Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Caris Reef

Vandaag een begin gemaakt in de kelder. Het metselen van de sump. De binnenkant wordt gekleed met 4cm isolatie en dan PVC ingelijmd om het geheel water dicht te maken.

Bekijk bijlage 449665

Bekijk bijlage 449666

En nee de foto horen niet op het bob de bouwer forum, het maakt echt onderdeel uit van het zeewater gebeuren :)
Schiet al aardig op. Heb je trouwens erg netjes gedaan. topjes

Waarom heb je eigenlijk de zijkant en achterkant ook gedaan, daar stond toch al muur.

De kelder is een betonnen blok uit 1958 en blijkbaar hadden ze toen een andere definitie van haaks :)

Maar ook omdat op een gedeelte van de sump nog een bak komt voor vers water aan te maken (tja het is maar een kleine kelder en zo bespaar ik plaats), en op deze manier heb ik voor en achter een stevige rand.

Schiet al aardig op. Heb je trouwens erg netjes gedaan. topjes

Waarom heb je eigenlijk de zijkant en achterkant ook gedaan, daar stond toch al muur.

wow, dat ziet er al strak uit allemaal

It's moving :

[video=youtube;q3AieziEH-g]https://www.youtube.com/watch?v=q3AieziEH-g&feature=youtu.be[/video]

mooi gedaan maar wat een lawaai krijgen de bezoekers oordopjes :p
of was dat lawaai maar een gedacht:confused:

mooi gedaan maar wat een lawaai krijgen de bezoekers oordopjes :pof was dat lawaai maar een gedacht:confused:

mooi gedaan maar wat een lawaai krijgen de bezoekers oordopjes :pof was dat lawaai maar een gedacht:confused:

Je bedoelt het akoestisch waarschuwingssignaal al de installatie in beweging is? Dat zal zijn om omstanders op afstand te houden. :)

@Erik: Zeker en mooie oplossing voor een zwaar armatuur!

Ja die lier maakt een takke herrie, maar ja maakt niet uit, de lamp hoeft alleen omhoog als ik in de bak moet werken :p

als er gewicht op zit loopt die misschien rustiger en soepeler.

Niet normaal, wat een project.
Schitterend en heftig mooi.

Ja het schommelt wel wat maar ja dat is niet te voorkomen voor iets wat vrij hangt en om met geleiders te werken gaat me wat te ver.

Bovendien is het wel 100% safe, de unit hangt alleen aan de lier als die omhoog getakeld is, in rust hangt die aan de kettingen.

als er gewicht op zit loopt die misschien rustiger en soepeler.

Ja het schommelt wel wat maar ja dat is niet te voorkomen voor iets wat vrij hangt en om met geleiders te werken gaat me wat te ver.

Bovendien is het wel 100% safe, de unit hangt alleen aan de lier als die omhoog getakeld is, in rust hangt die aan de kettingen.
Heb je ook over een losbreekrem nagedacht zoals bij een lift. Stel je voor het zaakje hang helemaal boven en de lierkabel breekt. Lijkt me wel heel heftig hoor.

Nee onzin. Dat gaat wat ver.
Gewoon periodieke/jaarlijkse controle van de kabels.

Wel goed over nagedacht dat de lierkabel spanningsloos hangt als het beneden is. Zelf heb ik het zelfde principe, alleen ietsje kleiner.

in rust hangt die aan de kettingen.
veilig JA...
alleen dit was de reden waarom ik niet meer verder ging met een lier, komt bij mij allemaal in het zicht en dan is het niet fraai meer.
ik zoek nog verder...

Hoi Erik, flink bezig geweest zie ik, een enorme hoeveelheid die op je af komt om dit te realiseren, zou het zelf niet meer aandurven, maar uiteindelijk heb je er veel jaren plezier van...
Wanneer komt de bak???

Succes, gr. marcel

Hoi Marcel,

Het is inderdaad gigantisch veel werk en ben ook op een punt geweest dat ik dacht waar ben ik in vredesnaam aan begonnen. Maar gelukkig zijn we de fase van afbreken en grof bouwwerk voorbij en de worden de werkzaamheden steeds leuker.

Morgen komt de bak al :)

Maar goed ik schat zo in dat het nog zeker 1 maand zal duren voordat er zoutwater in komt.

Gr. Erik

Hoi Erik, flink bezig geweest zie ik, een enorme hoeveelheid die op je af komt om dit te realiseren, zou het zelf niet meer aandurven, maar uiteindelijk heb je er veel jaren plezier van...
Wanneer komt de bak???

Succes, gr. marcel

Erg leuk om dit allemaal te lezen :)
Ik wou dat ik ook een kelder had, helaas, alleen een kruipruimte :(

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Back
Bovenaan