven: 4
  • DSC00025.JPG
    DSC00025.JPG
    268,2 KB · Weergaven: 6
  • DSC00028.JPG
    DSC00028.JPG
    324,6 KB · Weergaven: 6
  • DSC00030.JPG
    DSC00030.JPG