Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Caris Reef

Probeer eens Easy life voogle verhoogt en ondersteunt het genezingsproces het verdikt ook de slijmhuid en is niet schadelijk voor je koralen

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Jawel Marcel, knoflook extract, UV aan gehad in kader van baat het niet dan schaad het niet.

Maar met geen medicijnen bedoelde ik dat ik geen Oodinex of zo gebruikt heb.

Wat een geluk, voor de vissen.

Zijn wel HELE grote schuurplekken, dat ze dat overleeft hebben!!!! is toch een teken dat je goede wel doorvoede vissen hebt en gezond waren. mag je wel heel blij met zijn. Er zijn drama's genoeg waar het vele malen slechter afloopt. Maar ja tegen wie zeg ik dat :o
Een beetje mazzel mag je ook wel hebben.

Tegenslagen heb je voorlopig wel genoeg gehad.

En nu weer op naar een top bakje.

Ja tegenslagen genoeg gehad. Nu op naar de volgende stap en dat is de waterwaardes goed krijgen. Nitraat is 100+ geweest, door de nieuwe opstart en mede door het vele voeren natuurlijk. Sinds 2 weken ben ik wodka aan het doseren en gisteren een nitraat van 25 gemeten dus volgende week zal het zeker onder de 10 zijn verwacht ik. Daarna wodka weer afbouwen.

Fosfaat heeft heel even een piek gehad van 0,18ppm maar is al geruime tijd beneden de 0,05ppm. Alle andere waardes waren en zijn sowieso goed.

Dus ik verwacht dat we na de volgende week weer vertrokken zijn :)

Wat een geluk, voor de vissen.

Zijn wel HELE grote schuurplekken, dat ze dat overleeft hebben!!!! is toch een teken dat je goede wel doorvoede vissen hebt en gezond waren. mag je wel heel blij met zijn. Er zijn drama's genoeg waar het vele malen slechter afloopt. Maar ja tegen wie zeg ik dat :o
Een beetje mazzel mag je ook wel hebben.

Tegenslagen heb je voorlopig wel genoeg gehad.

En nu weer op naar een top bakje.

Geweldig Erik, je hebt de stip zo te zien overwonnen op een natuurlijke wijze, zonder enige toevoeging van een wondermiddel, maar dit kan wel omdat je nog geen koraal hebt staan, zou hier catastrofaal voor zijn geweest, maar petje af en succes, we zien mekaar weer....gr. Marcel

Koralen heb ik op moment niet in maar ik heb bewust gekozen voor geen gekke middeltjes erin te gooien waarvan ik niet weet wat erin zit. Dit omdat ik binnenkort wel weer koraal erin wil gaan houden.

Probeer eens Easy life voogle verhoogt en ondersteunt het genezingsproces het verdikt ook de slijmhuid en is niet schadelijk voor je koralen

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

pffff let op dat er geen secundaire infecties komen nu.
ben er al altijd van overtuigd dat alleen de vis zichzelf kan helpen en niet middeltjes.
hopelijk komt alles weer goed.
heb wel nog wat stekjes weer voor je

Hey Erik, wat een ellende zeg, heb het laatste stukje van je dagboek eens doorgelezen maar dit wens je echt niemand toe! Maar wel knap van de maatregelen die je hebt genomen?. Aanhouder wint, met genoeg motivatie en de juiste kennis kun je bijna ieder probleem aan.
Heel veel succes verder, ik ga je dagboek in ieder geval verder volgen.
Grt Ömer

Ik heb gehoord dat je bak leeg is, heel zonde, ik hoop dat je de moed bij elkaar krijgt om op nieuw te starten. Je wordt gemist hier.

Dag Eric,

Heb je dagboek voor een heel eind doorgenomen en jeetje, wat heb jij wat mee moeten maken zeg! Nu las ik in de laatste pagina's per pagina dat het steeds een beetje beter ging en hoopte ik op een pracht einde (of een pracht begin, het is maar hoe je het bekijkt). Erg spijtig om te lezen dat de bak nu leeg is! Enige update?

De huidige bak heeft helaas niet gebracht wat het had moeten brengen. Daar zijn meerdere factoren voor te benoemen die daar een rol in hebben gespeeld. In elk geval heb ik besloten om een flink stuk kleiner te gaan. Blijkbaar zegt de grootte niks over het plezier wat je eraan kan hebben.

De huidige bak staat dus inderdaad te koop : https://www.zeewaterforum.info/foru...eventueel-met-bkk300-intern-en-pompen.180696/

De nieuwe is alweer in aanbouw en zal naar verwachting ergens begin volgend jaar opgestart gaan worden.

Veel geluk met de nieuwe bak!

Welke afmetingen zal de nieuwe bak krijgen?

De huidige bak heeft helaas niet gebracht wat het had moeten brengen. Daar zijn meerdere factoren voor te benoemen die daar een rol in hebben gespeeld. In elk geval heb ik besloten om een flink stuk kleiner te gaan. Blijkbaar zegt de grootte niks over het plezier wat je eraan kan hebben.

De huidige bak staat dus inderdaad te koop : https://www.zeewaterforum.info/foru...eventueel-met-bkk300-intern-en-pompen.180696/

De nieuwe is alweer in aanbouw en zal naar verwachting ergens begin volgend jaar opgestart gaan worden.

Poeh ik schrok al man.
Hoop dat de nieuwe bak je de plezier en alles weer terug kan geven man.
Ga je ook gelijk met andere verlichting werken of blijf je bij de zelfbouw led.

Groetjes wesley

Mooie bak erik zier er mooi uit man.
Kleuren schitteren ook zeg.

Welke verlichting heb je er nu boven.

Groetjes wesley

Back
Bovenaan