Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

*Coral-Corner*

Ziet er weeral veelbelovend uit!

Yves

Yves,
ja we gaan ons best doen om er terug een mooie bak van te maken. Die van jou volg ik ook trouwens. ;)

Bart u kennende word het terug een topper alvast goe bezeg -excuus

Hoi Stefan,

jouw bak mag er ook zijn hoor. :goed:
Ik ga alvast terug de zeotour op maar pas wanneer er wat meer koraal in staat. Vind het nu zinloos om volop zeo te gebruiken vooral omdat ik na de zomer terug volop zal beginnen verzamelen. -geinig

ja dat ikherbegin is zekers alleen de vraag wanneer deze lente of volgende zomer .tegen dan zal mijn huis klaar zijn he.

Francis,

ge zijt ook te gepassioneerd door de microbe om deze hobby niet achter jou te laten. Als ge in de buurt komt, spring maar gerust eens binnen.

We doen ons best he bart maar het fijn tunen gaat niet :( Zal wat les moeten volgen bij de meester he :p
Hoi Stefan,

jouw bak mag er ook zijn hoor. :goed:
Ik ga alvast terug de zeotour op maar pas wanneer er wat meer koraal in staat. Vind het nu zinloos om volop zeo te gebruiken vooral omdat ik na de zomer terug volop zal beginnen verzamelen. -geinig

Vandaag een tweedehands Eheim 1250 pomp mogen ontvangen van een forumlid. Volgens de verkregen info is het een pomp van" iets meer dan een jaar oud en is die waterdicht".
Tot mijn teleurstelling tref ik in de doos een eheimpomp 1250 aan met een rotor die op twee plaatsen gebarsten is, machinaal is afgewreven om het kalk eraf te krijgen en is het snoer met silicone aan het pomphuis gespoten. Zelfs de rubberen dichtingsring is verstorven. :mad::mad::mad::mad:

Meteen een mailtje gestuurd en reaktie gekregen: blijkt dat die pomp het bij hem goed deed 'onder water' en dat hij niet weet of ze waterdicht is. Het strafste vind ik dan nog dat hij schrijft dat hij eens "een tik" heeft gekregen en om die reden silicone gebruikte. :confused::confused:

Tevens wil hij de pomp terugnemen, moet ik die eerst terugsturen en dan pas gaat hij mij terug betalen. Verzending ten mijne laste erbij.

Dit is de wereld op zijn kop. Ge koopt een pomp die totaal niet voldoet aan de beschrijving, ge moet die dan nog terugsturen op eigen kosten, op de hoop dat hij het geld ooit wel eens terugstort. :confused::confused:
Mijn vertrouwen is totaal zoek in die persoon. Hoe kan ik hem nog geloven...

Ik stelde voor om eerst geld terug gestort te krijgen, net zoals ik deed bij aankoop; vooruitbetalen, vooraleer de pomp te verzenden. Hierop wordt niet meer gereageerd. Geef hem nu nog de kans tot morgen en daarna verschijnt zijn forumnaam.

Dat betreur ik ten sterkste en vooral het feit dat de transaktie waarderingen sedert de update verdwenen zijn. Hierdoor heb je geen zicht meer met je wie je van doen hebt.

Dit moest er even uit, want ben pist-off van zo'n praktijken.:mad::mad:

Zie hier een rotor van "iets meer dan een jaar": :rolleyes:

Bijlagen

• rotor.jpg
    rotor.jpg
    61,4 KB · Weergaven: 57
  • rotor 1.jpg
    rotor 1.jpg
    51,4 KB · Weergaven: 57
Dag Bart,

dit is inderdaad om van te balen, kan er moeilijk bij dat men zoiets durft te doen. Zijn begrip van "iets meer " dan één jaar, lijkt mij dan ook veel "méééééééééééééér" aan de rotor te zien. Ik heb thuis net dezelfde pompen liggen en deze zijn reeds enkele jaren gebruikt geweest, en zien er duidelijk beter. Indien je er een nodig hebt om uit de nood te geraken, roep je maar.

Groetjes Marc

Yep Bart,

Je hebt daar een punt i.v.m de vernieuwing van het forum zijn de waarderingen verdwenen. Ikzelf had ook mijn sarco verkocht en de persoon kwam na 2 afspraken ook nooit opdagen,sedert niets meer van gehoord.
Checken kan je dus niet meer of die personen te vertrouwen zijn.
Nu met een kalkreaktor hetzelfde voorhad als jij, de pomp vertoonde ook een barst langsbinnen en de rotor was ook in krassen. Ik vertrouwde dus zoiets van geen kanten samen met zeewater. De persoon was wel zo vriendelijk om een deel te doen in de nieuwe pomp na wat heen en weer mailen maar toch.
Je zou bang krijgen om nog iets te kopen tweedehands.
Ach was iedereen maar gewoon eerlijk.

