U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.
Nee, via de doseerpomp. De dosering heb ik natuurlijk nu aangepast.Netjes hoor, doseer je handmatig Iodine?
Dankjewel voor je reactie.Ik had ook groene cyano. Verschillende bacteriële middeltjes gebruikt, hielp niet zo veel.
Een goede week geleden cyanocleaner van modernreef, alle cyano weg. Nu even afwachten of er iets van terugkomt.

waar heb je dat flesje besteldDankjewel voor je reactie.
Ik had al eens een keer gehoord en gelezen van dit middel, maar was de naam kwijt.
Heb nu snel een flesje besteld. Zo kan ik de bak nog behandelen voordat ik over 3 weken op vakantie ga.
Ik ga er dan vanuit dat dit smerig spul weg is.
De bak wordt er momenteel ook niet beter op. De troep is zich wat aan verspreiden over de bodem.
Heb ook het idee dat een paar koralen hinder ervaren. Ze staan namelijk minder mooi uit.
Bekijk bijlage 619950
Bekijk bijlage 619951
Ga morgen wel het maandelijkse water verversen. Ik vervang dan ook een klein gedeelte van de bodem door nieuw zand.bij mij is ook weer flep in de bak ,
Ha Jos, ik heb het bij Modern Reef besteld.waar heb je dat flesje besteld

Ik doe dit altijd met een waterwissel. Ik zuig gewoon de bodem mee op in de emmer. Gebruik hiervoor een dikkere slang en een een pvc-buis.Prachtig! Hoe pak je zo'n bodemwissel aan?

Dankjewel! En spoel je je zand uit met kraanwater?Ik doe dit altijd met een waterwissel. Ik zuig gewoon de bodem mee op in de emmer. Gebruik hiervoor een dikkere slang en een een pvc-buis.
Bekijk bijlage 620078
Het nieuwe zand spoel ik eerst schoon en breng het dan met een grote soeplepel in het aquarium.
Uiteraard staan alle pompen uit en zorg dat heel rustig te werk gaat.
Wat een mooi aquarium!Ik heb ongeveer de halve bodem vervangen.
![]()
Ja hoor, gewoon onder de kraan.Dankjewel! En spoel je je zand uit met kraanwater?
Dankjewel!I
Wat een mooi aquarium!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.