Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Caris Reef

Klopt Marcel. Ik had het al groot ingeschat maar is nog groter als ik dacht. Als je dit naast je gewone werkt en sociale leven erbij moet doen allemaal gaat het wat langer duren dan gepland :)

Maar gaat goed komen, volgende weekend 5 dagen vrij dus kan ik hopelijk veel doen, verkleden doe ik me toch al jaren niet meer.

Goed bezig Erik, is wel een mega project aan het worden...:eek:

Ik verkleed mij ook al jaren niet meer, hebben we gemeen.
Je vrouw kwam keek en verdweem.......tip ik geef die mij bij zulke projecten altijd een hotel bon weekendje......wat ze niet zjiet wordt ook nooit tegen mij gebruikt:biggrin:

Haha, ja dat is een goeie, ik ben alleen bang dat ze dan de komende weken in een hotel moet gaan slapen :p

Ik verkleed mij ook al jaren niet meer, hebben we gemeen.
Je vrouw kwam keek en verdweem.......tip ik geef die mij bij zulke projecten altijd een hotel bon weekendje......wat ze niet zjiet wordt ook nooit tegen mij gebruikt:biggrin:

Haha, ja dat is een goeie, ik ben alleen bang dat ze dan de komende weken in een hotel moet gaan slapen :p
Flinke klus. Lijkt me een pokke werk die gaten maken. Al die rotzooi die erbij komt kijken.

Maar als je vrouw op de logeerkamer gaat slapen is het cirkeltje rond (of waar slaap jij nu ;)).

Nou om eerlijk te zijn hebben we niet echt een logeerkamer meer die is nu ingericht als was-kamer dit omdat ik de kelder, waar eerst nog de wasmachine en droger instonden volledig voor mijn filterinstallatie en stekkenbakken ter beschikking wilde hebben :)

Flinke klus. Lijkt me een pokke werk die gaten maken. Al die rotzooi die erbij komt kijken.

Maar als je vrouw op de logeerkamer gaat slapen is het cirkeltje rond (of waar slaap jij nu ;)).

Goed bezig erik.
Zit al aardig schot in de zaak overal goed overna gedacht top.

Groetjes wesley

Keuzes maken, meten, nadenken hoe je iets gaat maken en bestellijstjes maken dat hoort er allemaal bij. Wel leuk om te doen en je ziet langzaam (met de nadruk op langzaam :)) alles werkelijkheid worden.

Goed bezig erik.
Zit al aardig schot in de zaak overal goed overna gedacht top.

Groetjes wesley

Eind december de oude bak verhuist naar de andere kant van de kamer. Letterlijk alles overgezet, steen, water, zand vissen en koraal maar toch heeft de bak de eerste weken na de verhuizing niet helemaal 100% gedraaid. Nitraat en fosfaat niet meer zo stabiel als eerst en dat zag ik direct terug in de kleuren en groei van de koralen. Sinds korte tijd begint het oude niveau pas weer terug te komen. Zo zie je maar hoe snel het uit balans kan raken en hoe lang het duurt voordat die balans weer hersteld is.

Mooi project! Helaas gaat dit in België met de invoering van de turteltaks enkel nog weggelegd zijn voor de goed bedeelde burgers.....

Groeten,

Frank

Ja ik hoorde het laatst in de koffie hoek bij Theo, waar je ook bij zat trouwens. Kl*te man terwijl er zoveel mooie bakken draaien in België. Ik hoop dat jullie het allemaal kunnen volhouden met de extreme prijsverhoging van elektriciteit in België. Ik realiseer me dat dit de hobby niet meer leuk maakt en hoop dat dit in nederland nooit gaat gebeuren want dan gaat bij mij ook de het water en stekker eruit.

Mooi project! Helaas gaat dit in België met de invoering van de turteltaks enkel nog weggelegd zijn voor de goed bedeelde burgers.....

Groeten,

Frank

Dat zou pas kl...te zijn. Nieuwe installatie en dan de prijs van de stroom verdubbelen. Liep al een tijdje met het idee rond om de huidige bak weg te doen en een maatje groter te gaan. Maar zoals het er nu uitziet zal het eerder kleiner worden....

Enfin zo een vaart zal het wel niet lopen maar de plannen voor een grotere bak zijn in ieder geval opgeschort.

Groeten,

Frank

Dit weekend de lier ophangen in het trappenhuis naast het aquarium :

IMG_0706.jpg

Laatst bewerkt:
Vandaag een begin gemaakt in de kelder. Het metselen van de sump. De binnenkant wordt gekleed met 4cm isolatie en dan PVC ingelijmd om het geheel water dicht te maken.

IMG_0701.jpg

IMG_0711.jpg

En nee de foto horen niet op het bob de bouwer forum, het maakt echt onderdeel uit van het zeewater gebeuren :)

Top man ben benieuwd

Zo die hangt ook. Morgen nog even de staalkabels van de lier/katrol op maat maken maar voor vandaag is het goed geweest.

IMG_0713.jpg

IMG_0714.jpg

IMG_0715.jpg

Back
Bovenaan