Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

*Coral-Corner*

Manuel,

ondanks mijn twee linker handen is die volledig zelf gemaakt.:p

Linker handen??
Zou graag zo'n linker handen hebben dan-geinig
Super mooi gedaan:goed:

Grtz
Stephen

Ben benieuwd of de bak nu net zo mooi word van binnen als van buiten.
Momenteel zal je wel veel ramen moeten wassen met die groene aanslag.

Ben benieuwd of de bak nu net zo mooi word van binnen als van buiten.
Momenteel zal je wel veel ramen moeten wassen met die groene aanslag.

Dakine,

I know, shame on me. weet-het-niet
Heb ze momenteel bewust vuil gelaten om de vlindertjes met rust te laten.

Om je verder niet te verontrusten heb ik nog een foto gevoegd van de vorige bak. Hello:p

Voor de rest, bedankt voor de complimenten.:goed:

Bijlagen

• overzicht.jpg
    overzicht.jpg
    96,6 KB · Weergaven: 246
Bart,het is leeg al één van de mooiste bakken hier:)we komen hem zeker bekijken,kan ik gelijk de koi's ééns aanschouwen:p

Luc,

tegen dat de bak voldoende koraaltjes en vis heeft, denk dat ge toch maar best een jaartje wacht om langs te komen.:rolleyes: Idemdito voor de koi. Der is nog veel werk aan de winkel.-geinig

Ben ook best te vreden over het resultaat. Heb er dan ook heel wat tijd in mogen steken.:rolleyes:

De bak zelf laat ik momenteel rustig zijn gangetje gaan. Heb toch weinig tijd om mij er volop mee bezig te houden.

Ben wel benieuwd of de vlindertjes de glasanemonen zullen opeten. Zie er nog steeds evenveel blinken maar de beestjes zullen eerst wat moeten gewennen + ze zitten alleen. Daarom durven ze nog niet volop tevoorschijn komen. Afwachten dus. Hello

kun je een foto of beschrijving plaatsen van hoe jij je regenwater filtert?

Rob,

dat gebeurt met een ionenwisselaar; anion/kation.
Eerst loopt het regenwater over een aktiefkool patroon om daarna door de wisselaar te passeren.
Wel werk ik als volgt;

regenwater wordt opgevangen in een 200L ton. Daarin steekt een ocean runner 3500 die het water in gesloten circuit door de wisselaar pompt. Na enkele uren heb ik 200L water van amper 1µS. Het ionenwater sla ik op in een BNC container van 1000L.
Heb al duizenden liter op die manier aangemaakt zonder enig nadeel te ondervinden.-geinig

het het begint te kommen he bart.
de kast is zeer mooi .als ik eens mag zal ik ze ne keer kommen bestuderen ze.voor bij mij

het het begint te kommen he bart.
de kast is zeer mooi .als ik eens mag zal ik ze ne keer kommen bestuderen ze.voor bij mij

Hoi Francis,

kom maar gerust langs, no problemo. -juichen
ga je terug beginnen?

Bart u kennende word het terug een topper alvast goe bezeg -excuus

ja dat ikherbegin is zekers alleen de vraag wanneer deze lente of volgende zomer .tegen dan zal mijn huis klaar zijn he.

Back
Bovenaan