Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Crabcity Reef

Schitterend dagboek Stefan, is inmiddels een heel boekwerk geworden.
Je bent een paar uur zoet om het helemaal door te lezen, maar het was het zeker waard. Ik heb er veel uit kunnen halen m.b.t eigen aquarium.
M'n complimenten ;)

Gerardus zei:
Schitterend dagboek Stefan, is inmiddels een heel boekwerk geworden.
Je bent een paar uur zoet om het helemaal door te lezen, maar het was het zeker waard. Ik heb er veel uit kunnen halen m.b.t eigen aquarium.
M'n complimenten ;)
Gerardus bedankt voor de complimenten, het is altijd leuk om te horen dat je dagboek wordt gelezen en dat andere aquarianen er iets aan hebben voor eigen gebruik.Door ook de mindere dingen te vermelden hoop ik mensen te behoeden voor dezelfde fouten.Maar houd altijd wel in het achterhoofd dat elke bak anders is en daar dus ook misschien een andere benadering behoeft.

Ik zal binnenkort weer eens wat foto's trekken wordt weer wel tijd....:o

Belofte alweer een maand oud.:o

Bijlagen

• DSC02037.JPG
    DSC02037.JPG
    362,7 KB · Weergaven: 5
  • DSC02035.JPG
    DSC02035.JPG
    308,3 KB · Weergaven: 4
  • DSC02038.JPG
    DSC02038.JPG
    315,5 KB · Weergaven: 5
  • DSC02039.JPG
    DSC02039.JPG
    274 KB · Weergaven: 5
  • DSC02040.JPG
    DSC02040.JPG
    309 KB · Weergaven: 6
Verder niets nieuws te melden, het gaat rustig zijn gangetje.Op een kleine verbouwing in de bak na dan.

Bijlagen

• DSC02054.JPG
    DSC02054.JPG
    96,4 KB · Weergaven: 104
  • DSC02048.JPG
    DSC02048.JPG
    203,6 KB · Weergaven: 4
  • DSC02044.JPG
    DSC02044.JPG
    204,6 KB · Weergaven: 3
  • DSC02042.JPG
    DSC02042.JPG
    457,5 KB · Weergaven: 2
  • DSC02041.JPG
    DSC02041.JPG
    252,9 KB · Weergaven: 4
Ziet er super mooi uit Stefan :goed:

Ook al aardig vol aan het raken zo te zien.

We komen binnenkort een bakkie doen als we oppas hebben voor de kleine :)
Groetjes, Marcel en Nathalie.

Hoi Stefan,

wat is de latijnse naam van het koraal op pica 2042 in post 744? Het lijkt op een koraal wat ik recent heb gekocht (alleen veul kleiner uiteraard) en lijkt bij mij soms te fluoriseren (vooral onder T8).

Prachtig dagboek btw....

vanvelzen zei:
Hoi Stefan,

wat is de latijnse naam van het koraal op pica 2042 in post 744? Het lijkt op een koraal wat ik recent heb gekocht (alleen veul kleiner uiteraard) en lijkt bij mij soms te fluoriseren (vooral onder T8).

Prachtig dagboek btw....
Dit is een Trachyphyllia en inderdaad hoe blauwer het licht hoe meer hij fluoriserend overkomt.
Bedankt voor het compliment Hans, we doen ons best!;)

zebra zei:
Ziet er super mooi uit Stefan :goed:

Ook al aardig vol aan het raken zo te zien.

