Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Crabcity Reef

Hoi Stefan kwil me nergens mee bemoeien maar met vis zou ik nog un paar weekjes wachten ;) !! mvg Manuel!!

manuel69 zei:
Hoi Stefan kwil me nergens mee bemoeien maar met vis zou ik nog un paar weekjes wachten ;) !! mvg Manuel!!
Manuel alle waardes zijn twee weken stabiel en ik durf de gok best aan!:p

Anton - AVO zei:
Aan de percnon te zien ga je naar Den Haag?
Inderdaad ze hadden alles op voorraad,vandaag er dus omgereden!
Sorry voor de kwalteit van de foto's maar levende haven fotograferen valt niet mee.:o

Bijlagen

• DSC00289.JPG
    DSC00289.JPG
    170,1 KB · Weergaven: 16
  • DSC00286.JPG
    DSC00286.JPG
    131,9 KB · Weergaven: 13
  • DSC00290.JPG
    DSC00290.JPG
    132,8 KB · Weergaven: 11
nog...........

Bijlagen

• DSC00300.JPG
    DSC00300.JPG
    114,1 KB · Weergaven: 13
  • DSC00293.JPG
    DSC00293.JPG
    112,9 KB · Weergaven: 9
  • DSC00298.JPG
    DSC00298.JPG
    161,5 KB · Weergaven: 22
Veel suc6 en hopen dat het goed gaat ;) !! Maar neem van mij aan dat er in de opstart fase meer in je aqua gebeurt dan die paar waardes die wij meten Stefan ;) !! Geeft wel wat leven in de brouwerij :) !! mvg Manuel!!

Zoals je ziet zijn ze allemaal direct aan de slag gegaan.

En mijn hulp vond het maar rare honden!!!:D

Bijlagen

• DSC00295.JPG
    DSC00295.JPG
    80,1 KB · Weergaven: 22
  • DSC00292.JPG
    DSC00292.JPG
    115,3 KB · Weergaven: 15
  • DSC00291.JPG
    DSC00291.JPG
    141,2 KB · Weergaven: 23
Leuk Stefan:goed:

De lange algen zo veel mogelijk wegplukken, nieuwe fosfaatkiller erin en voor de rest met rust laten. Vissen nagenoeg niet tot minimaal voeren, er groeit eten zat rond ze heen.

Top het begin is er..........

Dien hond zit ook overal met zn neus bij:D

Hij zal zijn nieuwe buren aan het verwelkomen zijn. Prachtige opstart stefan succes.
MVG Jan&Kristina

jan78 zei:
Hij zal zijn nieuwe buren aan het verwelkomen zijn. Prachtige opstart stefan succes.
MVG Jan&Kristina
Jan,

Bedankt voor de lovende woorden,maar ik denk niet dat hij ze aan het verwlkomen is,het is meer zo iets van "waarom krijgen die zo veel aandacht" en ik niet!
Hij is zo verschrikkelijk zielig;)

Prachtige aanwinsten Stefan! Telkens als ik zo'n opstart te zien krijg, kan ik haast zelf niet meer wachten...

Groetjes!
Dietger

En Stefan zijn de steentjes al kaal en doen de visjes het goed? mvg Manuel!!

Gaat goed zo te zien. Ziet er bekend uit :D. Henk en de dokter die kunnen er wat van, alhoewel je die schaaldieren ook niet mag onderschatten. Ik ben benieuwd hoever ze nu zijn. Volgens mij ziet het er al heel anders uit zo onderhand....

Hey Stefan :D

Gaat goed he?? :goed:
Ik denk wel dat je je vissen bestand wat snel hebt opgebouwd, maar het ziet er echt super uit.
Ik blijf het volgen hoor, ik kijk regelmatig even mee met mijn kleine mannetje erbij op schoot.

Groetjes, Nathalie.

Tis zekers Carnaval in het Krabbegat:rolleyes:

Vind het met de vissen opbouw qau snelheid wel meevallen hoor.
Tzijn er slechts drie met een duidelijke functie. Docter,Vossenkop en Henkie.

Voorlopig zal die het hier wel bij houden om e.e.a. te laten rijpen en zn gang te laten gaan.

De kreeften en garnalen zie ik niet als vervuilers maar als opruimers.

Zal vast en zeker Carnaval zijn jah :p

Ja, je hebt gelijk Anton, opbouw van vissen valt wel mee, ook al vind ik ze persoonlijk wel wat snel geplaatst.
Maar goed, ik ben natuurlijk wel wat gewend als het op wachten aankomt.
Wacht al 4 Maanden voor ik zelf een koraaltje durf te zetten, hoop dat het bij Stefan veeeeeeel sneller gaat, heb ik ook een bak om van te genieten :o

Anton - AVO zei:
Tis zekers Carnaval in het Krabbegat:rolleyes:
Dat was het weer! Ik begin langzaam weer tot mijn positieven te komen:cool: ,die bril is hard nodig tegen al dat felle licht.:D

Wat het vissen bestand betreft,misschien best snel in gebracht maar was op het moment van inbrengen er van overtuigd dat dit kon. Nu bijna 2 weken verder zijn alle nog steeds hard aan het werk om de toch behoorlijk bealgde bak nog verder op te schonen.
Waterwaardes blijven er erg goed uitzien alleen het Calsiumgehalte zakt langzaam iets in,is opzich niet vreemd omdat er ook her en der wat kalkalgen bij gekomen zijn.

Bijlagen

• DSC00305.JPG
    DSC00305.JPG
    170,1 KB · Weergaven: 4
  • DSC00311.JPG
    DSC00311.JPG
    116,1 KB · Weergaven: 5
Jaaa, ik heb henk gevonden!!!!
Boven op die steen dat lieve koppie van hem :D

Wat heb ik gewonnen hahahaha.

Groetjes, Nathalie

Back