Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

*Coral-Corner*

Mooi he Bart:)trek eens wat fotokes van die tafelkes apart he zodat we kunnen kijken wat er juist instaat:).

In zo een rifke horen wel wat aparte viskes thuis he:pschoon trekkerke of iets dergelijks:p

Mooi he Bart:)trek eens wat fotokes van die tafelkes apart he zodat we kunnen kijken wat er juist instaat:).

In zo een rifke horen wel wat aparte viskes thuis he:pschoon trekkerke of iets dergelijks:p

Luc,

wanneer komt ge nu eens langs zo kan je elk koraal apart bekijken, 't is ondertussen 2011 en ge zijt hier nog niet geweest.:)
Als ge van de zomer komt dan kunnen we bij de koivijver zitten.:p

Luc, wat dacht je van een koppel mento's.....:rolleyes:

Hoi Bart
Mooi geplaatst maar in het rif staan ze dichter bij elkaar?! Dan komt er ook geen licht op de bodem en ben je tevens van de cyano af op een natuurlijke manier!! Ik zou je toch zomaar op een idee kunnen brengen, toch, ha haha.

Dan nog die tip van Luc en je hebt het helemaal voor elkaar.

Theo

Theo,

ik kom van de week eens langs, ik moet nog nieuwe ATI hebben.:biggrin:;)

Aan iedereen een spetterend en vooral een gezond 2011 gewenst.

Ja Bart,ik weet het he:)zal Anja eens aan haar mouwen moeten trekken,is ne zeewaterbarbecue niks,dan kom ik zeker af:p

Mento`s zijn prachtige vissen maar ik vertrouw ze niet,probeer het eens en hou ons op de hoogte:cool:
Luc,

wanneer komt ge nu eens langs zo kan je elk koraal apart bekijken, 't is ondertussen 2011 en ge zijt hier nog niet geweest.:)
Als ge van de zomer komt dan kunnen we bij de koivijver zitten.:p

Luc, wat dacht je van een koppel mento's.....:rolleyes:

Theo,

ik kom van de week eens langs, ik moet nog nieuwe ATI hebben.:biggrin:;)

Aan iedereen een spetterend en vooral een gezond 2011 gewenst.

Prachtige viskes die mento's. Wel nog nooit in de handel gezien.
Zal wel een prijskaartje aanhangen zeker?
Ik zou ze keer proberen Bart. :p

Heel mooi die tafeltjes Bart topjes. Kun je misschien eens aangeven welke soorten je hebt en hoe de ervaring hier mee is.
Alvast bedankt!

Groetjes,
Gerrit

ondertussen zijn de tafeltjes al goed uitgegroeid zeker?

Hey Inda,

Echt een super mooie opbouw en maten zijn ook super!!!
de ombouw vindt ik ook super mooi!!!

Groeten, Jeroen

Koop eens een fototoestel ipv tafelkes :p ;) !!

Mee eens, Manuel ! Er is hier bijna alleen maar text .......:( En er staat daar zoveel moois !

Met te reageren in mijn dagboek, viel mijn euro dat jij ook een dagboek hebt.
Heb deze altijd stiekem gevolgd, wordt nog eens tijd voor een foto update. Misschien nog eens een overzichtje met volle verlichting;)

Kom op nou Bart ! Nou is het niet leuk meer ! Zo blijf ik niet geabonneerd op dit lijntje. :mad:

Dag Bart

k' heb gehoord van JP dat uw een serieuze aanwinst in de bak hebt staan???????

Plaats ne keer een foto dat we er kunnen van mee genieten.

MArc

Bart jongen 't is nie moeilijk, gewoon op da knoppeke van uw kodak duwen.
Hopla even op de pc en versturen, en..........iedereen is content!!!!!

Groetjes MArc

Ja mensen,
het heeft lang op zich laten wachten. :rolleyes:

Over het algemeen draait de bak niet slecht maar het houden van tafelacro's is niet altijd zo voor de hand liggend. Als er te veel aan de zeo wordt gesleurd dan merk ik dat sommige het niet houden en spontaan hun vel afgooien. Om die reden draait de zeo op een lager pitje en blijft regelmatig verversen de boodschap. Heb voor het verlof 3 maanden niet ververst en dat bleek erg nefast te zijn voor de tafeltjes.

Daarnaast een koppel longirostris vijlvisjes gehouden. Helaas na enkele weken bleek er geen enkele poliep nog zichtbaar te zijn. Ik kon het niet verder aanzien en heb ze ondanks hun erg bijzondere vorm en kleur eruit gehaald.

De witborst die ik ondertussen al meer dan een jaar heb is aan het flippen. Hij eet zogoed als niets meer en houdt zich op in een hoekje vooraan de bak. Hij was de baas nochtans. Ik probeer hem op allerlei manieren bij te voeren maar hij blijft koppig weigeren.

Momenteel ligt de fosfaatwaarde rond de 0,08ppm, wat te hoog is. Komt door het vele voer voor de 14 pseudanthias carberreyi's. Leuke visjes trouwens die de bak bevolken boven het rif. Voordien zaten de meeste vissen onder de bruggen en kwamen ze nooit hogerop.

Momenteel zijn mijn blasto's aan het sneuvelen. Wat hiervan de oorzaak is weet ik niet. Er zitten soorten bij die na verloop van tijd minstens verdubbeld zijn. Nu gaan ze er een voor een aan. :mad:

En nu enkele overzicht foto's: Powat

Bijlagen

• SAM_2017.jpg
    SAM_2017.jpg
    102,2 KB · Weergaven: 395
  • SAM_2015.jpg
    SAM_2015.jpg
    127,7 KB · Weergaven: 329
  • SAM_2016.jpg
    SAM_2016.jpg
    119,5 KB · Weergaven: 332
  • SAM_2018.jpg