Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

*Coral-Corner*

De schuilruimtes kun je natuurlijk ook maken door koralen te plaatsen montipora platen bijvoorbeeld. inplaats van nog meer steen te plaatsen.
mijn ervaring is dat je op den duur er weer steen uithaalt om zwemruimte te krijgen. Bij het kopen van koralen zit er vaak steen bij.. en dat vult snel.:biggrin:
Want ik vind je opbouw zo echt schitterend. veel zand oppervlak en een goede opbouw voor je koralen.

Hoi Bart
Proficiat met je nieuwe bak :goed: Ik ben zeker dat de nieuwe er nog 1000 keer mooier zal uitzien;)
Eentje dat ik zeker zal blijven volgen :biggrin:
Mvg
Andy

Amai Bart ,
Das nen schonen opbouw ,eigenlijk de mooiste die ik tot nu toe gezien heb.Zo'n hoekaquarium kan je zo te zien heel mooi inrichten.
Ben benieuwd naar verder verloop.

Bart, chique man. Zoals ik ook schreef bij ROBERTUS, lijkt wel buitenaards.

Wordt er eentje om op te volgen. Grtz Marc

Heren,

bedankt voor de ré's. :goed:

Zo'n overspanning bouwen is niet makkelijk vooral als je weet dat er geen ondersteuningsmateriaal werd gebruikt.

Vaak is het ook wat geluk hebben dat bepaalde stenen in elkaar haken maar 't kan ook tegenzitten dat achter uw gat den boel ineen stort. ;)

Yep Bart,

Zal weer een juweeltje worden, zie ik nu al.
Wat een prachtige opbouw en diepte.
Had ik dat ook maar in de vingers om zo een mooie bruggen te maken.
Proficiat met het toekomstige vaderschap, geniet inderdaad nog maar van de rust maar als ik lees wat je nog allemaal van plan bent dan zit dat er ook niet direct in. In ieder geval succes.
Hoop uw aqua dan in de toekomst ook nog eens te bewonderen live.

Grtz Fabrice

Yep Bart,

Zal weer een juweeltje worden, zie ik nu al.
Wat een prachtige opbouw en diepte.
Had ik dat ook maar in de vingers om zo een mooie bruggen te maken.
Proficiat met het toekomstige vaderschap, geniet inderdaad nog maar van de rust maar als ik lees wat je nog allemaal van plan bent dan zit dat er ook niet direct in. In ieder geval succes.
Hoop uw aqua dan in de toekomst ook nog eens te bewonderen live.

Grtz Fabrice

Hey Fabrice,

als ge in de buurt bent, kom gerust eens langs. Staan wel nog geen koralen in maar dat geeft niet. Kan jou ondertussen wat brugjes leren bouwen. :biggrin:

Dat aquascaping heb je perfect gedaan,echt super mooi.

Zijn dat dan heel veel kleine stukjes, die je met speedglue aan elkaar maakt?

Zie net pas jouw rockscape, veel te weinig tijd om te lezen gehad!!
Erg mooi gedaan hoor.photopic
Dit zie ik graag :biggrin:
Dat belooft wat te worden zo.
Nu de koralen er straks ook zo op zetten dat ze deze rockscape niet dichtgezet wordt maar juist geaccentueerd wordt.

Succes,

Grt,

Robertus.

Dat aquascaping heb je perfect gedaan,echt super mooi.

Zijn dat dan heel veel kleine stukjes, die je met speedglue aan elkaar maakt?

Hoi ETH,

om de bruggen te bouwen gebruik ik steeds de grootste stenen. Je moet vanzelf een beetje aanvoelen of ze zullen blijven overeindstaan zonder verlijming. Daarna aaneen zetten met speedglue.:)

Zie net pas jouw rockscape, veel te weinig tijd om te lezen gehad!!
Erg mooi gedaan hoor.photopic
Dit zie ik graag :biggrin:
Dat belooft wat te worden zo.
Nu de koralen er straks ook zo op zetten dat ze deze rockscape niet dichtgezet wordt maar juist geaccentueerd wordt.

Succes,

Grt,

Robertus.

Robertus,

wil een zo open mogelijke struktuur behouden maar die wordt vaak door de groei van de koralen helemaal anders. Ga zoeken in de richting van tafelvormers die eigenlijk al langer mijn voorkeur genieten. ;)

Bart,

Mooie scape en proficiat met het aanstaande vaderschap!

Tip van een jonge vader aan een andere: zorg dat je bak in orde is voor de geboorte, want daarna heb je er echt nauwelijks tijd voor (en zou je ook niet willen). Mijn kleine is nu bijna 2 jaar en nu pas begin ik langzaam weer wat tijd te krijgen voor mijn hobby.

Geniet ervan,

Marc.

k' ben het eens in het echt gaan bewonderen en ziet er heel goed uit, enorm veel plaats om koralen te platsen. De open structuur beidt veel zwem mogelijkheden voor de vissen, kunnen bijna oneindig rond zwemmen.
Heel goed gedaan.

marc

M&M, :biggrin:
bedankt voor de reakties.

Heb ondertussen de kalkreaktor opgestart. Terug het systeem "Walter" genomen en wat uitgebreidt.
Buffervat is 1.90m hoog, diameter 315mm, inhoud; 135L.
Dit lijkt mij nog steeds het betere systeem en het blijft betaalbaar. ;)

Bijlagen

• kalkreaktor 1.jpg
    kalkreaktor 1.jpg
    77,2 KB · Weergaven: 62
  • kalkreaktor.jpg
    kalkreaktor.jpg
    61,3 KB · Weergaven: 65
Hoeveel kg granulaat en welk soort en merk ga je er inkappen Bart,zijn dat goeie reactors:p

Luc,

zit een emmer van 15l aqua medic grove calcium brokken in.
Of die goed zijn weet ik niet, heb er nog niet van geproefd. rofl

Gebruik het systeem toch al enkele jaren naar volle tevredenheid. Elk systeem heeft zijn zwaktes maar hier blijven de wetten van de chemie gerespecteerd. ;)

Lekkkkkkkkeeeeeer !

Zijn er al nieuwigheden te melden, Bart ?

Grtz Marc

Lekkkkkkkkeeeeeer !

Zijn er al nieuwigheden te melden, Bart ?

Grtz Marc

Marc,

momenteel weinig nieuws onder de zon.
Ben van plan om deze maand op stekkenjacht te trekken richting het verre Limburg. :biggrin:
Verder zoek ik nog een witborst of misschien een achilles. 't is te zien wat er te rapen valt bij de aquazaken. ;)

Potverduiveld:biggrin:

Nu ... doe rustig aan hoor Bart. Als er iets nieuws is, dan horen we het wel.

Grtz scara

Back
Bovenaan