Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Boekje 'Nemokweek'

Kijk dat vind nou tof.....en ik denk inderdaad wat je in je 'boekje' zegt dat iedereen zijn/haar kweekmethoden geheim wilt houden.

Ik vind het super dat je dit gemaakt hebt.

Groeten,
Danny
 
Simpel te begrijpen, zeer goed initiatief!!! :goed:
 
Goed leesbaar boek Ron!
Ik had nog er hoop op om de samenstelling van je planktonvoer tegen te komen. Maar dat staat waarschijnlijk in deel 2?

Jaap
 
de link doet t niet meer :(

ik krijg steeds de foutmelding:
(De pagina kan niet worden weergegeven)
 
@trouwvalk als je .org vervangt voor .info dan werkt de pagina gewoon weer zoals het hoort.
 
mijn vraag is..

kan de kweek ook in de bak blijven waar de eitjes zijn gelegt?
(met de ouders dus, in een aparte bak)
 
Ongeveer 1 jaar geleden heb ik een RSM 130 liter gekocht met daarin 1 koppel anemoonvissen. 2 weken geleden hebben zij voor het eerst een nestje eitjes afgezet. Doordat deza bak in de huiskamer staat wordt het relatief laat donker en komen de jongen pas na middernacht uit. Hierdoor heb ik het 1e nestje gemist.

Het 2e nestje dreigde ook weer mis te gaan tot ik op het idee kwam om de uitstromer (daar zaten de eitjes aan vast) er gewoon af te halen en die in de kweekbak te leggen....-geinig op deze manier konden ze zelf bepalen of ze uitkwamen of niet. Maar helaas ze kwamen niet uit. S'ochtends heb ik de uitstromer weer terug geplaatst in de RSM en de ouder vissen gingen gewoon verder met het verzorgen van de eitjes.

De volgende dag ook weer hetzelfde herhaald (uitstromer er uit gehaald), met als resultaat dat de eitjes dit keer wel uitkwamen. Het zijn kleine nestjes omdat het ouderpaar net begonnen is met leggen. Ze zijn vrijdagnacht uitgekomen (ik schat een stuk of 15) en zwemmen nu nog rustig rond......ik ben benieuwd of het gaat lukken.
 
Hoi Frank,

Ja hoor tot nu toe doen ze het wel lekker. Het zijn er alleen erg weinig omdat mijn koppeltje hele kleine nestjes heeft voorals nog. Deze week heb ik er weer 7 uit gevangen, deze zijn nu 2 dagen.

Vandaag is er een groter nestje gelegd (geschat 70 eitjes of zo).

Hieronder de foto's

Groet Ron,
 

Bijlagen

  • _MG_3056.jpg
    _MG_3056.jpg
    133 KB · Weergaven: 61
  • _MG_3058.jpg
    _MG_3058.jpg
    152,8 KB · Weergaven: 59
  • _MG_3064.jpg
    _MG_3064.jpg
    152,5 KB · Weergaven: 61
Bovenaan