We komen binnenkort een bakkie doen als we oppas hebben voor de kleine :)
Groetjes, Marcel en Nathalie.
Altijd welkom,ik zie nog steeds steen dus er kan nog genoeg bij.
Wacht nog een paar weken tot de gekkigheid voorbij is hier anders is de kans groot dat ik niet zo goed aanspreekbaar ben.;) (Als je dacht dat ik er gisteren beroerd uitzag,nou dat wordt nog zo'n 10 maal erger:p )

Bedankt nogmaals voor de mooie stekken,ze doen het goed de poliepen stonden binnen een uur al open)

Na een jaar doet het koppeltje Halichoeres rubricephalus het nog steeds erg goed.Mijn bevindingen over deze vis zijn de volgende: Een erg actieve vis die de hele dag tussen de stenen aan het zoeken is, maar ook veel vervangend voer eten voornamenlijk mysis(zowel diepvries als levend). Conclussie ze hebben erg veel voedsel nodig. Ik zie ze bijna altijd wel in de bak, maar ze zijn toch erg schuw bij het minste of geringste trekken ze zich terug tussen de stenen(bevorderd niet het maken van foto's:o). Deze vis is ook niet te vertrouwen met garnalen, vooral lijken ze het gemunt te hebben op kappers garnalen, na inbreng van een kappers garnaal hadden ze deze binnen een paar minuten in een hoek gedreven, hierop reageerde de ganaal heel erg verdedigend, maar dit mocht niet baten en binnen een uur was er geen spoor meer te vinden van de garnaal. Het vreemde is dat ze poets garnalen tegelijk ingebracht met rust laten en deze waren meer dan de helft kleiner.
Ten slotte: Mooie actieve vis, veel voedsel nodig en niet aan te raden te samen met garnalen.

Bijlagen

• DSC02129.JPG
    DSC02129.JPG
    173,2 KB · Weergaven: 4
  • DSC02192.JPG
    DSC02192.JPG
    191,5 KB · Weergaven: 2
Prachtig koppel Stefan.
Leuk dat je je ervaring hier met ons deelt.:rolleyes:
Hoe groot zijn ze ongeveer?
Welk voer naast de aangeboden mysis accepteren ze nog meer?

Prachtige vissen Stefan:goed:fijn dat je ze in leven hebt kunnen houden,je ,kunt maar beter een functie hebben in het leven,al is het maar poetsgarnaal zodat je in leven kan blijven:ptoch zie je op natuurfilms ook dikwijls kappers poetsen

Prachtig koppel Stefan.
Leuk dat je je ervaring hier met ons deelt.:rolleyes:
Inlossen van een oude belofte dus bij deze.
Hoe groot zijn ze ongeveer?
Welk voer naast de aangeboden mysis accepteren ze nog meer?
Ze zijn ongeveer 8cm. Zo als ik al zei voornamelijk mysis maar ze zullen ongetwijfeld ook wel wat van de bosmiden, rode muggelarven en cyclopeeze binnen krijgen, is alleen wat lastig te zien is zulk klein spul;).

Prachtige vissen Stefan:goed:fijn dat je ze in leven hebt kunnen houden,je ,kunt maar beter een functie hebben in het leven,al is het maar poetsgarnaal zodat je in leven kan blijven:ptoch zie je op natuurfilms ook dikwijls kappers poetsen
na de verhalen die ik al over deze vis had gehoord was ik best huiverig om ze aan te schaffen, in de winkel zagen ze er erg levendig uit en heb toen maar besloten de gok toch te wagen. Het in leven houden is waarschijnlijk gewoon puur geluk en ik hoop dat dat geluk nog een aantal jaar aanhoud:). De rest van de bak gaat eigenlijk ook best goed, dus we mogen niet klagen.

Stefan...Gefeliciteerd nog!!!

Na een behoorlijke verbouwing om de achterwand te camoufleren, omdat deze waarschijnlijk door één van de egels behoorlijk was toegetakeld, ben ik redelijk tevreden met het resultaat. Groei zit lekker in de bak dus we mogen niet klagen.

Bijlagen

• DSC02195.JPG
    DSC02195.JPG
    351,7 KB · Weergaven: 5
  • DSC02184.JPG
    DSC02184.JPG
    268,9 KB · Weergaven: 8
  • DSC02180.JPG
    DSC02180.JPG
    237,1 KB · Weergaven: 5
  • DSC02177.JPG
    DSC02177.JPG