Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

*Coral-Corner*

Mooi zeg!
Is ook een van mijn favoriete aquaria!
Hoe lang staan die koralen er al in?

Grtz
Stephen

Dag Bart,

langs deze weg wil ik je nog even bedanken voor het inlijmen van de tafeltjes in mijn aqua.
Zijn gewoon super ingelijmd, magische vingers om dit te doen.

Merci
Marc

Mooi zeg!
Is ook een van mijn favoriete aquaria!
Hoe lang staan die koralen er al in?

Grtz
Stephen

Stephen,

bedankt.
Als je eens in de buurt bent, kom maar gerust eens langs.

Dag Bart,

langs deze weg wil ik je nog even bedanken voor het inlijmen van de tafeltjes in mijn aqua.
Zijn gewoon super ingelijmd, magische vingers om dit te doen.

Merci
Marc

Hey Marc,

graag gedaan. Weet dak mij heb moeten inhouden om geen stuk van die tafel te breken....een mooie stek mag er hier altijd bij. :biggrin:

.....en ja, vandaag een mooi visje over genomen die al enige tijd in een bak zit. Eet volledig mee met de pot. Ik hou alleen een beetje mijn hart vast voor de Lps in de bak....we zien wel.:rolleyes:
Luc heeft zowat de voorzet gegeven.:p
Hier zal het bij één exemplaar blijven. Over het schoolgedrag in gevangenschap is bitter weinig van terug te vinden. Wel herinner ik mij dat "de Franky" indertijd er twee had samen gezet. Vermoedelijk was het geen koppel want de ene heeft de andere dood gebeten.

Bijlagen

• zanclus.jpg
    zanclus.jpg
    121,7 KB · Weergaven: 47
  • zanclus1.jpg
    zanclus1.jpg
    122,1 KB · Weergaven: 50
  • zanclus2.jpg
    zanclus2.jpg
    122,7 KB · Weergaven: 50
Prachtig viske Bart die daar zeker tot zijn recht zal komen om tussen
uw tafelkes te floreren. Alle koralen staan er trouwens weer prachtig bij.
Succes met uw verdere zoektocht naar speciallekes.

Greets Fabrice,

Mooi maar zeeeeer gedurft Bart...deze houd het niet bij poliepen,vreet hele toppen af :p !!
Weet nog dat je vorige ook moest verhuizen na un tijd...maar is ook lang braaf geweest toch?!

India ,
Franky had die inderdaad ook zitten in zijn bak , maar na lange tijd in zijn bak te zitten begon die opeens aan de koralen te zitten ,heeft hem er indertijd moeten uithalen want maakte er een ravage van en dit bij SPS koralen dus.

Groetjes , Yvan.

tis toch niet te geloven he:pprachtig man:eek:

Luc,

nu jij nog een schooltje van een stuk of 4...:biggrin:

Prachtig viske Bart die daar zeker tot zijn recht zal komen om tussen
uw tafelkes te floreren. Alle koralen staan er trouwens weer prachtig bij.
Succes met uw verdere zoektocht naar speciallekes.

Greets Fabrice,

Yep Fabrice,

zolang hij niet te lang van te dicht naar de tafeltjes zit te staren is het een super kerel.:p

prachtig beest Bart, direct ook de knoop doorgehakt ivm verdere koraalkeuze dus!

Idd Filip,
zal meer dan overwegend sps worden. Kan nu niet anders natuurlijk. :biggrin:

Mooi maar zeeeeer gedurft Bart...deze houd het niet bij poliepen,vreet hele toppen af :p !!
Weet nog dat je vorige ook moest verhuizen na un tijd...maar is ook lang braaf geweest toch?!

Manuel,

het is als keizertje houden in een rifbak, sommige doen het andere dan weer minder.:biggrin:
Indertijd een prachtexemplaar gehad maar dan zat er wel meer Lps en soften in. Dat geniet hun voorkeur.

India ,
Franky had die inderdaad ook zitten in zijn bak , maar na lange tijd in zijn bak te zitten begon die opeens aan de koralen te zitten ,heeft hem er indertijd moeten uithalen want maakte er een ravage van en dit bij SPS koralen dus.

Groetjes , Yvan.

Yvan,

als ik mij goed herinner had hij er twee ingebracht. De ene heeft de andere gekilled. Het overblijvende exemplaar was tuk op zijn gele turbinaria en wat Lps/ soften gedoe. Over een ravage heeft hij het nooit gehad althans.

Mijn vorige zanclus zat ook aan mijn groot poliepige turbinaria en aan mijn lederkoraal. Van de toen weinige acro's bleef hij af.

prachtig.... ben benieuwd naar je ervaringen met deze vis... keep us posted.

Bart,

indien de zanclus het niet laten kan, weet dan dat hier bij mij plaats is als koralenhotel.

Groetjes Marc

Allee man ... die 4 koraalkes die je in de Limburg 'de zak hebt ingedraaid' hebben nog geen flits van het fototoestel gezien :p

en terwijl je dan toch bezig bent, klik klik (2x) voor de twee nieuwe joekels ;)...
het spreekwoord was deze keer: als twee honden vechten om een been, loopt die ene met alle twee heen :biggrin:

Ja Bart, ik ben nu ook wel benieuwd:p
Haal de kodak maar boven:biggrin:

Grtz
Stephen

mannekes mannekes,
geduld...ben net uit mijne nest.:rolleyes:

Eerst een geschikt plaatsje zoeken voor de koraaltjes, daarna plakken, koraaltjes tot hun positieven laten komen en dan foto's. :biggrin:

Ondertussen het kleppenmotortje ontvangen. Heb een voeding erop gezet van 24v, nu nog uitzoeken hoe ik die kan aansturen met mijn IKS simmod module.

geschikt plaatsje zoeken: 15 min
plakken : 45 min
tot hun positieven komen: in zo'n bak kwartierke...
fotootjes 15 min.

dus tegen 15u staan de foto's online. action

Bart
het tempo aangenomen van die ambetanten Fransman
allee foto's
grt JP199544

ola,ola,

t'is ne fl*k, je kan da niet opjagen.
Vervoeging van werken bij hen is
ik heb zien werken
hij heeft zien werken
wij laten werken.

ja Bart,niks zo schoon als een paar goei fotokes199544die koraalkes staan allang vast he

Deze week zal ik er eens werk moeten van maken maar der moet terug een en ander verzet worden want het groeit hier en daar ineen.;)
Dus nog een beetje geduld.

Wel kan ik al meedelen dat de zanclus eruit is. Begon gewoonweg de sps te slopen. Bijzonder jammer voor zo'n pracht exemplaar maar het is in feite onnatuurlijk gedrag.

Verder is er een nieuwkomer in de plaats gekomen, maar daarover meer later deze week.:biggrin:

De nieuwkomer werd al gespot slimmetjeslimmetje.
Tenminste als het die is die ik gezien heb ge weet maar nooit dat er nog ander moois bijkwam sedert.
Is een mooi exemplaar in ieder geval.
Het melden wat laat ik aan U over Bart.
De groeten en tot een bikke later.

Back
Bovenaan