U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.
Boh schrik er wel van, Boh wat jammer van je bak, maar je maakt er weer wat moois van. Ik miste je al hier. Heel veel succes bij je nieuwe inrichting, met alle goede hulp komt dat wel goed.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Jammer om te lezen....
Gelukkig heb je het in de vingers dus er staat binnen no time weer een toppertje in de huiskamer topjes.
Groet frank
Zet je er ook UV bij? Kan geen kwaad is mijn ervaring.
Vervelend dit! Wat je zou kunnen proberen is de UV te verplaatsen: geef hem een eigen pompje (vooral niet te krachtig, je wil een krachtige blootstelling van de parasieten aan het UV-licht) en plaats hem met dat pompje in het zwembad met de vissen. Zo is het rendement van de UV-lamp optimaal.
Sterkte!
Ze springen niet over in die zin. Ze komen uit (en dat schijnt dus vlak voor zonsopkomst te gebeuren wanneer de vis nog in rust hangt tussen het substraat), zweven rond in het water. Ontstaat er geen contactmoment, dan sterven ze af. Veel circulatie tussen bak en sump (UV) helpt dus weldegelijk om de infectiedruk te temperen.
Je kan ook " oodinex " gebruiken.
Heb ik hier staan mocht je het willen gebruiken dit is o.a. tegen stip.
Erik, vervelend dit weer erachteraan, zal wel een stressfactor voor de vissen zijn geweest, om nu mee te maken.
Ik heb altijd 24/7 UV erop, zal preventief wel helpen, heb nooit meer stip gehad, maar in jouw geval is het weer iets anders, je vissen overplaatsen uit hun vertrouwde omgeving in het zwembad is al een verandering , en dan daarna weer terug in de bak welke ze totaal niet herkennen is al stress genoeg en vooral doktersvissen zijn dan gevoelig.
Maar ja dat is achteraf praten.
Je zou wel nu de vissen in de bak zitten en geen koralen erin een medicatie kunnen gebruiken.
gr. Marcel

Blij dat het de goede kant op op gaat.
Heb je ook een speciale behandeling gedaan buiten super veel voeren.
Mvg henk
Verstuurd vanaf mijn G8141 met Tapatalk
Toppie Erik, als je het zo gelukt is en zonder verlies, misschien toch wat knoflook erbij gedaan??
gr. Marcel
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.