Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Caris Reef

Dat is inderdaad een goede tip die verbruiksmeter. Als ik dat een tijd zo kan bijhouden is het inderdaad gemakkelijker te bepalen of ik het lonend is of niet.

Die 400 watt is als alle pompen op max vermogen draaien, ik verwacht dat dit niet nodig zal zijn en dus wat lager ga uitkomen. Verder zijn er nog meer variabelen, zoals warmte van de lampen, verdamping en temperatuur in de kelder die het nu moeilijk maken om in te schatten hoeveel er straks bij verwarmt moet gaan worden (of koelen in de zomer ....... :()

400w continu is inderdaad al een mooi begin. :)
Als je een tijdje draait met verbruiksmetertje op het verwarmingselement, dan kun je al snel inschatten of het lonend is al het bijkomende installatiewerk te doen.

ziet er allemaal goed uit Erik.

Heb je al gemeten hoeveel opvoer je nu werkelijk hebt?

gr
twan

Ook mooi om geen treksprits van glas te hebben.

Als ik de kans krijg ga ik dat hier nog ooit aanpassen.

Heb je daar ergens foto's van hoe dat gemaakt is en van welk rvs.

gr
twan

Dank je Twan.

Nee heb ik niet gemeten, is ook lastig te meten natuurlijk.

Wat ik zo kan zien is dat de opvoer pomp net iets minder doet dan de closed loop. Terwijl de opvoer pomp 20m3 is en de closed loop pompen 15m3. Maar goed dat was te verwachten omdat de opvoer zo een 3 a 4 meter omhoog moet pompen.

Al met al is de doorstroom door de sump ruim voldoende lijkt me.

Groeten,
Erik

ziet er allemaal goed uit Erik.

Heb je al gemeten hoeveel opvoer je nu werkelijk hebt?

gr
twan

De rand rondom is een hoekprofiel van gegalvaniseerd en gepoedercoat RVS, ik schat 5mm dik. In het midden zit één trekstang (op 270cm totale lengte van de bak), welke aan het hoekprofiel is gelast voor en achter. Dikte van de stang schat ik op 10mm. Deze is ook van RVS, gegalvaniseerd en gepoedercoat.

Ook mooi om geen treksprits van glas te hebben.

Als ik de kans krijg ga ik dat hier nog ooit aanpassen.

Heb je daar ergens foto's van hoe dat gemaakt is en van welk rvs.

gr
twan

misschien een domme vraag, maar waar dienen die closed loops voor?
Wat kun je er mee?

ik heb geen idee namelijk.

edit..
Misschien had ik eerst even moeten googlen voordat ik het ging vragen.

Het idee is dat er vanuit het aquarium water via een afvoer direct in een opvoerpomp komt en direct weer in het aquarium wordt gepompt.
Is dit om zo minder of geen gebruik meer te maken van stromingspompen?

Klopt "geen"

misschien een domme vraag, maar waar dienen die closed loops voor?
Wat kun je er mee?

ik heb geen idee namelijk.

edit..
Misschien had ik eerst even moeten googlen voordat ik het ging vragen.

Het idee is dat er vanuit het aquarium water via een afvoer direct in een opvoerpomp komt en direct weer in het aquarium wordt gepompt.
Is dit om zo minder of geen gebruik meer te maken van stromingspompen?

De rand rondom is een hoekprofiel van gegalvaniseerd en gepoedercoat RVS, ik schat 5mm dik.

Is het dan galvanisch vernikkeld? (verzinken is volgens mij minder corrosiebestendig dan RVS op zich?)

Dat durf ik je niet te zeggen, in offerte staat galvaniseert en dubbel poedercoat.

Is het dan galvanisch vernikkeld? (verzinken is volgens mij minder corrosiebestendig dan RVS op zich?)

Staat er niet bij maar waarschijnlijk is het trouwens gegalvaniseerd staal en geen RVS en daarna een dubbele laag poedercoating. RVS galvaniseren is natuurlijk een beetje onzin.

Ziet er netjes uit Erik! Volgende bak gaat ook uitgewerkt worden met closedloop.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Dankje Frank !

Wanneer gaat bij jou een nieuwe bak komen dan ?

Ziet er netjes uit Erik! Volgende bak gaat ook uitgewerkt worden met closedloop.

Deze maand brainstormen met Theo. De planning is in het najaar. Eerst de tuin aanleggen en daarna de vrouw nog overtuigen.

Dank je Jan.

Wat betreft het filter hou ik het voorlopig maar gewoon bij de afschuimer.
uiteraard, maar deze is bedoeld toepasbaar als voorfilter ipv gafzak of zoiets.
Jij hebt ruimte genoeg ;)

Haha dat ken ik even brainstormen en plots staat er een nieuwe bak in je kamer veel eerder dan gepland. Ik heb vorig jaar ook geroepen midden volgend jaar op z'n vroegst :o

Deze maand brainstormen met Theo. De planning is in het najaar. Eerst de tuin aanleggen en daarna de vrouw nog overtuigen.

Nou om heel eerlijk te zijn het is het een flinke sump maar zo heel veel ruimte is er niet over :eek:

uiteraard, maar deze is bedoeld toepasbaar als voorfilter ipv gafzak of zoiets.
Jij hebt ruimte genoeg ;)

Laatst bewerkt:
Hoi Erik. Mooie bak heb je zeg. Ziet er top uit. Wat voor sporen elementen gebruik je. Om je koraal zo te houden kwa kleur en voeding. Gr Tim.

Verstuurd vanaf mijn SM-G928F met Tapatalk

Dank je Tim !

Ik gebruik de sporen elementen van ReefCorner gebaseerd op Hans Werner Balling en Erwin Renke.

Groeten,
Erik

Hoi Erik. Mooie bak heb je zeg. Ziet er top uit. Wat voor sporen elementen gebruik je. Om je koraal zo te houden kwa kleur en voeding. Gr Tim.

Ik vroeg mij af gebruik zelf ook balling , en voeg de daarbij bijhorende sporenelementen. Of er nog extra sporenelementen zijn om toe te voegen ter aanvulling voor het koraal . Ik las dat je 2x per dag sporenelementen toe voegt .

Back
Bovenaan