Grtz en succes met de afhandeling van uw Eheim.

Dat is echt klote!
Ik had pas ook een afspraak gemaakt voor me aquariujm etc.. en ineens niks meer van hem late horen, en ik een week wachten en ik nog een paar pb's sturen, en niks terug terwijl deze meneer gewoon online is:mad:

Lijkt mij ook balen als je zo een pomp voor je krijgt!

gr, Sander

Dat is echt klote!
Ik had pas ook een afspraak gemaakt voor me aquariujm etc.. en ineens niks meer van hem late horen, en ik een week wachten en ik nog een paar pb's sturen, en niks terug terwijl deze meneer gewoon online is:mad:

Lijkt mij ook balen als je zo een pomp voor je krijgt!

gr, Sander

Tja Sander,

daar krijg je inderdaad het vlammend schijt van.:mad:

Heb dan maar vandaag de pomp getourneerd. Kost maar liefst 13 euro uit de pocket. Hoop dat hij mij terugbetaald na ontvangst.:rolleyes:

Dag Bart
ben je al begonnen met de verlichting op het aquarium?

Dag Bart,

hoe gaat het met de vlindertjes, zijn de glasanemonen al aan het verdwijnen???????
Misschien een foto????????

Groetjes Marc

Dag Bart
ben je al begonnen met de verlichting op het aquarium?

JP,

er branden maar een paar T5 lampen momenteel. Is ook niet nodig om vollenbak verlichting op te steken.
Zit in een groene algenfase voor de moment. Zal ne keer foto's plaatsen van het grasveld.

Dag Bart,

hoe gaat het met de vlindertjes, zijn de glasanemonen al aan het verdwijnen???????
Misschien een foto????????

Groetjes Marc

Marc,

momenteel zie ik weinig beweging van de vlindertjes richting glasanemonen. :rolleyes:
Heb er wel al een zien aan bijten maar die glasanemoon staat er nog steeds.:o

Wel vind ik het raar, of het normaal gedrag is vermoed ik wel, maar ze eten van die groene algen... Dus, eenmaal de algen zullen verdwijnen hoop ik althans dat ze aan hun eigenlijke job beginnen; glasanemonen wreten. gott1

bij mij aten die ook algen en nori blaadjes. hen ze nooit aan mijn glas rozen zien kommen.ik zou er pepermunt garnalen in zwieren daar had ik wel sukses mee. zag ze allleen nooit

bij mij aten die ook algen en nori blaadjes. hen ze nooit aan mijn glas rozen zien kommen.ik zou er pepermunt garnalen in zwieren daar had ik wel sukses mee. zag ze allleen nooit

Francis,

hier worden ze niet bij gevoerd. Eenmaal de algen zullen verdwijnen dan verwacht ik dat ze zich gaan voeden met de glasanemoontjes.

Hier een tweetal foto's van hoe de bak er nu uitziet. Moet nog steeds het rif bouwen maar de algen zijn gelijk een grasmat op het keramiek. :(

Bijlagen

• Algen.jpg
    Algen.jpg
    128,6 KB · Weergaven: 110
  • algen 1.jpg
    algen 1.jpg
    148,3 KB · Weergaven: 78
Hallo Bart
Je zal maar best een bosmaaier aanschaffen. Ik ben gestart met 1uur verlichting met 4 lampen. Mijn redox begint goed te stijgen.
Grt JP

Bart,hoe ziet het uit in de Vlaanders:)nog altijd groen:biggrin:

Hoi Luc,

minder groen aan de stenen dan aan de voorruit.:biggrin: Ge gelooft het niet, maar ik heb nog maar 1 keer de voorruiten gekuist sedert de nieuwe bak er staat. Momenteel is het geen zicht maar ga deze toch deze week eens mogen giletten.:p

Ben net terug van een weekje Marsa-Alam. Heb wat koraalvitaminnen opgedaan en kan er weer tegen. Heb er 8 duiken gedaan die zeker voor herhaling vatbaar zijn.:goed:
Wat is ons aquaruim slechts een miniatuur van wat daar onder water steekt.

Voor de rest ben ik volop bezig met de afwerking van de koi-vijver. Komt meer werk bij kijken dan gedacht... Hoop deze volgende week op te starten.

Als er een slechtweerdag komt zal ik proberen om mijn tijd te steken in de opbouw van het rif. Zal er toch eens mijn werk moeten van maken.dog

...en als dat gedaan is zit er nog een kinderkamer in het verschiet...horsiei love

Back
Bovenaan