Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Boekje 'Nemokweek'

OP
RoGi

RoGi

Beginnend Hobby'ist
Ondertussen heb ik 3 verschillende kweek(jes)en zitten :

• 6 visjes van 3 weken (klein nestje, 1e leg)
  • 7 visjes van 2 weken (klein nesjte, aantal gemist bij het hatchen)
  • Ongeveer 25 visjes van 10 dagen (alles uit kunnen vangen)
De visjes kunnen (HEEL VOORZICHTIG) na 10 dagen overgezet worden naar een andere bak (let op : stress = dood). Na 4 dagen eten ze naupli (eigen observatie) en na 8 dagen hebben ze geen brachionus meer nodig (eigen ervaring).

Als je consequent bent met het opvolgen van het boekje dan KAN het niet mislukken.....en is het absoluut het proberen waard.

Groet Ron,

arjen_D

Algemeen Moderator
als ik hier de boel goed draaien heb wil ik beginnen met kweken,

lijkt me geweldig ;)

trouwens wat doe je eigenlijk met je nakweek vissen?

OP
RoGi

RoGi

Beginnend Hobby'ist
trouwens wat doe je eigenlijk met je nakweek vissen?

Tsja Arjen, das een goede vraag. Het antwoord is eigenlijk best negatief...je gaat er maar mee leuren tot je ze kwijt raakt (hier op het forum) en als je er echt genoeg van hebt gaan ze voor een spotprijs naar een handelaar.

Voor de winst hoef je het niet te doen.

psycho1

ZeewaterForum gebruiker
hey heb jeboekje ook gedownload lijkt me idd zeer gedetaileerd en hopen op succes ;-)

OP
RoGi

RoGi

Beginnend Hobby'ist
wegens vakantie zijn er enkele anemoonvisjes gestorven (bij het overzetten in het 'drijfbakje') de rest 15 stuks doen het prima en eten ondertussen ook al vlokvoer.

Nu komt weer het bekende probleem, wel visjes, geen ruimte, dus gaan ik ze weer aanbieden.

escarabajo

ZeewaterForum lid
hallo

ik wou je even bedanken voor het boekje dat je gemaakt hebt.
en met zeer veel photopic geen saai leesvoer dus.

m.v.g. kevin

svenvdh

ZeewaterForum lid
ik ben van plan binnenkort het ook eens te proberen met een koppeltje percula
voor deze zou ik een appart bakje opstarten waar het koppel alleen inzit zonder andere vissen

nu is mijn vraag kan ik het oudere koppel dan uitvangen en in mijn grotere aquarium bijzetten?
mag er een symbioseanemoon bijzitten vanaf het uitkomen van de "larven"??

op deze manier kan ik gemakkelijk de stroming afzetten en kan ik een eiwitafschuimer laten draaien dat deze de minieme(??) vervuiling eruit kan halen of mag er geen afschuimer opstaan??
de afschuimer zit volledig afzonderlijk en volledig afgeschermd dathier geen larven bij kunnen komen

mvg
Sven

Tanne

Tanne
Heeft er ook nog iemand een werkende link? De link in de eerste post werkt namelijk niet meer :(
Ik heb het linkje in het eerste bericht gerepareerd, werkt nu weer :)

Figo

ZeewaterForum gebruiker
op dit topic terecht gekomen aangezien mijn nemos in korte tijd 2 x een legsel hebben gelegd..

de steen waarop ze dit gedaan hebben kan ik heel gemakkelijk verwijderen.. is het mogelijk om de eitjes in een korte snelle beweging boven water de andere bak in ze leggen??

groet

bob van wijngaarden

Senior Forumlid
Bij twijvel waarom niet steen in een bakje opvangen en het geheel onder water verhuizen ??Het zekere voor het on zekere. In lucht lijkt mij de eitjes in stress. Dus ik zou zover mogelijk alles onderwater doen. (let op nog geen ervaring hier mee maar lijkt mij puur logisch)

Figo

ZeewaterForum gebruiker
Bij twijvel waarom niet steen in een bakje opvangen en het geheel onder water verhuizen ??Het zekere voor het on zekere. In lucht lijkt mij de eitjes in stress. Dus ik zou zover mogelijk alles onderwater doen. (let op nog geen ervaring hier mee maar lijkt mij puur logisch)
hoe simpel kan t zijn .. super bedankt voor deze bijdrage :rolleyes:
hij is van redelijk formaat maar dat moet goed komen zag net dat de voet van de anemoon ook op deze steen zit .. is het aan te raden deze erop te laten?

bob van wijngaarden

Senior Forumlid
zet de stromings pomp op de anemoon jaagt hem weg.Andere kant zijn anemoon visjes dus wie weet helpt het geen idee heb me ooit ingelezen om dit ook te proberen maar heb nog geen legsels gehad.en duister werkt denk ik niet voor een anemoon dus zou denk ik een pomp der op zetten om hem te laten verhuizen.Als ik me niet vergis begin je duister met je legsel neem aan dat je je daar op ingelezen heb dan is het wijs je anemoon te verhuizen .Los peuteren kan ook ziet de meeste winkeliers ze gewoon los peuteren met enige voorzichtigheid.

Laatst bewerkt:

bob van wijngaarden

Senior Forumlid
P.S. heb je al de nodige voedsel voor ze??? schijnt ook nogal moeilijk te zijn of kweken of ergens halen en zelfs de grootte van het voedsel als ik me goed heriner.

Bovenaan